طراح وب سايت و يا توسعه دهنده وب سايت؟ مسئله اين است.

۳۰ بازديد

طراح تارنما (Web Designer) ، توسعه دهنده تارنما نيست ( Web Developer). اين دو كلمه هم از لحاظ معني تحت الفظي و هم از عقيده عمكرد تفاوت زيادي نحوه سفارش طراحي سايت با يكديگر دارند. پس نخست از همه يك نگاه كلي به معني اين دو مي اندازيم:


طراحي وب سايت ، تمام آن چيزي است كه شما با نگاه كردن به يك تارنما متوجه آن مي شويد. يك طراحي تارنما شامل طراحي بخش هاي بصري وب، عناصر وبسايت، پالت هاي رنگ و تايپوگرافي مي شود و تمام چيزي كه به عنوان خروجي نهايي روي صفحه نمايشگر شما نما مي شود. اين طراح تارنما با استفاده از آلت هايي فتوشاپ (photoshop) طراحي خويش را سپريدن ديتا است.


تلاش در به هستي آوردن استفاده راحت تر با طراحي رابط كاربري سايت و برپايي تجربه كاربري بهتر از ساير خاصيت هاي حائز اهميت در زمينه طراحي مي باشد. در اين مرحله از كار، هيچ نيازي به داشتن مهارت هاي برنامه نويسي نمي باشد اما به طبع، داشتن حداقل فرهنگ مورد نياز، باعث درك بهتر اصول به كار گرفته شده در طراحي تارنما مي شود.


و ولي گسترش دهنده وب سايت، در عين داشتن همانندي هايي با يك طراح، تفاوت هايي را نيز دارد. بر خلاف يك طراح وب سايت، گسترش دهنده وب بيشتر به كدنويسي صحيح تمركز دارد و تمركز خويش را بر زيبايي بصري پيمان نمي دهد. وي اغلب به جزئيات سايت دقت ميكند و با برنامه هاي كدنويسي راز و پيشه بيشتري دارد. كد نويسي هاي او منجر به طراحي وب سيات هايي در قالب ايستا و يا فعال مي گردد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.