آرشیو اسفند ماه 1398

تكنولوژي روز

مزاياي VoIP

۵۸ بازديد

VoIP يك فناوري نوين است و همانطور كه چشمداشت مي رود نسبت به سيستم تلفني آنالوگ مزاياي زيادي دارد. سيستم هاي تلفني VoIP نسبت به مراكز تلفن سنتي پايدارتر هستند و نرمش بالاتري دارند.

مزاياي VOIP چيست؟


فناوري VoIP وانگهي مي تواند در مواردي ارزان تر از سيستم تلفن ديجيتال و يا آنالوگ باشد. عليرغم اين مزايا، سيستم هاي ويپ به عنوان يك تكنولوژي نوين به ادب فني براي طراحي پسنديده سيستم احتياج دارند.در مجموع مي طاقت براي فناوري VoIP مزاياي ذيل را بيان كرد:امكانات تلفني فراوان VoIP :پروتكل SIP كه در تكنولوژي VoIP بهره‌گيري ميشود در عين سادگي زياد نرمش پذير است. اين سوژه مايه شده است توليدكنندگان محصولات ويپ بتوانند امكانات تلفني كثرت را پياده سازي كنند. امكاناتي مشابه انتقال تماس، پارك كردن تماس ها، ارسال به صندوق پستي و غيره در كل سيستم هاي VoIP وجود دارند. معمولا مراكز تلفني VoIP چند صد امكان تلفني را در كمر بستن كاربران مي گذارند.مزيت VoIP در كنفرانس تلفني :در فناوري VoIP به سهولت مي نا كنفرانس هاي تلفني با تعداد زيادي از شركت كننده برپايي كرد. اين برتري به انگيزه به كارگيري فناوري IP است كه مايه مي شود بتوان به راحتي مكالمات را كپي كرد و به تمام كمپاني كنندگان ارسال كرد.
امكان استفاده از نرم افزار تلفني :فناوري VoIP براي انتقال مكالمات از همان شيوه هايي استفاده مي كند كه بيشتر نرم افزارهاي تحت شبكه از آن استفاده مي كنند. همچنين در سيستم VoIP يك شبكه براي انتقال ديتا و صوت استفاد مي شود كه مايه مي شود نرم ابزارها دسترسي اكثريت و آسان تري به مكالمات داشته باشند.
قابليت ارسال فكس بر روي شبكه در سيتسم ويپ:با فناوري VoIP به راحتي مي توان از طريق رايانه دورنگار ارسال كنيد. معمولاً يك نرم افزار ساده اين كار را اتمام مي دهد و نياز نيست كاربران از دستگاه فكس استفاده كنند.
استفاده بهتر از ظرفيت شبكه در VoIP :در مكالمات تلفني در اكثر موارد يك تن راوي است و ديگري شنونده. اين به اين معني است كه ظرفيت هركدام از خطوط تلفن كم و بيش به مدت 50 درصد موارد مورد بهره‌گيري پيمان نمي گيرد. فناوري VoIP از اين جستار استفاده مي كند الي گنجايش سيستم را افزايش دهد. در حاليكه در مراكز تلفني سنتي ظرفيت شبكه هدر مي رود.
مزيت ويپ در ساختار انعطاف پذير شبكه :ساختار يك شبكه VoIP زياد ساده و منعطف است. به اين ساختار معمولاً ساختار مسطح (Flat Architectre) ميگويند. در اين ساختار بر عكس تلفن هاي سنتي نياز نيست تلفن از طريق سوئيچ هاي گوناگون به مقصد متصل شود. بلكه تلفن ها مستقيماً به سرور مهار كننده تماس (IP PBX) متصل مي شوند.
جا به جايي كاربران در تكنولوژي VoIP :اگر لغايت كنون مجبور شده كه جاي خود در محل كارتان را تغيير دهيد حتما مي دانيد كه جا به جا كردن خط تلفن شما معمولاً زياد درازا مي كشد. زيرا در سيستم سنتي بايد سيم ها جابه جا شوند. اما در مركز تلفن VoIP شما تنها بس است گوشي تلفن خود را جا به جا كنيد و به پورت شبكه اي در ساحل ميزتان وصل كنيد. به همين سادگي عدد تلفن شما بدون تغيير به محل جديد انتقال مي يابد.
ارزان تر بودن تماس هاي گذرگاه دور از راه VoIP :در فناوري VoIP تماس هاي مسير دور به شدت ارزان تر از تماس هايي هستند كه از طريق مراكز تلفن سنتي استوار مي شود. دلايل زيادي براي اين فرمايش هستي دارد اما به فشرده كردن مي طاقت به ساده تر بودن تكنولوژي VoIP، كاربرد بهتر از ظرفيت شبكه و به كارگيري يك شبكه براي ديتا و صوت اشاره كرد.
ساده تر بودن شبكه ويپ از روترها و سوئيچ هاي شبكه براي انتقال صوت بهره‌گيري مي كند. پياده سازي اين تجهيزات و سپريدن تنظيمات آن ها به مراتب آسان تر از تنظيمات سوئيچ هاي مخابراتي است. علاوه بر اين شبكه هاي داده نسبت به شبكه هاي مخابراتي ساده تر هستند.
امنيت بالاتر VoIP :يكي از مزاياي مهم سيستم ويپ امنيت بالاتر آن نسبت به سيستم هاي مخابراتي آنالوگ است. در يك سيستم تلفني آنالوگ معمولا با اتصال يك گوشي آنالوگ مي تاب به سادگي به شبكه وصل شد. اما در تكنولوژي VoIP كاربران بايد شناسايي شوند. وانگهي مكالمات را مي توان بر روي اين نام مجاز نمي باشد ارسال كرد كه مايه مي شود مكالمات رمزگذاري شوند.
مزيت VoIP در اشاعه شبكه: در يك سيستم VoIP به سادگي مي طاقت دروني هاي اكثريت تعريف كرد. وانگهي مي نا شمار خطوط تلفن را با اضافه كردن گيت وي هاي VoIP به سادگي افزايش داد. ولي در سيستم هاي تلفني سنتي معمولاً گنجايش شبكه از قبل مشخص است و افزايش دادن آن راحت نيست.
اتصال دفاتر گوناگون و يگانه كردن سيستم تلفني با ويپ :اين خاصيت يكي از مزاياي مهم VoIP است. در تكنولوژي VoIP تنها كافي است يك وابستگي شبكه اي بين گوشي تلفن و سرور تلفني وجود داشته باشد. مهم نيست اين پيوستگي از راه اينترنت باشد و گوشي در سوي ديگري دنيا باشد و يا اينكه در اطاق سرور پيمان گرفته باشد. در هر دو صورت كاربران يك عدد دروني خواهند داشت و از يك امكانات كاربرد مي كنند.
سهولت مانيتورينگ سيستم VoIP :سهولت مانيتورينگ تماس ها و ردگيري مكالمات را بايد به عنوان يك مزيت مهم VoIP ذكر كرد. در فناوري ويپ به سادگي مي تاب ريز مكالمات را اندوخته و تماشا كرد و يا مكالمات را ضبط كرد. اين موضوع از آساني تركيب كامپيوتر و سيستم VoIP ناشي مي شود.

شيوآمي دومين توليدكننده برتر پوشيدني‌هاي هوشمند در جهان شد

۵۹ بازديد
شيوآمي دومين توليدكننده برتر پوشيدني‌هاي هوشمند در جهان شد

شركت شيوآمي كه بيشتر به علت توليد گوشي‌هاي هوشمند شناخته شده است، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ بعد از اپل دومين توليدكننده برتر پوشيدني‌هاي هوشمند در دنيا شد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از تكنولوژي نيوز، بررسي‌هاي مؤسسه تحقيقاتي آي دي سي نشان مي‌دهد شيوآمي به علت سرمايه گذاري گسترده در اين زمينه و توليد محصولات متنوع و جذاب توانسته از همه رقباي خود به غير از اپل در بازار پوشيدني‌هاي هوشمند سبقت بگيرد.

بر اساس گزارش آي دي سي، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ شيوآمي ۱۲.۸ ميليون پوشيدني هوشمند و به خصوص انواع ساعت و مچ بند ورزشي هوشمند را روانه بازار كرده و سهم خود را به ۱۰.۸ درصد افزايش داده است. رشد اين شركت در بازار مذكور نسبت به سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۸ برابر با ۷۱.۱ درصد بوده است.

۷۳.۳ درصد از كل پوشيدني‌هاي هوشمند شيوآمي را مچ بندهايي تشكيل مي‌دهند كه كاركردهاي ورزشي دارند و براي كنترل ميزان تحرك و وضعيت سلامت به كار مي‌روند

 

اپل كماكان سهم ۳۶.۵ درصدي از بازار پوشيدني‌هاي هوشمند را در اختيار داشته و در رتبه اول است. اين شركت در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ موفق به عرضه ۴۳.۴ ميليون محصول از اين دست به بازارهاي جهاني شده است. سامسونگ با عرضه ۱۰.۵ ميليون محصول و هواوي با عرضه ۹.۳ ميليون محصول از اين دست در رتبه‌هاي سوم و چهارم هستند.

منبع:

https://www.mehrnews.com/news/4876953/%D8%B4%DB%8C%D9%88%D8%A2%D9%85%DB%8C-%D8%AF%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%86-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1-%D9%BE%D9%88%D8%B4%DB%8C%D8%AF%D9%86%DB%8C-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%85%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D8%AF

 

مزاياي طراحي سايت با وردپرس WordPress

۶۴ بازديد

مهمترين مزاياي وردپرس عبارتند از:سئو زياد قوي در سنجش با ديگر اسكريپت هاي آمادهسادگي كار با دسته مديريت محتواانعطاف پذيري بالاوجود قالب هاي مجاني زياد بسيار در سراسر وبسادگي برپايي پوسته و قالب جديد در وردپرسدريافت نسخه هاي جديد به صورت خودكاروجود افزونه هاي بسيار زياد براي كاربردهاي مختلفامكان كدنويسي و توسعه وردپرس

مزاياي طراحي سايت خبري با وردپرس

به زبان PHP در نهايت سادگيرايگان استسيستم مديريت محتواي وردپرس گرد از ساده ترين و سريع ترين و ارزان ترين راه ها براي ساخت يك تارنما خوب و چيره دست همراه با يك سيستم مديريت محتواي قوي و نيرومند، مي باشد. البته در قديم از وردپرس اغلب براي ساخت وبلاگ هاي گوناگون بهره‌گيري مي شد. وردپرس براي مبتديان و افرادي كه تجربه ي مديريت سايت را ندارند بسيار مناسب و كارآمد است زيرا اين سيستم مديريت محتواي پيشرفته يك رابط كاربري زياد ساده و كاربردي دارد و اين مهم ترين خاصيت وردپرس است كه هر وبمستري، با هر سطحي از دانش طراحي، مي تواند به راحتي از آن كاربرد كرده و قابليتهاي آن را به كار بندد. مي نا اين را احد از مزاياي استفاده از وردپرس دانست.يكي از ويژگي هاي وردپرس انعطاف پذيري و محدود نبودن آن است، به اين معني كه كاربر در به كارگيري پلاگين ها و قالب هاي بسيار بسيار و گوناگون و امكانات ساير محدوديتي ندارد؛ وانگهي اين خدمات جانبي، نسبت به سيستم هاي مديريت محتواي ساير زياد ارزانتر بوده و يا مجاني مي باشد. زيرا سيستم مديريت محتواي وردپرس بر خلاف بقيۀ سيستمهاي مديريت درونمايه به برنامه نويسي خاصي نياز ندارد.يكي ديگر از برتري هاي وردپرس اين است كه خروجي سايت باره نظر، به طور پيشفرض الي كران زيادي بهينه شده است و از سئوي فوقاني برخوردار است يعني يك وب سايت وردپرسي، در مقايسه با سايت هم موضوعش با محتواي يكسان، در موتورهاي جستجو از رتبه ي نسبتا بالاتر و نكويي بهره مند خواهد بود. يكي از هدفهاي ساخت وردپرس رعايت استاندارد هاي جهاني بوده است كه به همين منظور براي موتورهاي جستجو همچون گوگل مطلوب است.مزيت ساير وردپرس اين است كه همگي بروزرساني هايي كه توسط تيم توسعه دهنده سيستم وردپرس منتشر مي شود، رايگان است و به راحتيي دست يافتني ميباشد.يك برتري ديگر وردپرس اين است كه هر گونه سيستمي را كه نيازمند آرايش ديتابيس است مي توان با آن پياده سازي نمود. همانند سيستمهاي چندكاربره، املاك، نيازمنديها و وانگهي سايتهاي دايركتوري و … كه دربرگيرنده ديتابيس هاي سنگيني هستند. نكته ي مهم در به كارگيري سيستم مديريت محتواي وردپرس در اين است كه افراد از قالب هاي حاضر استفاده مي كنند؛ حال آنكه در واقع چه بسا به عقيده مشكل خاصي نباشد اما مشكل اين است كه ممكن است چندين سايت ديگر با همان قالبي كه فرد از آن استفاده كرده است وجود داشته باشد و اين مساله مي تواند در سئوي سايت نيز تاثيرگذار باشد. عيب ساير قالب هاي آماده ي كهن وردپرس عدم سازگاري آن ها با تلفن هاي به اتفاق و تبلت ها است كه از اين سخت نيز نميتوان چشم پوشي كرد زيرا اكثر كاربران و بينندگان سايت داراي گوشي هوشمند يا تبلت مي باشند. البته قالبهاي جديد وردپرس بيشتر واكنشگرا هستند.

تحليل شخصيت جوكر

۶۴ بازديد

عقده حقارت

آلفرد آدلر يك نظريه پرداز در حوزه روان‌شناسي؛ اعتقاد دارد كه ريشه اصلي كشمكش روان‌رنجورانه، احساس عميق حقارت و نياز به جبران اين احساس است. اين بحث در روان‌شناسي با عنوان عقده حقارت نيز شناخته مي‌شود. همه اشخاص به نوعي احساس حقارت را تجربه مي‌كنند؛ اما برخي افراد به خاطر ضعفي كه دارند، از طرف جامعه تحقير مي‌شوند. حتي در بعضي افراد، اين ضعف باعث مي‌شود خودشان به خودشان برچسب حقير بودن بزنند. در بيشتر اين افراد، نوعي احساس غريزي براي مقابله با اين احساس وجود دارد. راه مقابله با احساس حقارت جبران آن، با استفاده از پيشرفت در زمينه‌هاي ديگر است. اما برخي افراد راه مناسب جبران را پيدا نمي‌كنند و به جبران افراطي روي مي‌آورند. مثل آدولف هيتلر كه با روش‌هاي بي رحمانه، به دنبال كسب برتري و ماندگاري رفت. افرادي كه از طريق جبران افراطي، با عقده حقارت مقابله مي‌كنند، در نهايت با عقده برتري مواجه مي‌شوند. باز هم مثل هيتلر كه بعد از موفقيت در جبران افراطي، به خشونت، تحقير ديگر نژاد‌ها و كار‌هايي پرداخت كه عقده برتري اش را ارضا كند.

ارتور فلك يا همان جوكر تاد فيليپس، عقده حقارت بزرگي دارد. او همانند بسياري از شخصيت‌هاي تبهكار و شرور ديگر، به دنبال جبران افراطي عقده حقارتش مي‌رود و در نهايت با عقده برتري روبه رو مي‌شود. در ادامه مراحل تبديل عقده حقارت جوكر به عقده برتري را آورده‌ايم:

يك اينكه براي آرتور، جنبه‌هاي اجتماعي بسيار اهميت دارد. اما در همين جنبه‌هاي اجتماعي، يك شخص طرد شده و حقير است. هامارتيا، به معناي ضعفي است كه اشخاص را به سمت عقده حقارت خود‌ساخته هدايت مي‌كند. خنده‌هاي عصبي آرتور، كه هامارتيا او است؛ در واقع باعث مي‌شود كه به واسطه اين ضعف خودش خودش را شخصي حقير بخواند.علاوه بر اينكه او خودش به حقارت خودش آگاه است، مردم جامعه اي كه او در آن زندگي مي‌كند، به شدت او را تحقير مي‌كنند؛ از زن سياه‌پوست داخل اتوبوس گرفته تا لات و لوت‌هاي شهر و كمدين معروف.

براي آرتور، جنبه‌هاي اجتماعي بسيار اهميت دارد. اما در همين جنبه‌هاي اجتماعي، يك شخص طرد شده و حقير است.

در يكي از صحنه‌هاي زيباي فيلم، بعد از اينكه آرتور با توماس وين صحبت مي‌كند، وين حقايقي را براي او فاش مي‌كند كه باعث مي‌شود عقده‌حقارت او طغيان كند. او براي تخليه تنش و ارضاي عقده حقارت خود، شب را در يخچال مي‌خوابد. اين صحنه عقده حقارت جوكر را به وضوح نشان مي‌دهد.

دو اينكه آرتور در ابتدا سعي مي‌كند از راه سالمي، كمبود و ضعف اجتماعي اش را جبران كند؛ او مي‌خواهد با موفقيت در زمينه استند آپ كمدي، عقده حقارت خود را جبران كند. اما او در اين زمينه هم مورد حقارت قرار گرفت و با استند آپ كمدي مزخرفش همه او را مسخره كردند.

سه اينكه او بعد از گذشتن از مراحل سخت و افشاگري‌هاي غم‌انگيز، در راه جبران افراطي قدم بر مي‌دارد و از راه نادرست سعي مي‌كند تا در جامعه فردي مشهور و محبوب باشد. او از فرصت ايجاد شده استفاده مي‌كند و بعد از معرفي خود به عنوان رهبر جنبش ضد سرمايه داري، در ميان مردم مطرود جامعه، عقده حقارتش را نابود مي‌كند.

در نهايت، عقده حقارت آرتور به عقده برتري تبديل مي‌شود. آثار مربوط به جوكر مثل شواليه تاريكي، بيشتر جنبه شرارت جوكر و علاقه به تحقير و ديگر آزاري را نشان مي‌داد. همه اين‌ها عقده برتري است كه توسط عقده حقارت پيدا شده است.

خنده‌هاي عصبي؛ اضطراب ناشي از بي معنايي

رولو مي، يك روانكاو در حوزه فلسفه وجودي؛ نظريه‌اي را بيان كرده با عنوان كشمكش وجودي. او اعتقاد داشت كه اضطراب اشخاص، ناشي از رنج بردن در بي‌هدفي و بي‌معنايي در زندگي است. درواقع اين اضطراب نشان مي‌دهد كه فرد در جاي خود قرار ندارد. كشمكش وجودي معمولا با اضطراب تماشاگر بازي فوتبال مقايسه مي‌شود. تماشاگر در بعضي مواقع اضطرابش بيشتر از بازيكن مي‌شود، چون كاري از دستش جز داد و فرياد بر نمي‌آيد. اغلب همين احساس بي‌خاصيتي است كه باعث مي‌شود تماشاگران ضعيف، صبرشان لبريز شود و شروع به پرتاب سنگ به طرف زمين بازي كنند تا حداقل بتوانند اضطرابشان را به نحوي با تاثير گذاري در بازي، تخليه كنند. رولو مي تاكيد مي‌كند كه اضطراب شخصيت‌ها، مثل اضطراب تماشاگر بازي فوتبال است. اشخاص آمد و شد شب و روز را مي‌بينند، شاهد اتفاقات و رويداد‌هاي اطرافشان هستند، اما چون نمي‌توانند آن‌ها را مديريت كنند، دچار اضطراب مي‌شوند.

از نوشته داخل دفتر او مي‌فهميم كه آرتور به شدت از بي‌معنايي در زندگي رنج مي‌برد.

اگر به شخصيت آرتور دقت كنيد، متوجه مي‌شويد كه خنده‌هاي عصبي او بيشتر در مواقعي است كه استرس‌زا است. او با خنده، تنش ناشي از اضطرابش را تخليه مي‌كند. ما از نوشته داخل دفتر او مي‌فهميم كه آرتور به شدت از بي‌معنايي در زندگي رنج مي‌برد. او در ابتدا شخصيتي منفعل است؛ او اوضاع جامعه را مي‌بيند اما كاري از دستش بر نمي‌آيد.

خودآگاهي

اگر به شخصيت آرتور دقت كنيد، متوجه مي‌شويد كه خنده‌هاي عصبي او بيشتر در مواقعي است كه استرس‌زا است. او با خنده، تنش ناشي از اضطرابش را تخليه مي‌كند. ما از نوشته داخل دفتر او مي‌فهميم كه آرتور به شدت از بي‌معنايي در زندگي رنج مي‌برد. او در ابتدا شخصيتي منفعل است. او اوضاع جامعه را مي‌بيند اما كاري از دستش بر نمي‌آيد.

اما مثل هر كشمكش دروني ديگر، كشمكش وجودي يا همان استرس ناشي از بي‌معنايي در زندگي، يك راه‌حل دارد. راه‌حل اين كشمكش، فرايند خود‌آگاهي است. خود‌آگاهي فرايندي است كه طي آن، شخص براي زندگي خود معناي جديد كشف مي‌كند و ديدگاه و احساس او نسبت به زندگي خود تغيير اساسي مي‌كند.
آرتور به واسطه خودكاوي و درون‌نگري، فرايند خودآگاهي را طي مي‌‌كند. خودآگاهي چهار مرحله دارد. معصوميت،عصيان،خودآگاهي عادي و خودآگاهي خلاق. در ادامه به روند خودآگاهي در شخصيت جوكر نگاهي انداخته ايم.

• معصوميت: در اين مرحله، آرتور به شدت از بي‌معنايي وبي‌هدفي و منفعل بودن در زندگي رنج مي‌برد. نوجوان‌هاي لات به راحتي او را كتك مي‌زنند ، رئيسش او را سرزنش مي‌كند و او نمي‌تواند به او ثابت كند كه اشتباه مي‌كند ، همكارش براي او پاپوش مي‌دوزد و باز هم كاري از دستش بر نمي‌آيد. اما مهمترين صحنه كه پاياني براي معصوميت آرتور است، صحنه مترو است. او با مشاهده نگاه دختري كه از مزاحمت چند پسر مايه‌دار بي‌زار است اضطرابش شدت مي‌گيرد و چون نمي‌تواند كاري بكند، فقط مي‌خندد. اين خنده او خنده عصبي ناشي از استرس است؛ استرسي كه خود ناشي از بي‌خاصيتي و بي‌معنايي است.

خنده او خنده عصبي ناشي از استرس است؛ استرسي كه خود ناشي از بي‌خاصيتي و بي‌معنايي است.

• عصيان: در اين مرحله به گفته ويليام اينديك، يك مسئله بيروني، باعث كشمكش دروني مي‌شود. وقتي آرتور به ناچار طغيان مي‌كند و سه جوان مايه‌دار را با اسلحه مي‌كشد، درواقع سفري به درون خود مي‌رود. او پيوسته با اين سوال مواجه مي‌شود كه من براي چه معنايي زنده هستم؟ او كم كم متوجه مي‌شود كه علت اصلي اضطراب و خنده‌هاي عصبي اش، طرد شدن او در جامعه و رنج از بي معنايي است. صحنه رقص او در دستشويي عمومي، اين پيام را مي‌رساند كه آرتور نوعي تنش را كه پيش از اين واپس مي‌زد رها كرده و بابت اين كه در اين صحنه منفعل نبوده احساس رضايت مي‌كند. در يكي از صحنه‌ها آرتور مي‌گويد كه بابت اين كارش منتظر عذاب وجدان بود اما عذابي او را نگرفت. زيرا او پرده منفعل بودن را كنار زده و قدمي بزرگ در راه فعال بودن برداشته.در يكي از صحنه‌هاي بعد از صحنه مترو، جوكر به مشاور خود مي‌گويد:《تا چند وقت پيش، حتي فكر نمي‌كردم كه وجود دارم يانه…اما وجود دارم》مرحله عصيان، كم كم او را به سمت خودآگاهي عادي مي‌كشاند. او فعلا درون خود كشمكشي فعال كرده. كشمكش بين معنا و فقدان معنا.


• خودآگاهي عادي: در اين مرحله، شخصيت در ماجرا غرق مي‌شود. در اين مرحله براي شخصيت هيچ مانع دروني اي وجود ندارد؛ او كشمكش دروني اش را كنار مي‌گذارد و هدفي بيروني براي خود مشخص مي‌كند و براي رسيدن به آن تلاش مي‌كند. صحنه‌هاي بعد از مترو، درواقع وارد شدن آرتور به اين مرحله را نشان مي‌دهد. او منفعل بودن را كنار مي‌گذارد و به شكل فعالانه اي براي زندگي اش عمل مي‌كند. او در اين مرحله دست به كشف حقيقت مي‌زند. از مشاجره اش با توماس وين گرفته تا رفتن به تيمارستان براي فهميدن حقيقت.البته هنوز كشمكش دروني را با خود حمل مي‌كند و در تمام اين صحنه‌ها استرس و اضطرابش را دارد. او زماني به اوج اين مرحله مي‌رسد و خود‌آگاهي عادي ‌ش را كامل مي‌كند كه بتواند استرس و اضطرابش را كنار بگذارد. اين اتفاق زماني به اوج مي‌رسد كه آرتور حقيقت را درباره گذشته‌اش مي‌فهمد. زماني كه متوجه مي‌شود مادرش در گذشته چه بدي‌هايي‌ در حقش كرده. اكنون آرتور ديگر هيچ مانع دروني ندارد و حتي بر خنده‌هاي غير ارادي خود مسلط شده و خنده‌هاي او از اين به بعد ارادي مي‌شود. اكنون وقت آن است كه جوكر هدفي بيروني را براي خود پيدا كند تا به مرحله خودآگاهي خلاق برسد.

آرتور ديگر هيچ مانع دروني‌اي ندارد و حتي بر خنده‌هاي غير ارادي اش مسلط شده و خنده‌هاي او از اين به بعد ارادي مي‌شود.

اين كه جوكر دنبال چه هدفي مي‌‌رود كمي مبهم است؛ اما ظاهرا هدفش انتقام از كساني است كه باعث شدند او در جامعه طرد شود و او را تحقير كنند. از اين رو ابتدا دست به كشتن مادرش كه ريشه حقارت او است و سپس همكارش كه براي او پاپوش دوخته مي‌زند. بعد هم موري را كه باعث تمسخر او شده بود مي‌كشد.

• خودآگاهي خلاق: اين مرحله، مرحله‌اي است كه شخصيت نه مانع دروني اي دارد و نه مانع بيروني. او به هدفش مي‌رسد و معنايي براي زندگي پيدا مي‌كند.اگرچه اين معنا،ممكن است معنايي نا به هنجار باشد. اين مرحله براي جوكر دو صحنه است. اولين و مهمترين صحنه كه رسيدن جوكر به اين مرحله را نشان مي‌دهد، صحنه ايستادن جوكر بر روي ماشين پليس و خودنمايي اش جلوي مردم جنبش است. او براي خود معنايي پيدا كرده. در نهايت توانست تا بين عده خاصي از مردم، محبوب باشد. او ديگر آرتور منفعل و حقير نيست. اكنون يك جوكر فعال و مهم است. صحنه بعدي هم كه آخرين صحنه است در تيمارستان رخ مي‌دهد. صحنه اي كه جوكر به دور از هر گونه كشمكش و درگيري با خود، با خيال راحت و بدون اضطراب مي‌خندد.

سيگار كشيدن؛ يك تثبيت دهاني

فعل سيگار كشيدن، در بسياري از فيلم‌هاي داخلي و خارجي، يك فعل تثبيت شده است. بيشتر شخصيت‌ها سيگار مي‌كشند، چون به آن‌ها نوعي جذابيت مي‌دهد. خود سيگار و دود‌هايش روي پرده سينما به زيبايي‌هاي بصري فيلم اضافه مي‌كند. اما همه شخصيت‌ها، فقط به دليل زيبايي بصري سيگار نمي‌كشند.

به نحوه سيگار كشيدن آرتور دقت كنيد. او سيگار را مثل يك نوع تغذيه مي‌كشد؛ در بعضي از صحنه‌ها چنان با ولع مي‌كشد كه بيننده متوجه دخالت روح و روان مي‌شود.‌

فرويد، در بحث مراحل رشد رواني-جنسي، به اين اشاره مي‌كند كه اگر كودك نوباوه، در دوره زماني كه از پستان مادر شير مي‌خورد، نتواند نياز‌هايش را به راحتي ارضا كند، به اصطلاح فرد در اين مرحله تثبيت شده باشد، در زندگي بزرگسالي اش دچار مشكلات رواني مي‌شود. و جالب است، چون كودك از ناحيه دهاني دچار عدم ارضاي نياز شده، در بزرگسالي از ناحيه دهان كار‌هايي مي‌كند كه نياز‌هايش را ارضا كند. مثل پرخوري، گاز زدن،اعتياد به الكل و سيگار. در واقع سيگار كشيدن آرتور، معرف نياز‌هاي رواني ارضا نشده او است.

سيگار كشيدن جوكر، به همه بيننده‌ها نوعي احساس كشمكش دروني را منتقل مي‌كند؛ فكر‌ها و انديشه‌هايي كه در ذهن او در تضاد هستند.

سيگار كشيدن جوكر، به همه بيننده‌ها نوعي احساس كشمكش دروني را منتقل مي‌كند. فكر‌ها و انديشه‌هايي كه در ذهن او در تضاد هستند و باعث عذاب او مي‌شوند. اين كار به شخصيت عمق بيشتري مي‌بخشد. البته پيش‌زمينه‌هايي هم بايد وجود داشته باشد. سيگار كشيدن آرتور، طبيعي است. او يك شخصيت ناكام، چه در جهان اجتماعي و چه در جهان شخصي و فردي است. او حتي در كودكي اش هم نياز‌هايش بر آورده نشده. مثل مهر مادري، محبت پدر؛ و يا دوران كودكي زيبايي هم نداشته. سيگار كشيدن به اين نوع شخصيت‌ها عمق مي‌بخشد.‌

فشار انرژي ايد

بايد بدايد كه در بحث روانشناسي، ايد نوعي انرژي دروني است كه تمايل به خرابكاري و انجام كار‌هاي تابو دارد. در شخصيت جوكر، اين فشار و تخليه بعد از اين فشار، مدام حس مي‌شود و هم‌زمان كه شخصيت اين انرژي را تخليه مي‌كند، در بيننده هم نوعي حس حماسي آزاد مي‌شود و باعث درگيري بيشتر بيننده با شخصيت مي‌شود.

در صحنه‌اي كه رئيس آرتور، او را سرزنش مي‌كند و حرف‌هاي او را در مورد كتك خوردنش و شكستن تابلو باور نمي‌كند، دوربين روي چهره خندان آرتور تاكيد مي‌كند.اين لبخند يك تنشي در درون شخصيت را نشان مي‌دهد. همه بيننده‌ها با ديدن اين صحنه و ارزش عدالت در برابر بي عدالتي، نوعي انرژي درونشان شكل مي‌گيرد. به حدي كه اگر مي‌توانستند، بلند مي‌شدند و تا لحظه مرگ رئيس آرتور را كتك مي‌زدند. خود آرتور هم اين انرژي را دارد. اما جايي كه اين انرژي تخليه مي‌شود درست صحنه بعدي است. با برشي از اين صحنه به صحنه بعد مي‌رويم، كه آرتور ديوانه‌وار با پا به سطل آشغال مي‌كوبد. اين تخليه سريع انرژي بيننده را هم ارضا مي‌كند. درواقع حس بيننده در آن لحظه كه رئيس آرتور حرف‌هاي آرتور را باور نمي‌كند همين است. دوست دارد با پا به جايي بكوبد. وقتي بدون فاصله جوكر اين كار را انجام مي‌دهد، بيننده احساس رضايت‌بخشي را تجربه مي‌كند. يا صحنه مترو؛ زماني كه بيننده از سه جوان مايه‌دار به خاطر مزاحم شدنشان متنفر مي‌شوند، منتظر نوعي تخليه اين تنش مي‌شوند.

ناگهان با يك صداي گلوله و پاشيده شدن خون روي ميله‌هاي مترو، انرژي ايد به يك‌باره تخليه مي‌شود.

زماني كه جوكر از اين سه نفر كتك مي‌خورد، اين انرژي بيشتر مي‌شود كه ناگهان با يك صداي گلوله و پاشيده شدن خون روي ميله‌هاي مترو، اين انرژي به يك‌باره تخليه مي‌شود. اين صحنه‌ها، هم براي واضح‌تر شدن احساسات دروني شخصيت، و هم براي درگير شدن بيننده با فيلم و شخصيت مفيد است. اين ريتم كه بيننده هي پر از انرژي مي‌شود و دوباره تخليه مي‌شود، باعث مي‌شود بيننده در طول فيلم احساس خستگي نكند.

اين لبخند، سرشار از انرژي است؛ به علاوه موسيقي كه پشت اين لبخند زده مي‌شود و صداي كوبيده شدن پا به سطل آشغال، اين انرژي را عميق تر مي‌كند.

پيش‌داستان

پيش‌داستان، به هر اطلاعاتي مي‌گويند كه در طول فيلم به صورت غير مستقيم و در بعضي مواقع مستقيم از گذشته شخصيت به بيننده داده مي‌شود. اين اطلاعات به سوال‌هاي بيننده در مورد شخصيت پاسخ مي‌دهد و چاله‌هاي مربوط به شخصيت را پر مي‌كند. اطلاعات پيش‌داستان بسيار مهم است، و اگر به درستي و در جاي مناسب فاش نشوند، كارآمدي‌شان را از دست مي‌دهند و در نتيجه بيننده احساس رضايت نمي‌كند. به علاوه اطلاعات پيش‌داستان نقش مهمي در ژرفاي شخصيت دارد.

يكي از صحنه‌هايي كه پيش‌داستان را در فيلم جوكر فاش مي‌كند، صحنه تيمارستان است؛ جايي كه جوكر حقايقي را از گذشته تاريكش مي‌فهمد. بيننده در طول فيلم با خود مي‌گويد كه چرا اين شخصيت انقدر از لحاظ رواني ناپايدار است. اين سوال تا صحنه تيمارستان همراه تماشاگر مي‌ماند تا اينكه بالاخره مي‌فهميم آرتور در گذشته اتفاقات ناگواري را تجربه كرده. اين صحنه با اضافه شدن خنده‌ عصبي و دردناك جوكر در آن لحظه بسيار عميق‌تر مي‌شود.

عقده حقارت جوكر، او را كور كرده بود. او به دنبال جبران اين عقده حركت كرد؛ از چه روشي برايش اهميت نداشت. او به دنبال كشف معنا در زندگي خود رفت، اما اين معنا حتي بد هم باشد، برايش مهم نبود. ما از زندگي او بايد اين درس را بگيريم، كه هر نقصي براي ما يك فرصت است، فرصتي براي پيشرفت عالي در زمينه‌هاي ديگر. چه بسيار اند، مخلوقات ناقصي كه به علت پيشرفت در زمينه‌هاي ديگر، نقص‌شان به چشم نمي‌آيد. آن‌ها حتي در پيدا كردن معنا هم از روش درست وارد شدند. اين‌ها هستند كه در اين دنيا هيچ وقت دچار اضطراب، ترس و نااميدي نمي‌شوند.

 

منبع:

https://vigiato.net/p/76394

توييتر قابليت ارسال توييت ناپديد شونده را آزمايش مي‌كند

۶۱ بازديد

توييتر سرانجام ارسال محتواهاي ناپديد شونده را امكان پذير مي كند. اين شركت در حال آزمايش قابليت جديدي به نام «Fleets» است كه به كاربران اجازه ارسال توييت هايي را مي دهد كه پس از 24 ساعت به طور خودكار ناپديد مي شوند.

در حال حاضر قابليت Fleets به صورت آزمايشي براي كشور برزيل فعال شده، اما به گفته توييتر سرانجام در كشورهاي ديگر نيز فعال خواهد شد. اگر اين قابليت فراگير شود، مي تواند تغيير و تحولات بنيادين در نحوه تعامل كاربران با اين شبكه اجتماعي ايجاد كند.

قابليت Fleets شباهت هايي به استوري اينستاگرام داشته و اين موضوع را از ظاهر آن هم مي توان متوجه شد. همانند توييت معمولي، Fleets نيز مبتني بر متن است ولي مي توان تصوير يا فايل هاي GIF را به آن اضافه كرد.

 

پست هاي ناپديد شونده در فضايي جداگانه از صفحه اصلي نمايش داده مي شوند. پست هاي دنبال شوندگان در بالاي صفحه اصلي هايلايت خواهند شد و واكنش ها و پاسخ ها روانه اينباكس مي شوند. همچنين همانند استوري اينستاگرام، ديگران نمي توانند به پست هاي ناپديد شونده لينك داده يا آنها را در تگ Embed قرار دهند.

به گفته توييتر قابليت Fleets همانطور كه از نامش پيداست، قرار است فرصتي به كاربران بدهد تا «تفكرات فرار» خود را كه در قالب توييت معمولي نمي توان بيان كرد، به اشتراك بگذارند. از آنجا كه پست هاي ناپديد شونده را فقط دنبال كنندگان مي توانند ببينند، كاربر كنترل بيشتري روي مخاطبين خود خواهد داشت.

توييتر تا پيش از اين ترديدهاي زيادي در مورد «دوام» توييت ها داشت؛ حتي مدتي قبل جك دورسي مديرعامل توييتر گفت كه دكمه ويرايش هيچ گاه به اين پلتفرم اضافه نمي شود. با اين وجود اما كاربران توييتر به پست هاي ناپديد شونده تمايل نشان داده اند و استفاده روزافزون از سرويس هاي حذف خودكار توييت ها، گواهي بر اين ادعاست.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/05/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa-fleets-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d8%aa%d9%88%db%8c%db%8c%d8%aa%d8%b1/

شناسايي آسيب پذيري در چيپست‌هاي مدياتك؛ ميليون‌ها گوشي در خطر

۷۰ بازديد

آسيب پذيري خطرناكي در بسياري از چيپست هاي مدياتك كشف شده كه به هكر اجازه خرابكاري هاي مختلفي شامل نصب برنامه دلخواه و دسترسي به داده هاي خصوصي را مي دهد.

سايت XDA Developers آسيب پذيري جديدي را در گوشي هاي اندرويدي كشف كرده است. اين آسيب پذيري نخستين بار توسط يكي از توسعه دهندگان و حين روت كردن تبلت آمازون Fire كشف شد. يكي از اعضاي فروم XDA با نام مستعار «diplomatic» اسكريپتي را منتشر كرده كه مي تواند بوسيله اين آسيب پذيري موقتاً به تبلت هاي Fire آمازون دسترسي روت بدهد.

كشف آسيب پذيري در چيپست هاي مدياتك

 

اين آسيب پذيري كه «MediaTek-su» نام گذاري شده، در بسياري از گوشي ها و تبلت هايي كه چيپست مدياتك دارند، وجود دارد. به كمك اين حفره مي توان كارهاي مختلفي از جمله نصب برنامه، تغيير مجوز اپ هاي فعلي، دسترسي به داده هاي خصوصي و كارهاي خرابكارانه ديگر را انجام داد.

البته از آنجايي كه يك سال از عمر اين آسيب پذيري مي گذرد، احتمالاً برخي شركت ها متوجه آن شده و به كمك به روزرساني آنرا در محصولات خود برطرف كرده اند.

با اين وجود آسيب پذيري مورد بحث همچنان خطرناك است و با توجه به اينكه چيپست هاي مدياتك معمولاً در گوشي هاي اقتصادي و ميان‌رده به كار مي روند، احتمال دارد برخي شركت ها منابع لازم براي توسعه آپديت امنيتي و رفع اين حفره را در اختيار نداشته باشند.

حدوداً يك ماه قبل سايت TrendMicro با انتشار گزارشي مدعي شد بسياري از اپ هاي گوگل پلي استور پس از شناسايي گوشي هاي آسيب پذير، بوسيله حفره هاي CVE-2019-2215 يا MediaTek-su به گوشي ها دسترسي روت پيدا كرده اند. متأسفانه اين اپ هاي مخرب همچنان در پلي استور وجود دارند.

براي آگاهي از آسيب پذيري گوشي مبتني بر چيپست مدياتك، بايد اسكريپتي كه در سايت XDA Developer قرار داده شده را اجرا كرد. در صورتي كه گوشي وارد روت شل شود، چيپست آسيب پذير است و بايد هر چه زودتر نسبت به نصب به روزرساني نرم افزاري اقدام كرد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/03/%d8%a2%d8%b3%db%8c%d8%a8-%d9%be%d8%b0%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%ae%d8%b7%d8%b1%d9%86%d8%a7%da%a9-%d8%af%d8%b1-%da%86%db%8c%d9%be%d8%b3%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%af%db%8c%d8%a7%d8%aa%da%a9/

استراتژي بازاريابي

۶۲ بازديد

استراتژي بازاريابي يك بيانيه جهت دار مفصل است كه چگونگي حصول اهداف بازاريابي را پرتو مي دهد. راهبرد بازاريابي، شيوه عملي كردن اهداف را فراهم مي آورد. در حالي كه اهداف بازاريابي، مشخص و قابل اندازه گيري و سنجش هستند، استراتژي هاي بازاريابي توصيفي اند.
در برنامه شما، راهبرد بازاريابي نشانه دهنده يك نگاه كلي اوليه به عناصر بازاريابي گوناگون و وضعيت استعمال آنها براي حصول اهداف بازاريابي مي باشد. رايج ترين جستار هاي استراتژي به شرح زير هستند، اگرچه بايد آنچه را براي وضعيت ويژه خودتان مناسب ترين است، در نظر بگيريد:

۱. برپايي بازار در روبرو اختلاس بهره بازار                                  ۲. بازارهاي ملي، منطقه اي يا محلي                                    ٣. فصلي بودن۴. بودجه                                                                         ۵. رقابت                                                                         ۶. بازار هدف٧. فرآورده                                                                      ۸. اسم گذاري                                                                    ۹. بسته بندي۱۰. قيمت گذاري                                                               ۱۱. توزيع / نفوذ يا پوشش                                                  ۱۲. فروش حضوري / خدمات / عمليات  ۱۳. ترويج / رويدادها                                                         ۱۴. پيام تبليغاتي                                                               ۱۵. رسانه هاي تبليغاتي  ۱۶. رسانه اينترنت                                                              ۱۷. بازار پردازي                                                               ۱۸. روابط عمومي۱۹. تحقيقات و آزمون بازاريابي

در بعضي موارد، بخش استراتژي هاي بازاريابي برنامه شما ممكن است تنها محلي باشد كه محيط بعضي از اين موضوع ها - همانند ايجاد يك بازار يا مخارج - در آنجا به طور سر راست بحث شود. در چنين مواردي، استراتژي هايي كه در اين جا تدوين مي نماييد، رهنمون هايي براي بسياري از تصميم هاي تاكتيكي در ادامه برنامه شما فراهم مي آورد. براي مثال، شدني است يك استراتژي ايجاد بازار با معرفي يك محصول جديد برپايي نماييد. چنين استراتژي‌اي، مقارن با دربايستن شما براي برپايي سطح فوقاني از آگاهي و ايجاد خريد امتحان از طريق سطح فوقاني از فعاليت براي محصول جديدتان، زمينه را براي برنامه هاي تبليغاتي و ترويجي در مياني ساير برنامه ها فراهم مي آورد.

خواهيد ديدن كه بسياري از عناصر بازاريابي مطرح شده در راهبرد هاي بازاريابي، در ادامه برنامه از يك منظر تاكتيكي ويژه مرور مي شوند. استراتژي هاي بازاريابي كه در اين جا تدوين مي شوند، به عنوان مرجعي براي ابزارهاي تاكتيكي اي كه در پيوستگي مي آيند، استعمال دارند. اين راهبرد ها، جهت گيري استراتژيك كلي براي عملي نمودن اهداف بازاريابي را فراهم مي آورند، اما براي مثال، جزئياتي نظير «استفاده از تلويزيون» را كه به دسته رسانه هاي تاكتيكي برنامه بازاريابي متعلق مي باشد، دربرنمي گيرند.آنچه در ادامه مقاله گفته شده، يك رسيدگي از رويكردهاي استراتژي جايگزين براي تدوين استراتژي هاي بازاريابي، و نيز نمونه هايي از استراتژي بازاريابي را براي آغاز فراهم مي آورد. بايد كل استراتژي هاي جايگزين را در نظر بگيريد و سپس به تدوين استراتژي هاي بازاريابي اي بپردازيد كه اهداف بازاريابي برنامه شما را برآورده مي سازند.

استراتژي هاي تعويض كه بايد در عقيده گرفته شوند، عبارتند از:

۱. ايجاد بازار يا دزدي كردن سهم بازار؟يكي از تصميم هاي راهبردي مهمي كه همه بازاريابان اثناء نگارش يك برنامه با آن روبرو هستند، اين است كه براي دستيابي به اهداف فروش، يك بازار منظور ايجاد نمايند يا بهره بازار رقبا را بربايند؟اطلاعات مربوط به هشدار از فرآورده و ويژگي هاي محصول در رسيدگي كسب و كار شما و نيز چرخه عمر محصول به صورت خاص، در ارائه پاسخ به اين پرسش بنيادي بسيار كمك مي كنند.وضعيتي كه در آن محصولِ به نسبت جديدي داريم، پايگاه فعلي مشتريان حقير است، پايگاه بالقوه مشتريان به نسبت كبير است و چشم وهمچشمي كمي وجود دارد و بيشتر به استراتژي «ايجاد بازار هدف» نيازمند است. در بيشتر مواقع، شركتي كه يك بازار هدف برپايي مي نمايد، تا مدت ها بزرگترين بهره بازار را براي خود حفظ مي كند. با اين حال، به خاطر داشته باشيد كه معمولاً اختلاس بهره بازار از ايجاد بازار آسان تر است.
 
حتماً بخوانيد: راهبرد پيدا كردن بازار منظور براي فروش 

از آن جا كه اين يك پروسه دو مرحله اي است، برپايي يك بازار به موعد و پول اضافي نياز دارد. شما بايد دربايستن براي محصول را برپايي نموده، سپس بازار هدف را براي خريد برند خاصتان متقاعد سازيد. بسياري از كمپاني ها به عمد از استراتژي گسترش محصول «دومين در بازار» بهره‌گيري مي نمايند. آنها فرمان مي دهند لغايت شركت ديگري در ايجاد بازار سرمايه گذاري كند، سپس برندشان را معرفي مي نمايند. در وضعيتي كه محصول در مرحله بلوغ مي باشد و كمترين ميزان رشد را داراست (يعني مشتريان جديد كمي به بازار وارد مي شوند)، غالباً مستلزم اختلاس سهم بازار از رقبا است. در اين وضعيت بايد كاربران طبقه محصول را متقاعد سازيد كه فرآورده شما از محصولات رقبايتان برتر است. در برخي موردها بازار ممكن است در حال رشد باشد؛ كه شركت شما را قادر مي سازد همگام با آن رشد نمايد. در اين مورد، پرسش اين است: «آيا بازار با همان نرخي رشد مي نمايد كه من مي خواهم رشد كنم؟» در صورتي كه پاسخ منفي باشد، هنوز به اختلاس بهره از رقبايتان نياز داريد. تمام اين سناريوها در راهبرد سهم بازار كالبدشناسي مي شوند.

اين تصميم كه آيا بازار ايجاد نماييم يا اين كه بهره بازار برباييم، بايد پيش تر در دسته راهبرد بازاريابي تان اتخاذ شود، زيرا اين يك تصميم راهبردي بسيار اساسي است كه بر كل نواحي برنامه بارزيابي تاثيرگذار است. يك استراتژي ربودن سهم، نظير «ربودن سهم بازار از رقيبي كه رهبر است»، مستلزم نزديكي بسيار بسيار تعريف بازار منظور كمپاني شما با خاصيت هاي مشتريان رهبر كنوني بازار مي باشد. وانگهي به احتمال زياد، تبليغات منافع يا وجهه اي از فرآورده شركت شما را ارائه مي دهد كه رهبر در بازار فاقد آن است. در نقطه مقابل، يك استراتژي «ايجاد بازار» بيشتر مستلزم اين است كه آغاز مشتريان جديد را در باره منافع استعمال محصول تعليم داده، سپس آنان را به به كارگيري محصولات شركتتان متقاعد سازيد.
 

۲. استراتژي هاي بازار ملي، ناحيه اي و محلياين طبقه راهبرد بازاريابي، بيشتر توسط بازاريابان منطقه اي و ملي ناديده گرفته مي شود. اين استراتژي به بازارياب كمك مي كند لغايت تعيين نمايد كه آيا يك برنامه بازاريابي ملي محوري هستي خواهد داشت يا تركيبي از برنامه هاي بازاريابي ملي، ناحيه اي و محلي موجود مي باشد. داشتن تركيبي از برنامه ها مستلزم شغل زيادي است، اما معمولا ارزش تلاش كردن را دارد. چنين رويكردي بازارياب را توانا مي سازد لغايت رسانه ها، پيام و سطوح بودجه را براي بازارهاي خاص مطابق سازد. تخصيص منابع بازاريابي تان بر مبناي جغرافيا بسيار اهميت دارد، به اخص زماني كه در بازار منظور شما، جغرافيا يك متغير كليدي براي نرخ هاي خريد (عادت هاي خريد) است.
 
حتماً بخوانيد: تحقيقات بازار
 
۳. راهبرد هاي فصلي بودندر باره زمان تبليغ يا گسترش فرآورده يا فروشگاهتان بايد تصميم هاي استراتژيك اتخاذ نماييد. در اين جا، سرنوشت فصلي بودن از دسته فروش در رسيدگي كسب و كارتان سودمند واقع مي شود. چندين موضوع داراي اهميت هستند. نخست اينكه آيا موعد هايي از سنه هستي دارند كه عملكرد طبقه فرآورده شما به طور كلي از عملكرد شركتتان به طرز چشمگيري بهتر باشد؟ اگر وجود دارد، علت آن چيست؟ آيا مي توانيد براي افزايش فروش طي دوره اي كه مشتريان طبقه فرآورده شما به طور طبيعي در نرخ هاي بالاتري خريد مي كنند، كاري اتمام دهيد؟دوم اينكه آيا مي خواهيد تمام طول سال، تبليغ و ترويج نماييد، يا در دوره هاي نيرومند تر فروش يا در دوره هاي ناتوان تر؟سومين جستار اينكه شما بايد تصميم بگيريد آيا مي خواهيد پيش از دوره هاي اوج فروش، طي آنها يا در ميان آنها تبليغ و گسترش نماييد؟و در آخر، بايد منافع و ظرفيت توليدتان را در عقيده بگيريد. چنانچه، دوره هاي اوج فعلي فروش فصلي شما، شما را به فعاليت با حدوداً تمام ظرفيتتان واداشته است، قادر نخواهيد بود لغايت فروشتان را در اين دوره خيلي افزايش دهيد.

۴. استراتژي هاي بودجهاستراتژي هاي بودجه وضعيت خرج شدن بودجه بازاريابي را نشانه مي دهند. براي دستيابي به اهداف بازاريابي تان، بايد در باره راهبرد هاي بودجه مربوط به سوژه هايي نظير خرج سرمايه گذاري براي يك محصول جديد؛ اين كه آيا فروش برندها، فروشگاه ها يا نواحي كشور با فروش ناتوان تر را افزايش دهيد و يا اين كه آيا جذب مشتريان جديد بيشتري به برندها يا فروشگاه هاي قوي‌ترتان داشته باشيد، تصميم گيري نماييد.همچنين به بودجه كل بايد پروا شود. آيا شركت شما منظور دارد براي بازاريابي ديجيتالي و تبليغات، درصدي از فروش را متناسب با سال هاي گذشته خرج كند؟ يا آيا به اين علت كه قبل بيني هاي فروش و اهداف بازاريابي تهاجمي جديد دربايستن داريد، بودجه بازاريابي را افزايش مي دهيد؟ بر روي جزئيات راستين بودجه در دسته بودجه برنامه بازاريابي تأكيد خواهد شد.
 
۵. استراتژي هاي رقابتياغلب به يك استراتژي رقابتي نياز است. بررسي كسب و كار شدني است پرتو دهد كه مسئوليت كامل افول شركت شما در سهم بازار تقريبا  با يك رقيب فقط است، يا يك رقيب جديد در حال ورود به بازار است، يا يك كمپاني فقط با دسته جمعي از رقبا ممكن است بر جايگاه يابي منحصربفرد شما در بازار پيشي گرفته باشند. در اين صورت، شما بايد يك استراتژي بازاريابي رقابتي در برنامه بازاريابي تان برپايي نماييد.
 
حتماً بخوانيد: چگونه مشتريان با لذت كالا يا خدمت ما را بخرند؟

۶. استراتژي بازار هدفبخش بازار منظور شما، بازارهاي منظور اوليه و ثانويه را با جزئيات بيان نمود. اكنون بايد پيرامون تأكيدي كه بر بازارهاي منظور گوناگون داريد، بحث نماييد و وضعيت كار در هر يك از آن ها را بر پايه اهداف بازاريابي تان رسيدگي كنيد.

۷. راهبرد هاي محصولبايد در پيوستگي با محصولات جديد، اشاعه خطوط محصول، بهبود محصول، حذف فرآورده و ايجاد يا شفا خطوط محصول ضعيف تر يا تداوم به بيشترين ميزان رساندن خطوط فرآورده پرفروش تر تصميم هاي راهبردي اتخاذ نماييد.

۸. راهبرد هاي اسم گذاريچنانچه بخواهيد يك فرآورده جديد معرفي كنيد يا توسعه خط داشته باشيد، براي نام گذاري اين محصولات بايد تصميم گيري نماييد. آيا فرآورده جديد بايد به تنهايي شناسايي شود يا تحت چتر نام فاميلي باشد؟ آيا نام بايد به طور انحصاري مشتريان موجود را هدف پيمان دهد يا مشتريان كنوني و جديد را؟ در صورتي كه قصد ورود به يك كانال جديد را داشته باشيد، ممكن است بخواهيد براي خوشايند بازارهاي منظور متفاوت نام خط محصولتان را تغيير دهيد، يا ممكن است براي فروشگاه هايي كه محصول شما را در مراكز خريد با بها ارزان به فروش مي رسانند، در مقابل مراكز خريد منطقه اي، يك نام جديد در عقيده بگيريد.

تست سقوط گلكسي S20 اولترا [تماشا كنيد]

۷۳ بازديد

گلكسي S20 اولترا گران‌ترين پرچمدار اين كمپاني كره‌اي به حساب مي‌آيد؛ البته اگر گلكسي فولد را تنها يك نمونه اوليه فرض كنيم. به همين دليل دير يا زود بايد شاهد تست سقوط اين پرچمدار نيز مي‌بوديم. در ادامه مي‌توانيد نتايج تست سقوط گوشي ۱۶۰۰ دلاري سامسونگ را مشاهده كنيد.

زماني كه گلكسي S20 اولترا را در ديجياتو بررسي كرديم، به توازن نامتناسب آن اشاره داشتيم. ماژول دوربين اين گوشي به قدري بزرگ و سنگين بود كه وقتي براي اولين بار اين گوشي را به دست گرفتيم، گوشي به سمت ماژول سنگيني مي‌كرد و حتي ممكن بود از دستمان بيفتند. در نتيجه انتظارمان اين بود كه ماژول مستطيلي شكل گلكسي S20 اولترا، به پاشنه آشيل آن تبديل شود.

گلكسي S20 اولترا

 

تست سقوط گلكسي S20 اولترا اما خلاف اين را نشان مي‌دهد. همانطور كه در ادامه خواهيد ديد، اين گوشي پس از چندين بار سقوط از ارتفاعات مختلف، به خوبي از ماژول دوربين محافظت مي‌كند. ذكر اين نكته نيز لازم است كه از بين ۳ گوشي خانواده گلكسي S20، نسخه اولترا تنها مدلي است كه هم براي حفاظت از قاب پشتي و هم از نمايشگر، از گوريلا گلس ۶ استفاده مي‌كند. در ادامه مي‌توانيد اين ويديو را تماشا كنيد:

 

 

همانطور هم كه در ويديو ديديد، سقوط گلكسي S20 اولترا تنها منجر به خورد شدن شيشه پشتي و بخش‌هايي از نمايشگر ۶.۹ اينچي آن مي‌شود. تنها بخشي كه از سقوط از ارتفاعات مختلف سالم مي‌ماند هم ماژول بزرگ و برآمده مستطيلي شكل اين گوشي بوده كه دوربين‌هاي متعدد را در خود جاي داده است. در نهايت مي‌توان گفت اگر گوشي ۱۴۰۰ دلاري يا ۱۶۰۰ دلاري (بسته به ميزان رم) خريداري مي‌كنيد، حتما از قاب‌هاي محافظ و گلس براي نمايشگر آن استفاده كنيد، زيرا اين گونه كه به نظر مي‌رسد، شيشه‌ها هر چقدر هم كه محكم باشند، با اولين سقوط گوشي مي‌شكنند و خورد خواهند شد.

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/03/%d8%aa%d8%b3%d8%aa-%d8%b3%d9%82%d9%88%d8%b7-%da%af%d9%84%da%a9%d8%b3%db%8c-s20-%d8%a7%d9%88%d9%84%d8%aa%d8%b1%d8%a7-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b4%d8%a7-%da%a9%d9%86%db%8c%d8%af/

بهترين استراتژي هاي فروش و بازاريابي چيست؟

۹۹ بازديد

برنامه ريزي دقيق مي‌تواند يك استراتژي فوق العاده براي كسب و كارها باشد. اما استراتژي هاي فروش و بازاريابي به اين معناست كه براي قسمت فروش و بازاريابي خود برنامه اي دقيق اجرا كنيم و يا نوعي خاص با ترفندي خاص بازاريابي كنيم كه رقبا از ما عقب بمانند اما بدون آسيب زدن به كسب و كار ديگران.

دقت داشته باشيد كه برنامه ريزي براي فروش يعني تمركز روي مشتريان هدف و ارتباط با آن ها از تمامي راه هاي ارتباطي كه مي‌شناسيم. داشتن مشتري هاي جديد باعث خرج كردن هزينه هاي زياد تبليغاتي مي‌شود اما اگر ما هزينه هاي خود را صرف نگه داري مشتري هاي قديمي كنيم كنيم به افزطايش فروش خود كمك كرده ايم.

شايد شما تازه كسب و كار خود را شروع كرده باشيد و پيش خود مي‌گوييد خب براي كسب و كار من مشتري قديمي وجود ندارد، علت مطرح كردن اين موضوع اين است كه ما دركشورمان اول كاري را شروع مي‌كنيم و بعد به فكر برنامه ريزي مي‌افتيم. با هم روش هاي مختلف استراتژي هاي فروش و بازاريابي را بررسي كنيم.

 

بررسي استراتژي هاي بازاريابي و فروش

يكي از استراتژي هاي فروش و بازاريابي اين است كه شما خود را به گونه اي معرفي كنيد كه در بازار، ديگر كسب و كارها و مشتريان شما را متفاوت تر از بقيه و بالاتر ????از رقبا نشان مي‌دهد. مشتري ها در مورد محصول شما نظر خواهند داد، از محصولات شما تعريف و يا انتقاد خواهند كرد، شما را به ديگران معرفي و يا ديگران را از خريد محصول شما منصرف خواهند كرد. مهمترين هدف شما و تعيين استراتژي هاي فروش و بازاريابي شما بايد متمركز در اين بخش باشد كه كيفيت محصولات و يا پشتيباني از محصولات و همچنين خدمات خود را تقويت كنيد تا تمامي اين موارد( رضايت مشتري و تعريف از محصول شما ) طبق ميل شما پيش برود. شما بايد در بازار كار جوري معرفي شويد كه مشتري با افتخار از خريدن محصولي از شركتان تعريف كند، از رضايتمندي محصولتان براي ديگران سخن بگويد، از اينكه شما و

  • كارمندان شركت چجوري با او صحبت كرده اند تعريف كند، براي دوستان و يا آشنايان خود جوري از محصول شما تعريف كنند تا ديگران را راغب به خريد كردن از شما كنند. اين يك استراتژي ايده آل براي ساختن جايگاه تجاري شما در بين كسب و كارها است.
  • براي اينكه برند و محصولاتتان بر زبان ها بيوفتد با ديگران تفاوت داشته باشيد اين تفاوت به اين شكل تعريف مي‌شود كه شما در كسب و كار خود تخصص كافي داشته باشيد. يعني اگر 10 محصول در شركت خود داريد تك به تك محصولاتتان را با تمام جزئيات آنها بشناسيد وقتي شما محصولات خود را به خوبي بشناسيد خوب مي‌دانيد كه اين محصول به درد كدام يك از انواع مشتري هاي شما مي‌خورد. فرض كنيد
    بهترين استراتژي هاي فروش و بازاريابي چيست؟
    شما مغازه لوازم تحرير داريد و انواع مختلفي از خودكارها را مي‌فروشيد، خودكار كم كيفيت – متوسط- كيفيت عالي اگر شما براي همه مشتريان اين خود كارها را بياوريد مشتري را گيج كرده و قدرت تصميم گيري را از او گرفته ايد. شما بايد خوب بدانيد كه خودكارهاي حرفه اي و خودنويس ها را افراد بخصوصي مانند كساني كه براي سازمان هاي خاصي مي‌نويسند و يا مديران????????‍⚖️ حتي كساني كه مي‌خواهند كادو بدهند مي‌خرند. يك دانش آموز خريدار خودنويس حرفه اي شما نيست مگر در موارد خاص. پس مشتري را بشناسيد و بر روي محصول خاصي تمركز كنيد. همه محصولات را براي همه نوع مشتري رو نكنيد تا او را دچار سردرگمي نكنيد.
  • نوع ديگر استراتژي كه مي‌توانيد در مقابل رقبا انجام دهيد خاص بودن شماست. شما محصول و خدمات خودتان را شناسايي كرديد، نوع تبليغات را مشخص كرديد، تمايز ايجاد كرديد، كيفيت را بالا برديد حالا نوبت آن است آن است كه خاص جلوه كنيد. يك حركت خلاقانه????????‍♀️ ايجاد كنيد كه تا به حال رقبا از آن بي اطلاع بودند و انجام نداده اند. قبل از اينكه رقبا از كار شما سر در بياورند يك كار خاص و ويژه انجام دهيد. يك محصول خاص جديد، يك خدمات نو و ويژه، يك نوع تبليغات عجيب و غير قابل تصور انجام دهيد. اگر چيزي به ذهنتان نرسيد بسته بندي محصولات را عوض كنيد و باعث سوپرايز شويد. اگر محصول گراني???? را مي‌فروشيد آن را تقسيم بندي كنيد تا همه نوع مشتري توان خريد اين نوع محصول را داشته باشند. يك محصول تركيبي از محصولات خودتان يا يك محصول خود را با ديگر محصولات رقبا بسازيد. يك تركيب ويژه در بين كارمندان ايجاد كنيد.

روش هاي افزايش فروش

ده ها روش مختلف براي فروش محصول يا خدمات شما در بازار وجود دارد. اما همه ما به چند روش ساده كه برايمان زحمت زيادي نداشته باشد اكتفا مي‌كنيم. مثلا اكثر شركت ها به روش بازاريابي تلفني اكتفا مي‌كنند البته كه اين روش يك روش تعريف شده و درستي است اما بهتر است بجاي اينكه يك كار را امتحان كنيم چندين روش و يا روش هاي تركيبي را استفاده كنيم. اگر بر روي يك روش تمركز كنيم فرصت هاي فروش كه در ديگر روش هاي بازاريابي وجود دارد از دست خواهيم داد. يكي از بهترين انواع استراتژي هاي فروش و بازاريابي استفاده مناسب از اين روش هاست. دقت كنيد كه رقبا از چه روش هايي براي بازاريابي استفاده كرده اند. چه روش هايي را مي‌توانيد با روش آنلاين يا آفلاين تركيب كنيد. بر فرض اگر فروش شما از طريق بازاريابي تلفني است روش خود را تغيير دهيد و از طريق طراحي سايت اقدام كنيد.

روش هاي افزايش فروش از طريق سايت را مطالعه كنيد و با يك مشاور متخصص صحبت كنيد. يا اگر شبكه اجتماعي نداريد و محصول شما مناسب اين نوع بازاريابي است انواع ترفندهاي اين نوع را بدانيد و به كار بگيريد. اگر شبكه هاي اجتماعي داريد و تا به حال از آن نتوانستيد بهره لازم را ببريد آموزش گذاشتن محتوا در آن را مطالعه كنيد. امروزه بزرگترين شبكه اجتماعي كه عموم مردم نگاه مي‌كنند اينستاگرام است پس رازهاي مختلف درباره اينستاگرام و آموزش توليد محتوا حتي افزايش فالوور را در آن را ياد بگيريد. و يا برعكس. براي افزايش فروش خود كادر فروش متخصص و آموزش ديده استخدام كنيد. استفاده از نيروهاي آموزش ديده اين امكان را به شما مي‌دهد كه بيشتر ديده شويد و برنامه فروش تخصصي تري بريزيد. پس اعتماد مشتري را به خود جلب خواهيد كرد.

توليد آيفون 11 در هند به بن بست خورد؛ وابستگي اپل به چين ادامه دارد

۶۱ بازديد

بنابر گزارشات، برخي مديران اپل قصد داشته‌اند خط توليد حداقل يك محصول را به ويتنام منتقل كنند، اما مديران رده بالاي اين شركت اجازه چنين كاري را نداده‌اند. دلايل مخالفت با اين تصميم، مشكلات نقل مكان كردن به محل جديد و يافتن تأمين كننده كه قابليت همكاري طولاني مدت را داشته باشد، ذكر شده است.

 

در همين رابط غول فناوري ساكن كوپرتينو قصد داشته آيفون 11 را در هند توليد كند. اين تصميم تغيير بسيار بزرگي در برنامه هاي اپل محسوب مي شود، چرا كه براي اولين بار نسل جديد آيفون پرچمدار در كشوري به غير از چين توليد خواهد شد.

اما اپل درست پيش از راه اندازي خط توليد در هند، از چنين كاري صرف نظر كرده و تمام برنامه هايش در اين رابطه را نيز متوقف مي كند. بر اساس گزارش يك منبع نزديك، اپل به خاطر نبود كارگران خبره و همچنين زيرساخت هاي مورد نياز اين شركت، از راه اندازي خط توليد در هند منصرف شده است.

 

به دلايل ذكر شده خط توليد آيفون 11 در چين باقي ماند و شيوع ويروس كرونا كه عمدتاً چين را درگير كرده، توليد اين محصول را مختل كرد. اپل همچنان برنامه اي براي انتقال خطوط توليد به كشورهاي ديگر ندارد.

تأمين كنندگان قطعه و شركت هاي همكار اپل از جمله فاكسكان به خاطر گسترش ويروس كرونا لطمه زيادي ديده اند. كمپاني هاي خارج از چين از جمله شركت هاي مستقر در كره جنوبي كه ماژول دوربين آيفون را تأمين مي كنند نيز از پيامدهاي اين ويروس در امان نبوده اند. به همين دليل اپل تأكيد مي كند كه آيفون فقط به چين وابسته نيست و قطعات آن از تمام دنيا تأمين مي شون

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/03/%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d8%aa%d9%88%d9%84%db%8c%d8%af-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-11-%d8%af%d8%b1-%d9%87%d9%86%d8%af-%d9%85%d9%86%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d8%b4%d8%af/