آيا اين دوره در بازار ايران كاربرد دارد؟

۷۴ بازديد

اين دوره كاملاً بومي سازي شده است و متناسب با كاربران ايراني توضيح داده مي شود. آموزگار دوره، خانم مفاخري، با استفاده از تجربه اي كه در كمپاني هاي ايراني داشته اند و مشاوره هايي كه به آن ها داده اند، بهترين اصول را با زباني شيوا، در اين دوره بيان كرده اند.

دوره مجازي صفر الي صد اينستاگرام، براي چه كساني كاربرد دارد؟
در وهله نخست اين دوره براي ادمين ها و مسئولين صفحه هايي كه براي كسب و كارها هست، زياد كاربردي است.
در وهله بعدي مديران و كارشناسانپكيج كامل آموزش اينستاگرامبازاريابي مي توانند از اين دوره سهم ببرند.مدرسين، مشاورين و افرادي كه مي خواهند با ارائه خدمات خودشان درآمد كسب كنند نيز مي توانند از درس هاي اين دوره بهره‌گيري كنند.

افرادي كه مهارتي دارند و مي خواهند از اين مهارت كسب درآمد كنند و يا درآمد خودشان را افزايش دهند، با توجه به فضاي زياد عالي اينستاگرام، اين دوره مي تواند براي آن ها سودمند باشد.

محتوا و موعد دوره صفر لغايت صد اينستاگرام چگونه است؟
اين دوره بصورت فايل هاي ويدئويي تعبيه شده است و اين فايل هاي در 46 آموزه و با مدت زماني بيش از 400 دقيقه ارائه مي شود.
فايل هاي دوره را مي توانيد بلافاصله بعد از خريد دوره، مشاهده و يا دانلود نماييد.

ايده آزمايشي توييتر براي كاربران نسخه IOS و وب؛ قبل از توييت كردن فكر كنيد!

۵۹ بازديد

رسانه كليك – توئيتر در حال آزمايش ويژگي جديدي براي مقابله با درگيري‌هاي مجازي و ايجاد مزاحمت است. اين ويژگي به كاربران فرصت مي‌دهد تا قبل از انتشار پاسخ هاي اهانت آميز به يك توئيت، آن را دوباره بررسي كنند.

 

در همين راستا اين شركت طي يك طرح آزمايشي، قبل از پاسخ به توئيت و ارسال يك پيام اهانت آميز از كاربران مي خواهد تا درباره آن دوباره فكر كنند.

در بيانيه توئيتر آمده است: ما براي اينكه به كاربران اجازه دهيم دوباره درباره پاسخ شان به يك توئيت دوباره فكر كنند، طرحي را به طور محدود در دستگاه هاي iOS آزمايش مي كنيم. طي اين طرح اگر پاسخ كاربران حاوي مطالبي آزار دهنده باشد، به آن ها فرصت داده مي شود تا قبل از انتشار، آن را دوباره بررسي كنند.

اين ويژگي مشابه قابليت «ضدقلدري» است كه سال گذشته اينستاگرام ارائه كرد. اينستاگرام با استفاده از هوش مصنوعي متن هاي اهانت آميز را رديابي مي كند و از كاربران مي خواهد قبل از ارسال كامنت، دوباره فكر كنند.

نسخه اين ويژگي در توئيتر به دنبال واژه هايي در يك پاسخ مي گردد كه مشابه نمونه هايي است كه قبلا گزارش شده اند. مدت ها است كه توئيتر با آزار در فضاي آنلاين مقابله مي كند و ويژگي هاي مختلفي را براي اين منظور به كار گرفته است.

منبع: 

https://click.ir/1399/02/17/twitter-is-testing-a-new-threaded-conversation-layout-on-ios-and-the-web/

ارز ديجيتالي چيني در راه است؛ آيا رقيب دلار از چين مي‌آيد؟

۵۶ بازديد

رسانه كليك – بانك مركزي چين عمليات راه‌اندازي ارز ديجيتالي چيني را آغاز كرد. چين مدت‌هاست كه به دنبال استقلال مالي و كاهش وابستگي به دلار در مبادلات مالي با كشورهاي ديگر است. 

نقش چين در اقتصاد جهاني رو به گسترش است و چين به ويژه اكنون كه شعله اختلافات تجاري بين اين كشور با آمريكا مجددا شعله ور شده است، قصد دارد تا ارز جديدي را در مبادلات تجاري خود استفاده كند. بانك مركزي چين نخستين بانك در جهان است كه ارز ديجيالي خود را عملياتي خواهد كرد.

مركز تحقيقات ارزهاي ديجيتال كه مسئول اصلي اجراي اين پروژه در بانك مركزي چين محسوب مي شود، اعلام كرد كه طرح آزمايشي راه اندازي اين ارز در چهار شهر شنژن، سوژو، ژيونگ آن و چنگدو آغاز شده است.

استفاده از ارز ديجيتالي چيني كه فعلا «ديسپ» ناميده مي شود، در حال حاضر تنها براي تعداد محدودي از بانك ها و كاربران در چهار شهر فوق مهيا شده است.

ارز ديجيتال ديسپ داراي سه تفاوت عمده با ساير ارزهاي ديجيتالي نظير بيت كوين است؛ نخست اينكه بيت كوين غيرمتمركز و استخراج پذير است، درحالي كه ديسپ متمركز و تحت كنترل دولت است. دوم اينكه نردبان ديجيتالي ديسپ توسط دولت كنترل خواهد شد و در بستر سيستم توزيع نخواهد شد و سوم اين ارز با هدف استفاده در سيستم تجاري و بازرگاني توسعه مي يابد تا بتوان از آن به مانند شكل فعلي پول استفاده كرد.

توسعه ارز ديجيتالي چيني بخشي از برنامه كلان اين كشور براي جهاني سازي يوان است. روزنامه دولتي چاينا ديلي در مقاله ۲۴ آوريل خود گفته بود آمريكا دلار را به عنوان يك سلاح استفاده مي كند و بايد وابستگي به آن را كاهش داد.

در روزهاي اخير دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريكا مدعي شده است شواهدي در اختيار دارد كه نشان مي دهد ويروس كرونا با سهل انگاري چين به خارج درز كرده و اين كشور را به اعمال تعرفه هاي جديد تهديد كرده است.

منبع: 

https://click.ir/1399/02/17/%d8%a7%d8%b1%d8%b2-%d8%af%db%8c%d8%ac%db%8c%d8%aa%d8%a7%d9%84%db%8c-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%9b-%d8%a2%db%8c%d8%a7-%d8%b1%d9%82%db%8c%d8%a8-%d8%af/

آموزش صفر تا صد بيزينس اكانت اينستاگرام

۶۷ بازديد

اگر بعد از تبديل حساب كاربري خويش به تجاري با گزينه هاي گوناگون و صفحه هاي جديد در حسابتان روبرو شده ايد و با خواندن اعداد سردرگم هستيد،
ما با گردآوري اين مقاله به شما كمك مي نماييم لغايت بتوانيد اصطلاحات و اعداد را به راحتي موشكافي كنيد و در نتيجه به سرعت كسب و كار و شمار فالورهاي تان را بالا ببريد.
در پيش درآمد اگر مي خواهيد به قسمت اينسايت اينستاگرام دسترسي پيدا كنيد،
بايد به يك پيج business account تبديل شويد .
اگر هنوز پيج شما بيزنس نيست نگران نباشيد!
فقط كافيست نوشتار ما براي تبديل حساب كاربري شخصي به بازرگاني را مطالعه كنيد.
اكنون كه شما يك پيج بيزينس داريد وقتش است كه ياد بگيريد چطور بايد متعلق به بهره‌گيري كنيد.
تمام امكانات بيزينس اكانت اينستاگرام را تك به تك خدمت شما توضيح ميدهيم.
با ما باشيد با تعليم صفر الي صد بيزينس اكانت اينستاگرام

چگونه به سرنوشت آناليز اينستاگرام وارد شوم؟فيلم آموزش بيزينسي كردن اكانت اينستاگرامبراي اينكار بعد از ورود به پيج فقط كافي ست روي سه خط بالا سمت راست صفحه كليك كنيدو پس ملاحظه ميكنيد كه گزينه ي Insight به گزينه ها اضافه شده است.روي گزينه ي Insight كليك كنيد لغايت وارد بخش آناليز اينستاگرام شويد

پس از ورود به قسمت اينسايت صفحه ي پايين براي شما نمايش ديتا ميشودآموزش صفر لغايت صد بيزينس اكانت اينستاگرامدر اين صفحه سه سربرگ با اسامي Content (محتوا) و Activity (فعاليت) و Audience (مخاطبين) را مشاهده ميكنيد.توضيح سربرگ Activityدر اين صفحه نموداري ملاحظه ميكنيد كه اثر دهنده ي اقدام هايي است كه مخاطبين شما در روزهاي گوناگون هفته انجام ديتا اند.
شما در اين تقدير ميتوانيد به تفكيك روزهاي هفته اين اطلاعات را مشاهده كنيد.
اقدام هاي كه كاربران اتمام ميدهند با پروا به مديريت پيج ميتواند متفاوت باشد.
به عنوان نمونه در اينجا Profile Visits و Website Click آناليز شده است.
تعريف Visit Profile : شمار كساني كه در يك هفته از پروفايل پيج شما ديدن كرده اند.
تعريف Website Click : تعداد افرادي كه روي لينك وبسايت شما در داخل بيو كليك كرده اند.
همانطور كه در عكس بالا ملاحظه ميكنيد عدد 328 مجموع بازديد از پروفايل و كليك روي وبسايت است.

اينتل از پردازنده‌هاي دسكتاپي نسل دهم Comet Lake رونمايي كرد

۶۱ بازديد

اينتل سري نسل دهم پردازنده‌هاي دسكتاپي خود را معرفي كرد. اين پردازنده‌ها كه Comet Lake نام دارند به‌لحاظ فني با پروسه ۱۴ نانومتري Skylake كه مربوط به چند سال پيش بوده و چندين بار اصلاح گرديده ساخته شده‌اند.

اينتل امروز از ۳۲ چيپ جديد در سري نسل دهم خود رونمايي كرد كه از چيپ‌هاي Celeron شروع و به i9 10900K ختم مي‌شوند. البته ما در اينجا قصد نداريم همه آن‌ها را معرفي نماييم و فقط به چند مدل مهم اكتفا مي‌كنيم.

همانطور كه ليست زير مي‌توانيد ببينيد، اكثر چيپ‌ها صرفا نسخه‌هاي يكديگر هستند و براي هر كدام چندين مدل استاندارد، K ،KF و T وجود دارد. مشابه نسل‌هاي قبلي، K نشان‌دهنده قفل بودن بودن تراشه است، F اشاره به نبود يك پردازنده گرافيكي يكپارچه دارد، KF تركيب دوتاي قبلي است و منظور از T، نسخه‌هاي كم‌مصرف با توان حرارتي ۳۵ وات است.

اگر بخواهيم از مدل رده‌بالاتر شروع كنيم، Core i9-10900K جايگاه بالاتري در بين چيپ‌هاي اينتل Comet Lake دارد و جانشين i9-9900K شده است. اين تراشه جديد از طراحي ۱۰ هسته‌اي/۲۰ رشته‌اي با سرعت كلاك پايه ۳.۷ گيگاهرتز بهره مي برد كه سرعت آن تا ۵.۱ گيگاهرتز نيز افزايش مي‌يابد.

اينتل همچنين دو قابليت Turbo Boost Max 3.0 و Thermal Velocity Boost را به اين چيپست اضافه كرده كه اولي سرعت كلاك هسته‌هاي تحت بار و دومي سرعت كلاك هسته‌هاي زير ۷۰ درجه سانتي‌گراد را افزايش مي‌دهد.

بنابراين سرعت هسته‌هاي 10900K مي‌تواند با استفاده از قابليت Turbo Boost Max 3.0 تا ۵.۲ گيگاهرتز و با بهره‌گيري از قابليت Thermal Velocity Boost تا ۵.۳/۴.۹ گيگاهرتز تحت بار تك/چند هسته‌اي و تا ۴.۸ گيگاهرتز تحت بار همه هسته‌اي افزايش يابد.

10900K يك چيپ با توان حرارتي ۱۲۵ وات است، اما در مادربوردهاي خاص محدوديت خواهد داشت. اين چيپ از حافظه DDR4-2933 پشتيباني مي‌كند ولي شما از حافظه‌هاي سريع‌تر هم مي‌توانيد براي آن استفاده كنيد. قيمت 10900K چيزي حدود ۴۸۸ دلار مي‌شود كه كمي براي مشتريان گران خواهد بود. البته اين قيمت مشابه قيمت 9900K است و در نتيجه ارزش خريد 10900K را حتي با وجود ارايه نكردن فناوري‌هاي مهم بالا خواهد برد.

در سري Core-i7، چيپ 10700KF جالب‌تر از همه به نظر مي‌رسد. اين تراشه در اصل همان 9900K با طراحي مشابه ۸ هسته‌اي/۱۶ رشته‌اي (8C/16T) و سرعت‌هاي كلاك تا ۵ گيگاهرتز است، اما با قيمت بسيار اقتصادي ۳۴۹ دلار معرفي شده است. اين چيپست نيز فناوري جديد و مهمي ارايه نكرده و فقط ارزش خريد بهتري نسبت به قبل دارد. نسخه 10700F ممكن است براي كساني كه به‌دنبال اوركلاك كردن نيستند گزينه جذابي باشد.

در سري Core-i5، چيپست 10600KF با طراحي ۶ هسته‌اي/۱۲ رشته‌اي (6C/12T) و سرعت‌هاي كلاك ۴.۱/۴.۸ گيگاهرتز معرفي شده است. هيچ‌كدام از قابليت‌هاي Turbo Boost Max 3.0 و Thermal Velocity Boost روي آن وجود ندارد. اين تراشه از DDR4-2666 پشتيباني مي‌كند اما از حاحظه‌هاي سريع‌تر هم مي‌توان براي آن استفاده كرد. قيمت آن بالاتر از قيمت Ryzen 5 3600 شركت AMD است، اما در سرعت‌هاي كلاك نسبت به آن برتري دارد.

10400F يك گزينه مناسب براي دستگاه‌هاي گيمينگ اقتصادي است و هرچند از اوركلاك پشتيباني نمي‌كند، اما با قيمت حدود ۱۵۰ دلار واقعا چيز خوبي است.

سري i3 اينتل امسال كمي بي‌رونق بود. همه چيپ‌هاي اين سري از Hyperthreading پشتيباني مي‌كنند اما هيچ نسخه قفل‌شده‌اي براي آن‌ها وجود ندارد. چيپ‌هاي اين سري همچنين با قيمت پايه حدود ۱۳۰ دلار بسيار گران‌تر از تراشه جديد Ryzen 3 3100 شركت AMD‌ با قيمت ۹۹ دلار هستند.

اما تراشه‌هاي سري Celeron اينتل قيمت پايين‌تري دارند و براي كساني كه به دنبال يك گزينه مقرون‌به‌صرفه‌ هستند گزينه مناسبي محسوب مي‌شوند.

علاوه بر قيمت‌هاي جذاب، تقريبا همه چيپ‌هاي امسال اينتل Comet Lake به جز دو مدل Celeron از فناوري Hyperthreading پشتيباني مي‌كنند. اينتل در گذشته اين تكنولوژي را براي تراشه‌هاي رده‌بالاي خود و البته سري i3 ارايه مي‌كرد و مدل‌هاي i5 و i7 چنين قابلتي نداشتند. يكي از مزيت‌هاي چيپ‌هاي Ryzen شركت AMD نيز همين فناوري بود.

امسال در دو بخش قيمت و Hyperthreading شاهد تغييراتي از طرف اينتل هستيم. با اين‌حال، به نظر مي‌رسد تعداد نسخه‌هاي امسال بسيار زياد هستند و شايد نياز باشد كه واحد بازاريابي اينتل مدل‌هاي قفل‌شده و يكپارچه با پردازنده گرافيكي را در سري‌هاي i5، i7 و i9 حذف كنند و تمركز خود را روي نسخه‌هاي ديگر بگذارند.

منبع:

https://itresan.com/298547/%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%aa%d9%84-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%b1%d8%af%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87%e2%80%8c%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%b3%da%a9%d8%aa%d8%a7%d9%be%db%8c-%d9%86%d8%b3%d9%84-%d8%af%d9%87%d9%85/

براساس يك طراحي لورفته گوشي اچ‌تي‌سي Desire 20 Pro به دوربين چهارگانه مجهز خواهد بود

۶۰ بازديد

HTC همچنان سعي مي‌كند جايگاه خود را در بازار گوشي‌هاي هوشمند حفظ كند و به‌زودي قرار است از گوشي Desire 20 Pro رونمايي كند. حالا منبعي با نام evleaks@ طراحي اين گوشي و اسم رمز آن يعني “Bayamo” را فاش كرده است. Desire 20 Pro بعد از معرفي شدن تبديل به اولين هندست HTC با دوربين سلفي هول پانچ خواهد شد.

با اين‌حال، گوشي آينده HTC همراه با ساير ترند‌هاي روز پيش نخواهد رفت و همچنان از نمايشگر مسطح استفاده خواهد كرد. اگر اين طراحي لورفته درست باشد، حاشيه‌ها به ميزان قابل‌توجهي نازك‌تر خواهند بود.

دوبين چهارگانه پشت گوشي، ما را به ياد هندست‌هاي اوپو رنو 3 مي‌اندازد كه يك ماژول دوربين دو بخشي با يك فلاش LED دوگانه در كنارش دارد. كوچكترين لنز موجود در پايين ماژول به احتمال زياد يك سنسور عمقي است، اما مشخصات سه دوربين ديگر هنوز معلوم نيست. در پشت گوشي مي‌توانيم حسگر اثر انگشت را هم ببينيم كه نشان مي‌دهد ما با يك هندست ميان‌رده طرف هستيم.

اما درباره چيپست Desire 20 Pro بايد بگوييم كه نتايج گيك‌بنچ به اسنپ‌دراگون 660 (يا 665) اشاره دارند كه در كنار ۶ گيگابايت رم، كار پردازش گوشي را بر عهده خواهد داشت. سيستم‌عامل دستگاه هم اندرويد 10 خواهد بود.

ضمنا يكي از افشاگران اخيرا ادعا كرده بود كه Desire 20 Pro داراي جك هدفون ۳.۵ ميليمتري خواهد بود. با در نظر گرفتن همه موارد فوق، ما در حال‌حاضر مطمئن نيستيم كه اين گوشي چگونه با برنامه‌هاي مدير اجرايي جديد شركت HTC مبني بر هدف قرار دادن بازارهاي پيشرفته همخواني دارد. با اين‌حال، ديدن يك گوشي جديد از اين شركت خوشحال‌كننده خواهد بود.

منبع:

https://itresan.com/298533/%d8%a8%d8%b1%d8%a7%d8%b3%d8%a7%d8%b3-%db%8c%da%a9-%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%84%d9%88%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%da%86%e2%80%8c%d8%aa%db%8c%e2%80%8c%d8%b3%db%8c-de/

ميز نماز

۵۹ بازديد

ميز نماز پسنديده براي مساجدشايد يكي از دلايلي كه ساير كسان طاقت آمدن به مسجد و احضار نماز در اين مكان را ندارند، مشكلاتي در بلند شدن و نشستن آنهاست. ميز صلوة ام دي اف بهترين وسيله براي براي مساجد است الي همه افراد بتوانند با هم به اين كار مشغول شوند.
بهترين هديههديهروز پدر و يا روز والده و يا حتي در همگي روز هاي خاصي كه قرار است به عزيزانتان هديه بدهيد، براي يك فرد كه در اتمام ميز نماز تاشو كارهاي يوميه كم نا است، بهترين هديه دادن امكاني است كه فرد بتواند كارهايي را كه برايش سخت است به راحتي اتمام دهد. خريد ميز نماز تاشو بعنوان هديه يه يك سالمند و يا يك فرد ناتوان مي‌تواند خوشحالي زيادي را براي او داشته باشد.
فضاي كافيميز صلوة تاشو جهت اقامه نماز براي سالمندان و افرادي كه به هر علت توانايي صلوة احضار به چهره ايستاده را ندارند كاربرد دارد. ميز نماز اشوست و در اثناء عدم بيچارگي ميتوان آنرا جمع كرد تا فضاي زيادي اشغال نكند. اين ميز وزن زياد كمي دارد به همين دليل در مسافرت و پيكنيك به راحتي قابل حمل است. اين ميز قابليت تنظيم ارتفاع دارد لغايت هر كس بتواند متناسب با قد خود آنرا تنظيم كند. .
مسافرتيميز نماز تاشو مسافرتي بسيار كاربردي در مواقعي است كه براي سپريدن امور گوناگون مثل زيارت و يا تفريح به فضا هايي ساير سفر مي‌كنيد. اگر شما به يك محيط‌ زيارتي سفر كنيد و خواندن نماز در آنجا براي شما سخت باشد، اين ميز به شما كمك مي‌كند تا با گمان راحت اين پرستش را سپريدن دهيد.
روش استفادهبراي آماده كردن ميز نماز تاشو بايد آن را از حالت جمع شدگي بيرون كنيد، آغاز ستون ها را از هم مفتوح كنيد، ستون ها به صورت ضربدري خواهد بود، سپس پايه خلاص شده را تو گرد از دو جفت بست پلاستيكي زير تخته پيمان دهيد، اين تخت ها جهت اثبات پايه و تنظيم ارتفاع سطح ميز تعبيه شده است، بالا و زير هر چهار پايه ضربه مانع نصب شده الي آسيبي به پايين تخته سازه وارد نشود،ميز نماز
همچنين اين ضربه مانع گير از ليز خوردن مي شوند، روي تخته يك تكه چوب اضافي قرار ديتا شده كه محل قرار گيري مهر مي باشد، خواهشمندم از نشستن روي اين ميز امتناع كنيد، اين ميز صرفا جهت خواستن صلوة مي‌باشد.
موارد استفادهميز صلوة و ميز مطالعه كتاب و قرآن و دعا ، و ميز غذاخوري شخصي.قابل بهره‌گيري در مراكز آموزشي و اداري و بازرگاني و منازل.در ابعاد استاندارد و سفارشي.نحوه خريدخريد اينترنتي ميز نماز تاشو اين امكان را مي‌دهد الي در هر نقطه اي از ايران هستيد، اين محصول را خريداري كنيد.  ميز نماز تاشو قيمت زيادي ندارد و با توجه به امكانات و خاصيت هاي اين ميز مي‌تواند زياد پر مصرف براي شما باشد. فروش ميز نماز تاشو از راه سايت آريا رهپويان آپادانا چهره بگيرد. با مشاورين ما در تماس باشيد.

SCURA؛ نوعي دوربين سوراخ سوزني منحني‌شكل كه مي‌توانيد در خانه بسازيد

۴۸ بازديد

دورا گودمن فردي است كه پيش‌تر توانسته دوربين‌هاي دست‌ساز سفارشي‌سازي‌شده‌ي ويژه‌اي بسازد؛ به‌همين‌دليل، رسانه‌ها بارهاوبارها وي را در كانون توجه قرار داده‌اند. چند روز پيش، وي دوربيني جديد معرفي كرد كه با چاپ سه‌بعدي توليد شده است. گودمن از اين نوع دوربين به‌عنوان دوربيني متن‌باز (Open-Source) ياد مي‌كند كه كاربر مي‌تواند آن را در خانه سرهم كند. از دوربين مذكور با نام SCURA ياد مي‌شود. SCURA دوربيني منحني از نوع دوربين‌هاي سوراخ‌سوزني (Pinhole Camera) است كه مي‌تواند تصاوير پانوراماي ۶۰ در ۲۵ ميلي‌متري را روي فيلم معمولي ۳۵ ميلي‌متري ثبت كند. 

دوربين سوراخ سوزني SCURA

دورا گودمن تاكنون دوربين‌هاي دست‌ساز متعددي توليد كرده؛ اما ساخت SCURA از بقيه‌ي دوربين‌ها ساده‌تر است. كاربران مجبور بودند براي توليد برخي از دوربين‌هاي پيشين گودمن، از ليف شاتر (Leaf Shutter) بزرگ بهره ببرند. ناگفته نماند اين نوع شاترها امكان استفاده از سرعت شاتر بيشتر ‌هنگام استفاده از فلاش را فراهم مي‌كنند.

در سال‌هاي اخير، گودمن موفق شده است شركتي با نام Goodman Labs بنيان‌گذاري كند تا ازطريق آن، محصولات دست‌سازش را به‌صورت عمومي ارائه دهد. شركت Goodman Labs باعث مي‌شود اين دوربين‌ها بهتر ديده شوند. اگر در خانه‌ي خود چاپگر سه‌بعدي داريد، مي‌توانيد فايل‌هاي مربوط به قطعات دوربين SCURA را ازطريق وب‌سايت رسمي Goodman Labs سفارش دهيد و خودتان آن‌ها را بسازيد؛ اما اگر چاپگر نداريد مي‌توانيد به‌سادگي براي تهيه‌ي قطعات مختلف در قالب بسته‌ي ويژه اقدام كنيد. 

دوربين سوراخ سوزني SCURA

نمونه‌تصوير ثبت‌شده با دوربين سوراخ‌سوزني SCURA (براي مشاهده در ابعاد اصلي روي آن كليك كنيد)

تنها كاري كه براي SCURA بايد انجام دهيد، تهيه‌ي قطعات آن است. پس از تهيه‌ي قطعات، مي‌توانيد آن‌ها را سرهم كنيد و از دوربين سوراخ‌سوزني SCURA استفاده كنيد. همان‌طوركه گفتيم، SCURA از بدنه‌اي منحني‌شكل بهره مي‌گيرد تا بتواند تصاويري پانوراما بدون اعوجاج توليد كند. اين دوربين سوراخي ۳۰۰ ميكرومتري دارد كه با استفاده از ليزر ايجاد شده است. افزون‌بر‌اين، در SCURA شاهد نوعي مكانيسم شاتر نوآورانه هستيم كه در آن از آهن‌ربا استفاده شده است. 

همان‌طوركه اشاره كرديم، درصورت داشتن چاپگر سه‌بعدي مي‌توانيد از شركت Goodman Labs فايل‌هاي مرتبط را دريافت كنيد؛ در‌غير‌اين‌صورت بايد كيت ويژه‌ي دوربين SCURA را بخريد كه شامل قطعات مختلف است . مدل پايه‌ي اين كيت ۷۸ دلار قيمت دارد و با پرداخت ۲۳ دلار اضافي، مي‌توانيد منظره‌ياب نيز تهيه كنيد. همچنين اگر به خريد نگه‌دارنده‌ي مانت فلش يا گوشي هوشمند علاقه‌مند هستيد، بايد ۳۵ دلار ديگر بپردازيد. روند سرهم‌كردن دوربين نيز كار سختي نيست و آموزش قدم‌به‌قدم آن در ويدئويي ۱۱ دقيقه‌اي ارائه شده است كه از صفحه‌ي رسمي دورا گودمن در يوتيوب امكان مشاهده‌ي آن وجود دارد.


منبع:

https://www.zoomit.ir/2020/4/25/347863/scura-curved-panoramic-pinhole-camera/

فيسبوك Messenger Rooms براي رقابت با Zoom معرفي شد

۵۹ بازديد

فيسبوك روز گذشته از آغاز به‌ كار چندين سرويس جديد براي گسترش توانايي‌هاي پلتفرم خود در حوزه‌ي برقراري تماس ويدئويي خبر داد. يكي از سرويس‌هاي ويژه‌ي جديد فيسبوك، مسنجر رومز (Facebook Messenger Rooms) نام دارد. مسنجر رومز نوعي ابزار خاص است كه امكان برگزاري جلسات ويدئويي را با ظرفيت حداكثر ۵۰ نفر فراهم مي‌كند. درضمن، قابليت جالب ديگر مسنجر رومز اين است كه افراد در هر زماني مي‌توانند به جلسه‌ي ويدئوييِ برگزارشده ازطريق آن ملحق شوند. 

فيسبوك مسنجر رومز امكان برقراري جلسات ويدئويي را با ظرفيت حداكثر ۵۰ نفر فراهم مي‌كند

فيسبوك همچنين اعلام كرده است از‌اين‌پس افراد بيشتري مي‌توانند در تماس‌هاي ويدئويي گروهي واتساپ شركت كنند. بر‌اين‌اساس، محدوديت شركت‌كننده در تماس‌هاي ويدئويي اين پيام‌رسان از چهار به هشت نفر افزايش پيدا كرده است. فيسبوك از اضافه‌شدن قابليت تماس ويدئويي به Facebook Dating نيز خبر داده و اعلام كرده است چند قابليت جديد درزمينه‌ي پخش زنده‌ي ويدئو براي پلتفرم خود و اينستاگرام دردسترس قرار مي‌دهد. 

مارك زاكربرگ،‌ مديرعامل و بنيان‌گذار فيسبوك،‌ روز گذشته با انتشار ويدئويي تمامي سرويس‌هاي جديد را معرفي كرد. زاكربرگ در مصاحبه‌ با رسانه‌ي ورج گفته است قابليت‌هاي ويدئويي جديد در راستاي تلاش‌هاي اخير فيسبوك براي توليد ابزارهاي پيام‌رسان امن‌تر و خصوصي‌تر معرفي شده‌اند. زاكربرگ در اين زمينه مي‌گويد:

تماس ويدئويي قابليتي جديد در پلتفرم‌هاي ما به‌حساب نمي‌آيد؛ اما قابليتي است كه قصد داريم عميق‌تر در آن وارد شويم و به‌طوركلي، با ماهيت فيسبوك نيز سازگار است. بدين‌ترتيب، تصميم گرفته‌ايم منابع بيشتري در داخل شركت به‌كار ببنديم تا بتوانيم بهتر از قبل روي ارتباطات خصوصي و پلتفرم‌هاي اجتماعي خصوصي تمركز كنيم. ابزارهايي جديد به فيسبوك و اينستاگرام اضافه مي‌كنيم كه كاربران مي‌توانند با اتكا بر آن‌ها، گروه‌هاي كوچك‌تري از مردم را پيدا و ارتباطاتي صميمي‌تر با آن‌ها برقرار كنند. اين ابزارها همچنين كاربران را قادر مي‌سازد جلساتي خصوصي با دوستان جديد برگزار كنند.

فيسبوك مسنجر رومز / Facebook Messenger Rooms

ايده‌هاي اخير فيسبوك در حالي به‌واقعيت تبديل مي‌شود كه همه‌گيري ويروس كرونا (كوويد ۱۹) باعث شده است صدها ميليون نفر مجبور شوند در خانه بمانند. بدين‌ترتيب، مردم براي برقراري ارتباط با دوستان و آشنايان، كاركردن، درس‌خواندن و بازي‌كردن به ابزارهاي ديجيتالي متكي شده‌اند. اين موضوع باعث شده است امروزه اهميت پلتفرم‌هايي نظير مايكروسافت تيمز و اسلك و زوم دوچندان شود؛ پلتفرم‌هايي كه امكان برقراري جلسات ويدئويي را براي مردم فراهم مي‌كنند. آمار رسمي نشان مي‌دهد امروزه، بيش از ۷۰۰ ميليون نفر در سراسر دنيا روزانه در حال برقراري تماس با يكديگر ازطريق فيسبوك مسنجر و واتساپ هستند. 

از‌اين‌پس امكان برقراي تماس ويدئويي گروهي هشت‌نفره در واتساپ فراهم مي‌شود

فيسبوك مسنجر و واتساپ رقباي قدرتمندي دارند. آمار نشان مي‌دهد شمار كاربران سرويس‌هاي مختلف در چند ماه اخير به‌شدت افزايش پيدا كرده است. زوم يكي از نام‌هايي است كه احتمالا در چند وقت اخير به‌دفعات آن را شنيده باشيد. Zoom در ابتدا كارش را به‌عنوان ابزاري ساده به‌منظور برقراري كنفرانس‌هاي ويدئويي كسب‌و‌كارهاي كوچك آغاز كرد؛ اما به‌علت شيوع ناگهاني كرونا، شمار كاربران زوم به‌يك‌باره افزايش يافت و از ۱۰ ميليون نفر در دسامبر گذشته، به ۳۰۰ ميليون نفر در ماه جاري رسيد. 

زوم امروزه محبوبيتي مثال‌زدني دارد؛ اما با مشكلاتي نيز دست‌و‌پنجه نرم مي‌كند. برقراري جلسات ويدئويي ازطريق زوم كاري بسيار ساده است. فرد به‌راحتي جلسه را آغاز مي‌كند و ID آن را دراختيار بقيه قرار مي‌دهد. هر فردي كه خواست، مي‌تواند با واردكردن ID در اپليكيشن زوم، به جلسه‌ي ويدئويي ملحق شود. فرايند بسيار ساده‌ي برقراري جلسه‌ي ويدئوي باعث بروز نوعي مشكل امنيتي نگران‌كننده با نام «زوم‌بامبينگ» (Zoombombing) شده است. با اتكا به روش زوم‌بامبينگ، افراد غريبه ID جلسات ويدئويي در حال برگزاري را پيدا مي‌كنند و بدون اجازه در آن‌ها حاضر مي‌شوند و افراد را اذيت مي‌كنند. از اين مزاحم‌ها با نام «زوم‌بامبر» (Zoombomber) ياد مي‌شود.

مسنجر رومز تلاش مي‌كند به رقيب اصلي زوم و Houseparty تبديل شود

مشكلات مختلف زوم باعث شده است در چند وقت اخير، انگشت انتقادات به‌سمت آن روانه شود. همچنين، شماري از شركت‌هاي بزرگ نظير اسپيس‌ايكس و گوگل اعلام كردند كارمندان دوركارشان براي اهداف كاري اجازه‌ي استفاده از زوم را ندارند. تمامي اين موارد باعث شده است شركت‌هاي ديگر به فكر ارائه‌ي سرويس‌هايي مشابه بيفتند تا كاربران زوم را به‌سمت خود بكشانند. براي مثال، مايكروسافت مدتي پيش سرويس Meet Now را براي اسكايپ معرفي كرد و حال شاهد معرفي سرويس مسنجر رومز براي فيسبوك هستيم.

افزون‌براين، اپليكيشن ديگري با نام Houseparty وجود دارد كه اخيرا محبوبيت زيادي در بين مردم، به‌خصوص آمريكايي‌ها، پيدا كرده است. Houseparty به كاربران امكان مي‌دهد جلسات ويدئويي مجازي را با دوستانشان به‌راحتي برگزار كنند. فيسبوك پيش‌تر با توليد سرويسي مشابه‌ با نام Bonfire تلاش كرده بود كاربران Houseparty را به‌سمت خود بكشاند؛ اما درنهايت، به‌دليل نبود استقبال كافي، شاهد تعطيل‌شدن پروژه‌ي Bonfire بوديم. خانه‌نشين‌شدن مردم به‌علت شيوع كرونا باعث افزايش ناگهاني كاربران Houseparty نيز شده است، به‌حدي كه اين اپليكيشن امروزه در رتبه‌هاي بالايي فهرست پردانلودترين اپليكيشن‌ها در فروشگاه‌هاي آنلاين مختلف جاي گرفته است. آمار نشان مي‌دهند شمار كاربران Houseparty فقط در يك ماه گذشته، ۵۰ ميليون نفر افزايش يافته است.

سرعت رشد چشمگير سرويس‌هاي مختلف همواره باعث جلب‌توجه فيسبوك مي‌شود. در سال‌هاي اخير، اين شركت به‌دفعات سرويس‌هايي محبوب را ازآنِ خود يا از برخي ويژگي‌هاي آن‌‌ها در پلتفرم خودش استفاده كرده است. برخي رسانه‌ها مي‌گويند فيسبوك وقتي متوجه مي‌شود سرويسي خاص كاربران زيادي دارد، آن را مي‌خرد تا بتواند دقيق‌تر روي كاربرانش نظارت كند. برخي رسانه‌ها حتي گفته‌اند فيسبوك ابزاري ويژه براي نظارت روي شبكه‌هاي اجتماعي نوظهور و محبوب دارد. گرچه فعلا در ماه‌هاي اوليه‌ي همه‌گيري ويروس كرونا هستيم، اتفاقات چند وقت اخير نشان داده‌اند مردم تلاش مي‌كنند به‌سرعت خودشان را با اوضاع‌واحوال جديد وفق دهند. فيسبوك معتقد است سرويس‌هاي فعلي‌اش جواب‌گوي نياز كاربران نيستند؛ به‌همين‌دليل، تصميم گرفته سرويس‌هايي جديد با تمركز روي حوزه‌ي ويدئو معرفي كند. 

منبع: