آرشیو دی ماه 1398

تكنولوژي روز

بازارياب كيست؟

۶۹ بازديد

ماركتر يا بازارياب كيست؟ و چه وظيفه‌اي دارد؟بازارياب كيست؟ بازارياب يا ماركتر به كسي گفته ميشود كه به دنبال روش‌هايي است كه براي محصول توليد شده يا خدمات ارائه شده توسط شركت بازار پسنديده پيدا كند و با روش‌هاي پسنديده پل ارتباطي مناسبي نيازمشتري٬ بازار هدف و محصول/خدمات كمپاني ايجاد كند.
شايد بشه اصلي‌ترين شغل بازارياب را كشف ارزش محصول/خدمات و پيدا كردن روش‌هاي ارتباطي بين بازار و ارزش توليدي دونست.
بازارياب‌ها به طور معمول افرادي هستند كه علاوه بر ادب علمي بسيار و به‌روز٬ خلاقيت كثرت دارند و كوشش ميكنند از خلاقيت خويش براي پيدا كردن چنل‌ها و روش‌هاي ارتباطي تازه‌ كاربرد كنند.
يكي از اصلي ترين وظايف بازارياب يا تيم بازاريابي كمپاني را ميتوان تعيين استراتژي‌هاي مشخصي براي افزايش كارايي برندتجاري و ايجاد ارزش‌هاي باره بيچارگي در مشتريان دانست.
بازارياب كيست؟ بازارياب كسي است كه به دنبال يك پذيرش (توجه، خريد، رأي، اعانه) از طرف ديگر است كه به آن چشم‌اندازها مي‌گويند. درصورتي‌كه هر دو طرف در پي فروش چيزي به يكديگر باشند هردوي آن‌ها بازارياب هستند.
بازارياب كيست؟ از طرف ديگر بازارياب كسي است كه عواملي همانند طراحي محصول، طراحي خدمات پس از فروش، تبليغات، پيشبرد فروش، تعيين قيمت‌ها، تعيين گونه ها تخفيفات، طراحي كانال‌هاي توزيع فرآورده و… را برعهده دارد.يك بازارياب افزون بر داشتن چيرگي هاي ويزيتوري (معرفي كننده) و فروشندگي (ارائه كننده ي سر راست فرآورده / خدمت اندك و گرفتن كننده ي سر راست و هم سررسيد بهاي آن)، وظايف ديگري نيز دارد؛ از قبيل:
توان بالاي گفتگو هاي توجيهي، 

بازاريابي چيست و بازارياب كيست؟

استدلالي، مشاوره اي و حتي رويارويي اي.تسلط بر مفاهيم و دانش هاي تخصصي و وابسته به بازاريابي.توان جذب سفارش هاي بالا.جذب و انتقال اطلاعات در مجراي مديريت سيستم هاي اطلاعاتي(Marketing Information System) سازماني.ارائه مشاوره هاي بهره وري فرآوري به تصميم گيران در سازمان.مديريت جزئي در روابط مشتريان.شركت در امور هماهنگ برندينگ سازماني و ساختمان ذهني مناسب در بازار.شناسايي كدهاي توزيعي مناسب.تجسس اطلاعاتو …بنابراين، در مي يابيم كه وظايف بازارياب در طبقه بندي ساختمان بازاريابي يك سازمان به چه صورتي است.
بازارياب‌ها در بالا بردن تقاضا براي محصولات چيرگي دارند؛ ولي اين استحصال محدودي است ازآنچه آن‌ها اتمام مي‌دهند. درست همان‌طور كه كسان شاغل در حوزه‌ي توليد و آمارگرفتن مسئوليت مديريت عرضه را بر عهده‌دارند، بازارياب‌ها مسئول مديريت درخواست هستند. بازارياب‌ها به دنبال آن‌اند الي ميزان، زمان‌بندي و تركيب درخواست را طوري تحت تأثير قرار دهند لغايت اهداف سازمان را برآورده كنند. تقاضا مي‌تواند به ۸ حالت هستي داشته باشد:
تقاضاي منفي: مصرف‌كنندگان فرآورده را همنشين ندارند و حتي شدني است پول پرداخت كند لغايت با فرآورده مواجه نشود.تقاضاي ناموجود: مصرف‌كنندگان شدني است از هستي محصول بي‌خبر باشند يا علاقه‌اي به آن نداشته باشند.تقاضاي نهفته: امكان دارد مصرف‌كنندگان احتياج زيادي به محصولي داشته باشند كه محصولات موجود توانا به برآورده كردن اين مايحتاج نباشند.تقاضاي رو به كاهش: مصرف‌كنندگان كمتر محصول را خريداري مي‌كنند يا اينكه اصلاً ساير خريداري نمي‌كنند.تقاضاي نامنظم: خريدهايي كه مصرف‌كننده اتمام مي‌دهند بر بنياد فصل، ماه، هفته، روز يا حتي ساعت متغير هستند.تقاضاي كامل: مصرف‌كنندگان به‌صورت كافي همه‌ي محصولاتي كه در بازار ارائه‌شده است را خريداري مي‌كنند.تقاضاي ما فوق كامل: تعداد مصرف‌كنندگاني كه خواهان خريد محصول هستند بيش از تعداد فرآورده است.تقاضاي ناسالم: مصرف‌كنندگان ممكن است شيفته محصولاتي شوند كه نتايج اجتماعي ناخوشايندي داشته باشند.در هر يك از اين موارد، بازارياب‌ها (ماركترها) بايد دلايل يك‌حالتي از درخواست را شناسايي كنند و يك طرح عملياتي را تعيين كنند تا درخواست را به‌سوي يك حالت مطلوب‌تر سوق دهد.
ويزيتور كيست؟يعني كسي كه در واقع يك كاتالوگ زنده و انساني است. وظيفه ي او تنها و فقط شناسايي محصول/ خدمت براساس مطالب از پيش تعيين شده و پركردن فرم سفارش مشتري است.

بررسي نوار TIMELINE فتوشاپ

۱۶۷ بازديد

با شنيدن نام فتوشاپ ناخودآگاه، تصوير، عكس و ويرايش آنها و فرامين متفاوت و ابزار‌هاي مختلفي كه به اين منظور در اين نرم‌افزار قدرتمند گنجانده شده است در ذهن تداعي مي‌شود. همان‌گونه كه قبلا نيز اشاره شد، فتوشاپ خود را تنها مقيد به عكس نكرده و سراغ انواع فرمت‌هاي فيلم و فايل‌هاي سه‌بعدي نيز رفته است.

تاكنون با بسياري از ابزارها و فرامين كار روي تصاوير و عكس‌ها آشنا شده و آنها را بررسي كرده‌ايم، در اين شماره در نظر داريم سراغ ويرايش فيلم در فتوشاپ برويم و با روش‌هاي ويرايش فيلم و توانايي‌هاي اين نرم‌افزار در اين زميـــــنه بيشتر آشنا شويم.

نسخه cs6 فرمت‌هاي متنوعي از فيلم‌ها را پشتيباني مي‌كند. با اين نسخه از فتوشاپ براحتي مي‌توانيم فيلم‌ها را در محيط فتوشاپ باز كرده و تغييرات دلخواه را روي آنها اعمال كنيم. براي ويرايش و كار روي فيلم‌ها پانل ويژه‌اي به نام TimeLine تعبيه شده كه در صورت باز كردن يك فايل فيلم به صورت خودكار در قسمت زيرين فضاي كاري ظاهر مي‌شود و در صورتي كه اين پانل بسته شده باشد از منوي window مي‌توان با كليك روي گزينه Timeline آن را فراخواني كنيد.

اين پانل شامل دو بخش ابزارها و توضيحات در سمت چپ و خط زماني فيلم در سمت راست است. روي خط زماني فيلم با ابزار پيمايش مي‌توانيم به فريم و ثانيه دلخواه خود مراجعه كنيم. در سمت چپ اين پانل ابزار‌هايي براي اجرا، توقف، رفتن به فريم بعدي، رفتن به فريم قبلي، رفتن به اولين فريم، قطع صدا، برش فيلم و اعمال Transition قرار دارد كه در ادامه با كاربرد برخي از آنها آشنا خواهيم شد.

در زير اين ابزار‌ها نيز لايه‌هاي فيلم و صدا قرار گرفته‌اند كه در صورت نياز مي‌توانيم با كليك روي آيكون مثلث انتهاي هر لايه و انتخاب new video group يك لايه فيلم جديد و انتخاب newaudio track يك لايه صوتي جديد را به پروژه خود اضافه كنيم. براي اضافه كردن فيلم يا صوت جديد به لايه فعلي نيز كافي است در همين بخش (كليك روي مثلث انتهاي اين بخش) گزينه Add media و Add Audio را انتخاب كنيم.

براي هر لايه تصويري، با كليك روي مثلث كناري نام لايه، بخش‌هاي مربوط به آن ظاهر مي‌شود كه عبارتند از: already video و Position (تنظيم موقعيت لايه فيلم)، Opacity (تنظيم شفافيت لايه فيلم)، style (تنظيم جلوه‌هاي اعمال شده به فيلم). پس از باز كردن فيلم مورد نظر يا اضافه كردن به پانل TimeLine مستطيلي به اندازه طول فيلم ظاهر مي‌شود كه با كليك روي انتهاي اين مستطيل در بخش تايم لاين و درگ ماوس به سمت چپ مي‌توانيم طول فيلم را كاهش يا افزايش دهيم. با كليك روي مثلث انتهايي در بخش Duration مي‌توانيم طول فيلم را كاهش يا افزايش داده و نيز سرعت پخش فيلم (speed) را تغيير دهيم.

براي برش يك فيلم كافي است ابتدا در قسمت خط زمان نوار پيمايش را روي فريم مورد نظر برده و سپس روي تصوير قيچي (split) در نـــوار ابزار كليك كنيم تا در محل مورد نظر برش ايجاد شود. در مرحله بعد با كليك روي بخش مورد نظر آن را انتخاب و تغييرات دلخواه را اجرا كنيم. در صورت نياز حتي آن را Delete كنيم. مي‌توانيم در محل برش خورده يا ابتدا و انتهاي فيلم خود Transition دلخواهي را اعمال كنيم.

از Transition براي حركت نرم از يك بخش يا كليپ تصويري به بخش ديگر استفاده مي‌شود. با استفاده از Transition مي‌توان بخشي از يك فيلم را با بخش ديگري تركيب كرد. در فتوشاپ، پنج حالت مختلف به منظور اعمال transition وجود دارد:

1ـ fade : محو شدن تدريجي يك تصوير و ظاهر شدن تصوير ديگر
2ـ cross fade : محو شدن معكوس
3ـ fade with black : محو شدن به سياهي
4ـ fade with white : محو شدن به سفيدي
5ـ fade with color : محوشدن به يك رنگ خاص

قسمت duration مدت زمان اجراي اين جلوه را تنظيم مي‌كند كه مقدار زيادي نشان‌دهنده اعمال نرم جلوه و مقدار كم نشان‌دهنده اعمال ناگهاني و سريع جلوه است. جهت‌هاي اعمال جلوه Transition را به شكل زير عمل مي‌كنيم:

ترفندهاي فتوشاپ, ساخت انيميشن در فتوشاپ

1. ابتدا فيــــلم مورد نظر را در محيط فتوشاپ باز مي‌كنيم.

2. در نوار ابزار تايم لاين نوار پيمايش را روي فريم مورد نظر برده و با كليك روي دكمه split (قيچي) فيلم را در آن محل برش مي‌دهيم.

3. در قسمت نوار ابزار با كليك روي گزينه transition يكي از حالات ارائه شده را روي محل برش درگ مي‌كنيم.

4. در صورت نياز به تغييرات زمان اعمال جلوه، از قسمت duration مقدار پيشفرض دو ثانيـــــه را به مقدار دلخواه عوض مي‌كنيم.

5. در صورتي كه بخواهيم جلوه را بدون برش فيلم اعمال كنيم، اين‌ كار فقط ابتدا و انتهاي فيلم امكان‌پذير خواهد بود.

6. براي تغيير نوع يا زمان جلوه مي‌توانيم روي شكل جلوه در محل اعمال شده در قسمت خط زمان، راست كليك و در پنجره باز شده تغييرات دلخواه را اعمال كنيم. در اين پنجره با كليك روي شكل سطل زباله مي‌توانيم جلوه اعمال شده را حذف كنيم.

در پانل TimeLine علاوه بر امكان تنظيم جلوه‌هاي Transition مي‌توانيم در مولفه‌هاي اصلي هر لايه فيلم نيز تغييرات دلخواه خود را اعمال كنيم. براي اعمال اين تغييرات كافي است روي مثلث سمت چپ كنار نام لايه فيلم كليك كنيم تا بخش اعمال تنظيمات مربوط باز شود. حال كافي است نوار پيمايش را به محل مورد نظر منتقل كرده و سپس روي شكل لوزي موجود درسمت راست هر تنظيم كليك كنيم تا در نوار خط زمان شكل لوزي به آن فريم اعمال شود. حال با توجه به حالت انتخابي Position (تنظيم موقعيت لايه فيلم)، Opacity (تنظيم شفافيت لايه فيلم)، style ( تنظيم جلوه‌هاي اعمال شده به فيلم) تغييرات مورد نظر را روي فيلم اعمال مي كنيم. با كليك روي تصوير كرنومتر در اين قسمت مي‌توانيم تغييرات اعمال شده را فعال يا غيرفعال كنيم.

مثلا براي تغيير مكان يك فيلم روي فضاي كاري به شكل زير عمل مي‌كنيم:
1. ابتدا فيلم مورد نظر خود را به تايم لاين اضافه مي‌كنيم.

2. در TimeLine روي مثلث كنار نام لايه تصويري كليك مي‌كنيم تا باز شود.

3. در قسمت باز شده روي كرنومتر كنار عبارت Position كليك مي‌كنيم تا لوزي زرد رنگ به فريم ابتدايي خط زمان اضافه شود.

4. در خط زمان نوار پيمايش را به فريم مورد نظر منتقل مي‌كنيم.

5. كنار عبارت Position روي شكل لوزي كليك مي‌كنيم تا به فريم مورد نظر اضافه شود.

6. ابزار Move را از جعبه ابزار اصلي فتوشاپ انتخاب كرده و در محيط كاري فيلم را به محل دلخواه جابه‌‌جا مي‌كنيم.

7. با حركت نوار پيمايش تصوير در خط زمان نتيجه تغييرات را كنترل كرده و در صورت نياز آن را ويرايش مي‌كنيم.

فيلم‌هاي باز شده در محيط فتوشاپ به صورت يك لايه به پنل لايه‌ها اضافه مي‌شود و در صورت نياز مي‌توانيم فيلترهاي با جلوه‌هاي دلخواه خود را كه روي لايه تصوير اعمال مي‌كرديم روي لايه‌هاي فيلم نيز اعمال كنيم.

پس از ويرايش فيلم از منوي File گزينه Export را انتخاب و روي گزينه Render Video كليك مي‌كنيم و پس از انتخاب فرمت مورد نظر براي ايجاد خروجي و محل ذخيره‌سازي فايل با انتخاب دكمه Render خروجي خود را ايجاد و ذخيره مي‌كنيم.

 

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/graph/timeline-bar1-photoshop.html

آشنايي با مدهاي رنگي در PHOTOSHOP

۷۰ بازديد

يكي از مهم‌ترين انتخاب‌هايي كه در طراحي به آن نياز داريم انتخاب رنگ مناسب براي طرح است كه با توجه به نوع خروجي شرايطي بايد براي آن در نظر گرفته شود؛ زيرا با توجه به تفاوت مد‌هاي رنگي در خروجي‌هاي متفاوت بايد استانداردهاي هر مد رنگي رعايت شود و با توجه به آن به انتخاب رنگ پرداخت. همان‌گونه كه قبلا نيز اشاره شد مد‌هاي رنگي مختلفي در بحث ايجاد رنگ در رايانه و چاپ وجود دارد كه فتوشاپ از همه آنها پشتيباني كرده و تمامي اين مدهاي رنگي در فتوشاپ قابل تعريف و انتخاب است.

مهم‌ترين مد‌هاي رنگي عبارت است از:
1. Bitmap : فقط از رنگ سياه خالص و سفيد خالص تشكيل شده و رنگ‌هاي خاكستري را از نزديك و دور كردن نقاط سياه به هم به‌وجود مي‌آورد. از اين مد رنگي بيشتر در حالت چاپ به‌صورت سيلك يا موارد مشابه آن استفاده مي‌شود.

2. Grayscale: اين حالت در نمايش تصاوير سياه و سفيد كاربرد دارد كه علاوه بر رنگ سياه و سفيد پوشش‌دهنده 254 رنگ خاكستري نيز بوده كه براي ايجاد يك تصوير سياه و سفيد واقعي لازم و ضروري است.

3. Index: اين مد، كم حجم‌ترين مد رنگي است كه بيشتر از 256 رنگ تشكيل شده و به‌علت حجم پايين و البته كيفيت پايين بيشتر در محيط اينترنت از آن استفاده مي‌شود و به هيچ عنوان مناسب چاپ نيست.

4. RGB: اين مد رنگي كه از جنس نور بوده و استاندارد لوازم و وسايل الكترونيك نمايش تصوير مثل مانيتور و تلويزيون به شمار مي‌رود، رنگ مورد نظر را از تركيب سه نور قرمز، سبز و آبي توليد كرده و براي ايجاد رنگ سياه هر سه نور خاموش و براي توليد رنگ سفيد هر سه نور با بيشترين شدت ممكن روشن مي‌شود.

5. CMYK: استاندارد رنگ براي كارهاي چاپي بوده و جنسي از نوع جوهر داشته و دستگاه‌هاي چاپ خانگي و صنعتي بر پايه اين مد رنگي كار مي‌كند. اين مد كه از چهار جوهر فيروزه‌اي C، ارغواني M، زرد Y و سياه K تشكيل شده، در آن براي توليد رنگ سفيد هيچ جوهري استفاده نمي‌‌شود تا سفيدي رنگ كاغذ نمايان شود و چون با تركيب سه جوهر فيروزه‌اي، ارغواني و زرد رنگ سياه خالص ايجاد نمي‌شود، جوهر سياه به مجموعه سه جوهر قبلي اضافه مي‌‌شود.

6. Lab: اين مد رنگي نيز كامل‌ترين حيطه رنگي است كه چشم انسان قادر به ديدن آن بوده و مستقل از دستگاه عمل مي‌‌كند.

با توجه به مد‌هاي رنگي اشاره شده انتخاب رنگي كه در مد رنگي مورد نظر پوشش‌دهنده نياز طراح باشد بسيار ضروري به نظر مي‌رسد. در بحث انتخاب رنگ علاوه بر موارد ذكر شده، رنگ با سه پارامتر اصلي تشكيل‌دهنده HSB يعني H (نوع رنگ يا فام) ، S (غلظت رنگ) و B (روشنايي رنگ) نيز قابل تعريف است.

براي تعريف و انتخاب رنگ دلخواه در فتوشاپ روش‌هاي متنوعي وجود دارد كه عبارت است از:
- انتخاب از پانل Swatches: اين پانل كه از مجموعه پانل‌هاي سمت راست فتوشاپ بوده و در صورت ديده نشدن مي‌توانيم آن را از منوي Window فراخواني كنيم، پوشش‌دهنده رنگ‌هاي آماده‌اي است كه در مجموعه‌هاي متنوع گروه‌بندي شده و قابل فراخواني و استفاده است. علاوه بر رنگ‌هايي كه به‌صورت پيش فرض در اين پانل قرار دارد با كليك روي آيكون منتهي اليه سمت راست و بالاي پانل از منوي باز شده مي‌توان به مجموعه‌هاي فراواني كه براساس استاندارد‌هاي شركت‌هاي توليدكننده رنگ گروه‌بندي شده است، دسترسي داشته و آنها را انتخاب كنيم.

- انتخاب از پانل Color: اين پانل نيز كه معمولا كنار پانل قبلي قرار دارد، در صورت نياز از منوي window قابل فراخواني است. اين پانل از تعدادي اسلايدر با توجه به حالت انتخابي (‌سه يا چهار) و يك نوار رنگي تشكيل شده كه مي‌توان ابتدا از نوار رنگي نسبت به انتخاب نوع رنگ سپس از اسلايدرها براي تنظيم دقيق رنگ مورد نظر استفاده كرد.

براي دسترسي به تنظيمات اين پانل نيز مي‌توانيم روي منتهي اليه سمت راست و بالاي پانل كليك كرده و منوي تنظيمات آن را ببينيم. در اين منو از قسمت بالا مي‌توانيم نوع اسلايدرهاي نمايش داده شده در پانل را بر حسب مد‌هاي رنگي گفته شده انتخاب كنيم. در قسمت پايين آن نيز مي‌توانيم حالت نوار رنگي پايين پانل را انتخاب كنيم. به كمك اين منو مي‌توانيم كد رنگ انتخاب شده را در حالت Html و هگزا به كليپ بورد كپي كرده و در صورت نياز در ساير برنامه‌ها از آن استفاده كنيم.

- انتخاب از Color Picker: اين روش تقريبا پوشش‌دهنده همه موارد بالاست كه بخش‌هاي زير را دربرمي‌گيرد:

1. مستطيل بزرگ كه به‌صورت پيش فرض براي انتخاب روشنايي و غلظت رنگ مورد نظر از آن استفاده مي‌كنيم.

2. مستطيل نواري كوچك كه به‌صورت پيش فرض براي انتخاب خود رنگ استفاده مي‌‌شود.

3. Web Color: براي فعال كردن نمايش رنگ‌هاي ايمن وب (رنگ‌هايي كه در تمامي سيستم‌ها يكسان نمايش داده شود) مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

4. انتخاب رنگ در حالت HSB

5. انتخاب رنگ در حالت RGB

6. انتخاب رنگ در حالت Lab

7. انتخاب رنگ در حالت CMYK

8. نمايش‌دهنده رنگ انتخابي

9. نمايش دهنده رنگ قبلي

10. اخطار خارج بودن رنگ از محدوده CMYK

11. اخطار خارج بودن رنگ از محدوده ايمن وب

12. اضافه كردن رنگ انتخاب شده به پانل Swatches

13. نمايش كد هگزاي رنگ انتخاب شده

روش استفاده از اين پنجره در حالت پيش فرض به اين صورت است كه ابتدا از نوار مستطيلي نازك، رنگ دلخواه خود را انتخاب كرده و سپس با استفاده از مربع بزرگ نور و غلظت رنگ انتخاب شده را تنظيم مي‌كنيم. در اين مربع با حركت از بالا به پايين روشنايي كمتر شده و با حركت از راست به چپ غلظت بيشتر مي‌شود.

در صورت نياز مي‌توانيم از بخش‌هاي مورد نظر به تنظيم رنگ برحسب مدهاي گوناگون نيز اقدام كنيم. با توجه به اين‌كه به‌علت استفاده از سيستم‌هاي عامل و سخت‌افزارهاي متفاوت در احتمال نمايش رنگ در سيستم‌هاي مختلف متفاوت است، با فعال كردن گزينه Only Web Color فقط رنگ‌هايي نمايش داده مي‌شود كه در همه سيستم‌هاي يكسان ديده مي‌شود.

با انتخاب گزينه Color Library پنجره‌اي با همين نام ظاهر شده و امكان انتخاب رنگ از داخل كتابخانه رنگي فتوشاپ كه مشتمل بر مجموعه‌هاي استاندارد مختلف رنگي كارخانه‌اي است كه در صورت دسترسي به اين رنگ‌ها مي‌توانيم براي نزديك‌تر شدن رنگ چاپي به رنگ مورد نظر، از اين مجموعه رنگ‌ها استفاده كنيم. در اين قسمت با كليك روي گزينه Bookمي‌توانيم به مجموعه دلخواه و كدهاي رنگي آن دسترسي داشته باشيم. در نهايت با كليك روي دكمه Pickerمي‌توانيم به پنجره قبلي رفته و آن را مشاهده كنيم.

البته بايد توجه داشته باشيم كه به‌علت تفاوت مدهاي رنگي مانيتور و چاپ و كوچك‌تر بودن محدوده CMYK نسبت به RGB امكان تشابه كامل رنگ‌هاي چاپ شده به رنگ‌هاي نمايش داده شده در مانيتور خيلي كم است ولي با رعايت شرايطي مثل كاليبره صحيح مانيتور و دستگاه چاپ و اسكنر خود مي‌توانيم اين تفاوت را به حداقل ممكن برسانيم.

 

منبع:

beytoote.com/computer/graph/photoshop-paint2-instruction.html

آموزش بازاريابي حضوري -تكنيكهاي بازاريابي حضوري

۷۷ بازديد

يكي از دغدغه هاي سازمان هاي پخش و توزبع آموزش قواي فروش (بازار ياب حضوري- بازارياب غير حضوري)-(فروش حضوري – فروش غير حضوري) مي باشد،‌ البته بخشي از اين آموزش ها بدست سرپرستان فروش ارائه مي گردد. البته به انگيزه عدم چيرگي بر روي تمام موضوعات بخش زيادتر از اين آموزش با سعي و خطا به دست مي آيد كه منجر به خسارت هاي زيادي به برند كمپاني هاي توليد و توزيعي مي گردد.

تكنيك ويژه و اصول بازاريابي حضوري


در اينجا كوشش نموديم كه يك راه شفاف و گام به گام از مهمترين مسائلي كه يك فروشنده حضوري و فروشنده غير حضوري به جهت كامياب شدن در اخذ سفارش از مشتري به آن نياز دارد، را ذكر نمايم.
در اصطلاح عاميانه بازار به فروشندگان، ويزيتور، بازار ياب هم گفته مي شود. در صورتي كه اين واژه ها حائز معناي متفاوتي هستند. در اين متن براي جلوگيري از استحصال هاي جداگانه از مفاهيم هدف ما از بازار ياب حضوري و بازار ياب غير حضوري همان فروش حضوري و فروش غير حضوري مي باشد.
آموزش بازاريابي حضوري مواد غذايي با آموزش بازار يابي ديگر شبكه هاي توزيع تفاوت چنداني نمي كند مفاهيم اوليه مشترك زيادي بين آنها وجود دارد.
نكات مهمي در تعليم بازاريابي حضوري و بازاريابي غير حضوري هستي دارد كه مي تواند در نشان بخشي سفارش گيري و ثبت تقاضاي مشتري بسيار اهيمت داشته باشد. در اين متن به بعضي از مهمترين تكنيك هاي بازار يابي حضوري و تكنيك هاي بازاريابي غير حضوري اشاره شده است.
اين متن با رويكرد آموزش بازاريابي حضوري و بازاريابي غيرحضوري(فروشنده حضوري و فروشنده غيرحضوري) و تكنيك‌هاي فروش در صنايع غذايي نوشته‌شده است.
سرفصل‌هاي مطرح‌شده در اين متن
۱-ويزيتور– بازارياب و فروشنده كيست؟
۲-مراحل آموزش بازاريابي حضوري و بازاريابي غيرحضوري در صنعت توزيع كالا چيست؟
۳-موارد مهم در بازاريابي حضوري و بازاريابي غيرحضوري(فروش حضوري و فروش غيرحضوري) چيست؟
۴-تكنيك‌هاي بازاريابي حضوري و  تكنيك هاي بازاريابي غيرحضوري ( تكنيك فروش حضوري و  تكنيك فروش غيرحضوري )چيست؟
۵- انواع فرم‌هاي بازاريابي كدام است؟
تعاريف ويزيتور-بازارياب- فروشنده؟ويزيتور :به فردي مي‌گويند كه براي معرفي كالا با مشتري به‌صورت غيرحضوري و يا حضوري مراجعه مي‌كند.و اغلب هدفش معرف محصول است نه گرفتن سفارش از مشتري، كه مي‌توان به ويزيتور علمي دارو اشاره نمود.  شركت‌هاي پخش دارويي براي معرفي داروهاي جديد به پزشكان از ويزيتور هاي علمي استفاده مي كنند.
بازارياب:مفهوم فراتر از ويزيتور و فروشنده را دربرمي گيرد و به افرادي مي‌گويند كه براي معرفي بازارهاي جديد اقدام مي‌كنند. تعريف بازاريابي در ويكي‌پديا
فروشنده :به افرادي مي‌گويند كه به‌قصد فروش به محل مشتري مراجعه مي‌نمايند و يا از راه غيرحضوري با مشتريان از طريق راه‌هاي وابستگي آنلاين تماس مي‌گيرند و منظور آن‌ها فروش فرآورده به مشتري است .تعريف فروشنده در ويكي پديا
فروشنده كيست :
فروشنده كسي است احتياج مشتري را فهم مي‌كند و كمك مي‌نمايد كه مشتري انتخاب درست و خوبي داشته باشد و باراهنمايي‌هاي صادقانه و توافق و اعتماد مشتري را براي خويش جلب نمايد.
در كمپاني پخش مواد غذايي معمولاً فروشندگان به‌صورت حضوري و غيرحضوري به محل مشتري مراجعه مي‌كند و اقدام به سفارش دريافت از مشتري مي‌كنند.
تفاوت ويزيتور و بازارياب چيست؟ ويزيتور حرفه اي چه ويژگيهايي دارد؟در اصطلاح تودگانه بازار برخي مواقع هر سه واژه بازارياب،‌ فروشنده، ويزيتور به‌جاي هم بهره‌گيري مي‌كنند.
همچنين تكنيك‌هاي بازاريابي و يا تكنيك‌هاي فروش هم معمولاً به‌جاي هم استفاده مي‌گردد.
شركت‌هاي توزيع مواد غذايي براي تعليم بازاريابي حضوري از سرپرستان باتجربه كمك مي‌گيرند، افرادي كه به‌تازگي جذب و استخدام كمپاني به‌عنوان فروشنده مي‌گيرند و پيمان است به پيشه سفارش گيري از مشتري بپردازند،بهتر است پيش از شروع پيشه دوره‌هاي تعليم بازاريابي(فروشندگي ) را بگذارند.
منظور از آموزش بازاريابي در شركت‌هاي توزيع همان تعليم فروشندگي حضوري و فروشندگي غيرحضوري است.
در اين متن بازارياب معادل كلمه فروشنده در عقيده گرفته شده است.
مراحل تعليم بازاريابي براي فروشندگان حضوري مراحل تعليم بازاريابي فروشندگان حضوري و فروشندگان غير حضوري۱-آموزش شناخت سازمان
اطلاعات در خصوص اينكه شركت در چه زمينه‌هاي كار و جنبش مي‌كند؟  چه محصولاتي را  دارد ؟ به كجا صادرات دارد؟ رتبه ما در وسط ساير رقبا كجاست؟
۲-آموزش شناخت صنعت:
رقباي ما چه برندهاي هستند؟ما در صنعت رتبه چندم راداريم؟
۳-آموزش فرآورده شناسي
محصولات ما چه ويژگي‌هاي متمايزي دارند؟ تنوع آن‌ها به چه شكل است و چگونه فرآوري مي‌شود؟
۴-آموزش شناخت خدمات سازمان به مشتريان  :
تضمين فرآورده چگونه است؟ جوايزي محصولي به چه شكل است؟ محصول چگونه و چه وقت به دست مشتري مي‌رسد؟
۵- تعليم شناخت مشتري:
مشتريان ما چه كساني هستند؟ داراي چه ويژگي‌هاي هستند؟ چه دغدغه و نگراني رادارند؟
۶-آموزش شناخت رقبا:
چرا مشتري از ما بايد بخرد و چرا از رقبا مي‌خرد؟ رقباي صنعت من در چه زمينه‌اي بهتر از من هستند؟
۷-آموزش نزاكت فرآوري و گونه فنّاوري:
ما در ساخت محصولاتمان از چه فنّاوري بهره‌گيري ميكنم؟
فنّاوري فرآوري در مجموعه‌ي شما چه ضعف‌ها و برتري‌هايي نسبت به رقبا دارد؟
۸-آموزش فن بيان
فن بيان يكي از مهم‌ترين مسائل درفروش غيرحضوري است زيرا در اين حالت بازارياب يا فروشنده پل ارتباطي‌اش تنها صدا هست. داشتن صداي خشك و يا دورگه و يا خيلي آرام و يا خشن به‌عنوان زهري در ابتدا  مكالمه است.
۹-آموزش شيوه مكالمه با مشتري:
هر مكالمه از سه بخش تشكيل‌شده است،آغاز مكالمه، متوسط مكالمه،‌ آخر مكالمه. مهم‌ترين سرنوشت مكالمه زماني است كه مشتري در حال ارزيابي تصميم به خريد است كه آيا مي‌تواند اين شغل را اتمام دهد يا خير؟ كه با ايجاد اعتماد و همدلي مي‌توان نسبت به كمك به تصميم‌گيري به مشتري كمك نمايد.
۱۰-ارتباط با مشتري :
هر مشتري قلق خودش را دارد بعضي خوش‌مشرب و بعضي خنثي و بعضي بداخلاق و يك‌دنده هستند، دانستن اينكه چگونه با هر مشتري بستگي پايدار كرد و سفارش را گرفتن ارائه كرد احتياج به دانستن روان‌شناسي و درك نيازهاي خريد هر مشتري دارد. براي فهم بهتر بستگي با مشتري شناخت از فرانيد خريد مي‌تواند كمك بسياري به بازارياب يا فروشنده نمايند
يكي از مدل‌هاي نحوه تصميم‌گيري مشتري مدل چهار مرحله‌اي ذيل است
مراحل خريد بدست مشتري ۱-برانگيخته شدن توسط نياز
۲-جمع‌آوري اطلاعات
۳-ارزيابي اطلاعات
۴-تصميم‌گيري به خريد
۵-رفتارهاي بعد از خريد
نكات مهم در بازاريابي حضوري ۱-سكوت طلايي
در نخست بعد از شناسايي خويش و شركت پروانه دهيد، كه مشتري صحبت‌هايش را سپريدن دهد و بعد شما به ترغيب و يا پيوستگي سفارش خود بپردازيد. صحبت‌هاي سلسه وار در ابتداي مكالمه مشتري را آزار نموده و مايه مي‌شود كه دريافتن كند كه در برگزيدن به خريد نقشي نداشته است.
فن ذكر در فروشندگي و گذرگاه هاي تقويت آن۲-همدلي با مشتري:
در ابتداي مكالمه يا پايان مكالمه مشتري شدني است نسبت به خريد پيشين اعتراضي را بازگو نمايد حتماً در اين‌گونه موارد به صحبت‌هاي مشتري به‌خوبي گوش دهيد و با همدلي همدردي نمايد.
۳-حرفه‌اي برخورد نمايد
داشتن اخلاق حرفه‌اي و اطلاعات فني و حرفه‌اي مي‌تواند مشتري را نسبت به خريدي كه سپريدن مي‌دهد دلگرم نمايد و اعتمادبه‌نفس اكثريت هم در فروشنده برپايي مي‌نمايد. از بريدن زودهنگام تلفن قبل از آخر مكالمه به هر دليلي پرهيز نمايد، كوشش كنيد از به شغل بردن كلمات تودگانه و كوچه‌بازاري امتناع نمايد.
۴-با مشتري صادق باشيد:
صداقت به معني هر چيزي را گفتن نيست بلكه به اين معني است كه از دادن وعده‌ وعيد توخالي به مشتري پرهيز نمايم.
۵- برنامه‌ريزي پيش از تماس:
داشتن يك برنامه كلي براي تماس‌ها از پيش اينكه مشتري درروند هاي ماضي چگونه خريد كرده و چه كالاهاي را اغلب خريد نموده و وانگهي به چه كالاهاي حساسيت بيشتري دارد زياد مفيد است همچنين دانستن برنامه شركت كه چه محصولاتي را به‌عنوان فرآورده استراتژي بايد سبد فروش مشتري قرارداد در سررسيد تماس با مشتري مهم است.
آموزش بازاريابي تلفني – فايل صوتينكات مهم در بازاريابي حضوري۱-مرحله ورود به فروشگاه. 
۲-نحوه نخست تعامل و وضعيت آن.
۳-ميزان اطلاعات فني فروشنده از سازمان و محصولات و رقبا.
۴-داشتن فن ذكر و اعتمادبه‌نفس
۵-روي خوش و داشتن تبسم و دست  دادن با مشتري قبل از سفارش گرفتن
۶-بالا بردن اطلاعات فني خود نسبت به كالاي عرضه‌شده.
۷-آراستگي در شيوه لباس پوشيدن
۸-باعلاقه گوش دادن به مشتري و همدلي كردن با مشتري
۹-قبل از ابتدا سفارش گيري حد قفسه هان يخچال مشتري را چك نمايند الي از اينكه محصول و يا كالايي را سفارش مي‌دهيد مشتري دريافتن نمايد كه اطلاعات كاملي را ارزيابي كرده‌ايد.
۱۰- در موعد فروش حضوري امكان دارد كه مشتري نقدي و يا اعتراضي داشته باشد حتماً با شنيدن فعالانه و باعلاقه به صحبت‌ها او گوش فرا دهيد.
۱۱-هميشه فكر كنيد كه مشتري يك كارآزموده است و مشابه يك فرد معمولي و بدون اطلاع با او برخورد نكنيد.
۱۲- در سررسيد فرجام مكالمه بي گمان از اكسيژن فروش (سپاس گذاري ) بهره‌گيري كنيد
فروشنده ظاهر ها در سازمان هاي فروش
تكنيك هاي بازاريابي حضوري

تكنيك‌هاي بازاريابي حضوري تكنيك‌هاي زيادي در بازاريابي براي متقاعدسازي مشتري به خريد وجود دارد كه در اينجا با به برخي از مهم‌ترين فن‌ها ي فروش حضوري مي‌پردازيم.
۱-مدل SPIN:اين واژه از چهار كلمه به situation/problem/implication/need-pay –off تشكيل‌شده است. به معني۱- فهم و معرفي دربايستن مشتري۲- شناسايي دشواري ها ۳-متقاعدسازي خريدار ۴- فرايند فرجام خريد تشكيل‌شده است
در اين تكنيك فروشنده سعي مي‌نمايد كه با استفاده از سؤال به شناسايي نياز و يا تصميم به خريد مشتري كمك نمايد.داشتن چك‌ ليست سؤالات مي‌تواند در ايجاد چيرگي استفاده از اين تكنيك بسيار كمك نمايد.
۱-پرسش از چگونگي حاضر
۲-پرسش از مشكلات و نيازها
۳-پرسش از پيامدها
۴-پرسش از روش فرايند تحويل كالا و شيوه تسويه‌حساب
۲- تكنيك بوم‌رنگ :ترجمه يا تبديل اعتراض مشتري به دليلي براي خريد و انتخاب محصول است. مثلاً مشتري به انگيزه راكد بودن بازار از خريد محصول ما پرهيز مي‌كند در اين شرايط ما مي‌گويم كه دقيقاً به اين خاطر كه بازار راكد است اين فرآورده را به شما معرفي مي‌كنم چون فقط چيزي  كه الآن فروش دارم محصول ما است.
۳-تكنيك  FABCيكي از مدل‌هاي مفيدي كه الان سالهاست براي تحليل بهتر احتياج مشتريان و پيوستگي بهتر با آنان در مدارس فروش تدريس مي‌شود،‌ مدل FABC Closing/ Feature / Advantage / Benefit است.
منظور از خاصيت يا Feature چيست؟
ويژگي، شامل مشخصات ظاهري و اوليه‌ي يك محصول (كالا يا خدمت) است. به‌طور مثال پنير پروبيوتيك به‌عنوان فرآورده سلامت‌زا و مفيد براي دستگاه گوارش است.
منظور از مزيت يا Advantage چيست؟
چه مزيتي براي محصول شما ايجاد مي‌كند و به عبارتي، آن را چگونه نسبت به ديگر محصولات رقيب (كه آن خاصيت را ندارند) ممتاز مي‌سازد؟
داشتن برند توليدكننده و يا ارزش غذايي و يا نوع ساخت و نوع فراوري مي تويند به‌عنوان يك مزيت مطرح شود.
مزيت، همش بايد قابل توضيح و قابل‌اثبات باشد. همين‌طور براي مشتري، ارزشمند باشد و حاضر باشد به خاطر اين مزيت پول بدهد. يا تصميم خريد خود را به نفع ما و شما تغيير دهد.
منظور از سود يا Benefit چيست؟
Feature و Advantage مسئله‌ي فروش را از ديد فروشنده رسيدگي مي‌كنند و Benefit محصول را از نگاه مشتري و نيازهاي او موردبررسي پيمان مي‌دهد
اگرچه ممكن است ويژگي‌ها و مزيت‌هاي محصول را براي همه‌ي مشتريان به يك‌شكل توضيح دهيم ،اما منفعت‌ها ممكن است از يك مشتري الي مشتري ديگر  بسيار متفاوت باشد.
 سود براي مشتريان مي‌تواند شامل حاشيه سود محصول، برند بودن محصول و يا خدمات جانبي خريد محصول باشد.
Closing يا بسته فروش مرحله است كه پس از متقاعدسازي به خريد بايد منجر به گرفتن سفارش گردد، تكنيك‌هاي بستن فروش شامل (تكنيك دعوت،‌تكنيك مزاياي ثانويه، تكنيك بله- بله- تكنيك پروانه دارم – تكنيك دستگيره در) كاربرد مي‌كنيم.
۴-تكنيك جبرانيبراي متقاعدسازي مشتري به خريد ما يك ويژگي يا برتري بهتري به مشتري ارائه مي‌دهيم. مثلاً تضمين به محصول خود اضافه مي‌كنيم.
۵-تكنيك if-then:اين تكنيك كه به اگر – آنوقت معروف است درزماني كه مشتري همش براي خريد بهانه مي‌آورد  فروشنده به تعقيب رفع بهانه مشتري مي‌گويد كه اگر اين بهانه رفع شود آنگاه شما محصول مرا مي‌خريد. و با اين طريق بهانه خريد را از دست مشتري مي‌گيرد. البته سپريدن اين روش بيچارگي به آگاهانيدن كامل از شرايط تحويل و شيوه پرداخت وجه  را دارد.
۶-تكنيك سؤال در سؤال Question in Questionاين تكنيك فروشنده سؤال مشتري را با سؤال ديگري پذيرش مي‌دهد، در اين موعد فروشنده اطلاعات اكثريت از مشتري كسب مي‌نمايد و انگيزه ها خريد و يا عدم خريد او را متوجه مي‌شود مثلاً مشتري سؤال مي‌پرسد كه آيا فرآورده شما از حاشيه سود خوبي برخوردار است؟ و شما سؤال مي‌كنيد كه آيا فقط در هنگام خريد به حاشيه فايده فكر مي‌كنيد و كيفيت يا سررسيد تحويل يا برند براي شما مهم نيست؟
۷-تكنيك pass-up يا ناديده گرفتنمشتري شدني است كه در هنگام خريد اعتراضاتي را از پيش ذكر نمايد ولي اين اعتراضات بسيار مهم نيست و مشتري بيشتر به‌عنوان درد دل و ايجاد راه گفتگو نخست مي‌كند و اين‌گونه اعتراضات را مي‌توان فقط شنيد ولي در پاسخ به اين اعتراضات توجهي ننمايد و از گذرگاه رد شويد و بعد از آخر اعتراض به سفارش گيري پيوسته دهيد.

"گلكسي‌فولد" از فردا عرضه مي‌شود

۹ بازديد



 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,گلكسي فولد
شركت كره‌اي سامسونگ اعلام كرد كه عرضه گوشي‌هاي "گلكسي فولد" از فردا يعني تاريخ ۶ سپتامبر آغاز خواهد شد. 

به گزارش ايسنا و به نقل از انگجت، اين شركت قصد دارد گوشي هوشمند تاشوي خود موسوم به "گلكسي فولد"( Galaxy Fold) را از تاريخ ۶ سپتامبر سال جاري (۱۵ شهريور) در كره جنوبي عرضه كند.

 

البته شگفتانه اين گوشي اين است كه قابليت پشتيباني از اينترنت نسل پنجم (5G) را دارد.

 

همچنين قرار است گلكسي‌فولد در آمريكا، طي چند هفته آتي منتشر شود و در دو رنگ مشكي و نقره‌اي براق به دست مشتريان برسد.

 

شركت سامسونگ طي بيانيه‌اي اظهار كرد: ما لايه‌ محافظ نمايشگر اين گوشي‌ها را گسترش داده‌ايم و كاربران مي‌بايست بدانند كه نبايد اين لايه‌ محافظ را از نمايشگر جدا كنند. علاوه بر نكات مذكور سامسونگ براي افزايش محافظت از نمايشگر، لايه‌هاي فلزي جديدي را در زير آن تعبيه كرده است.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,گلكسي فولد

به گفته كارشناسان و منابع داخلي سامسونگ، اين شركت طراحي لولا و نمايشگر تاشوي گلكسي فولد را بهبود بخشيده و تمامي بررسي و آزمايش‌هاي مربوط به آن را به درستي انجام داده است تا اين محصول را آماده رونمايي و عرضه به بازار كند.

 

اين گوشي با بهره‌مندي از صفحه نمايش انعطاف پذير اين امكان را به كاربرانش مي‌دهد تا در صورت لزوم، از قابليت بزرگ شدن نمايشگر و تبديل به تبلت آن نيز استفاده كنند.

 

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11035920.html

رونمايي از قدرتمندترين لپ‌تاپ جهان

۹۸ بازديد



 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,لپ تاپ
همزمان با برگزاري نمايشگاه ايفاي 2016 شركت ايسوس از قدرتمندترين لپ تاپ جهان با پردازنده گرافيكي 24 گيگابايتي به نام پرو آرت استوديوبوك وان رونمايي كرد. 

به گزارش فارس به نقل از نيواطلس، لپ تاپ پروآرت استوديو بوك وان براي استفاده گرافيست‌هاي حرفه اي، مهندسان نيازمند استفاده از نرم افزارهاي پيشرفته، تدوين گران و اجراي كنندگان بازي هاي ويدئويي توليد شده است.

 

در لپ تاپ يادشده از پردازنده گرافيكي قدرتمند كوآدرو آر تي ايكس 6000 استفاده شده كه توسط شركت ان ويديا توليد شده است. بايد توجه داشت كه ان ويديا قبل از توليد اين پردازنده گرافيكي هم عنوان توليدكننده برترين پردازنده گرافيكي جهان را با توليد و عرضه پردازنده 16 گيگابايتي Quadro RTX 5000 در اختيار داشت.

 

 اخبار تكنولوژي ,خبرهاي تكنولوژي,لپ تاپ

از اين لپ تاپ به راحتي مي توان براي پردازش ويدئوهاي 8K، توليد انيميشن هاي سه بعدي و غيره استفاده كرد. پردازنده هشت هسته اي و 2.4 گيگاهرتزي Core i9 اينتل و 32 گيگابايت رم و نيز يك ترابايت حافظه اس اس دي از جمله ديگر امكانات اين لپ تاپ است.

 

اين لپ تاپ از نمايشگر 15.6 اينچي 4K  بهره مند بوده و از فناوري خاصي براي خنك كردن سخت افزار آن استفاده شده است. زمان عرضه و قيمت اين لپ تاپ هنوز مشخص نيست، ولي بايد توجه داشت كه تنها قيمت پردازنده گرافيكي مورد استفاده در اين لپ تاپ به 3500 دلار مي رسد.

منبع:

https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11035968.html