آرشیو آذر ماه 1399

تكنولوژي روز

يكي از مديران اپل: دكمه پاور مجهزبه تاچ ID در آيپد اير شاهكار مهندسي است

۲۵ بازديد

قائم‌مقام واحد بازاريابي محصول اپل در پادكستي جديد حضور پيدا كرد و گفت دكمه‌ي پاور آيپد اير ۲۰۲۰ كه با حسگر تاچ ID ادغام شده، شاهكار شگفت‌انگيز مهندسي محسوب مي‌شود.

باب بورچرز، قائم‌مقام واحد بازاريابي محصول و جان تِرنِس، قائم‌مقام واحد مهندسي سخت‌افزار در اپل، در جديدترين قسمت از پادكست Same Brain به ميزباني دو نفر از يوتيوبرهاي محبوب حوزه‌ي فناوري، يعني آي‌جاستين (iJustine) و جنا ازريك (Jenna Ezarik)، حضور يافتند و درباره‌ي محصولات مختلف اپل ازجمله محصولات جديد خانواده‌ي آيپد بحث كردند. در اين مكالمه، اشاره به آيپدهاي مختلف تا رسيدن به نسل چهارم آيپد اير را شاهد بوديم كه مدتي پيش معرفي شد. 

آيپد اير ۲۰۲۰ كه درمقايسه‌با نسل قبل آيپد اير ازلحاظ طراحي ظاهري بهبودي چشمگير به‌خود ديده، به نخستين تراشه‌ي پنج‌نانومتري دنيا مجهز است. يكي از نكات بسيار جالب درباره‌ي آيپد اير جديد، طراحي تمام‌صفحه‌ي آن است. آيپد پروهاي مزين به طراحي تمام‌صفحه فناوري فيس ID دارند؛ بااين‌حال، آيپد اير نسل چهارم فيس ID ندارد و از تاچ ID بهره مي‌برد. حذف دكمه‌ي هوم باعث شد اپل فناوري تاچ ID را به درون دكمه‌ي پاور در لبه‌ي كناري تبلت ادغام كند. اين نخستين‌بار است كه تاچ ID درون دكمه‌ي پاور جاي مي‌گيرد. گفته مي‌شود درصورت موفقيت‌آميزبودن پياده‌سازي تاچ ID در دكمه‌ي پاور آيپد اير، اپل قصد دارد اين رويكرد را براي نسل بعد آيفون SE تكرار كند.

باب بورچرز در بخشي از سخنانش سراغ دكمه‌ي پاور آيپد اير جديد رفت. قائم‌مقام واحد بازاريابي محصول اپل مي‌گويد پياده‌سازي حسگر تاچ ID روي بخش بالايي دكمه‌اي كه ابعاد كوچك‌تري از دكمه‌ي هوم دارد، اتفاقي بسيار مهم محسوب مي‌شود و دكمه‌ي پاور آيپد اير ۲۰۲۰ شاهكار شگفت‌انگيز مهندسي است. درادامه‌ي پادكست، جان تِرِنس توضيح داد كه ابعاد حسگر تاچ ID بسيار باريك است و همين موضوع باعث شد پياده‌سازي اين حسگر روي بخش بالاي دكمه‌ي پاور كاري دشوار باشد. 

https://www.zoomit.ir/tablet/363486-apple-2020-ipad-air-touch-id-power-button-incredible-feat-engineering/

طراحي سايت شركتي جيست

۲۸ بازديد

اگر مخاطبين شما در اولين تجربه خويش متوجه خلاقيت و كارايي در طراحي وب سايت شركتي شما شوند، تصويري كه از برند كمپاني در ذهن شان ساخته مي شود از همان آغاز ايده آل خواهد بود. اين موفقيت در برندينگ آنلاين شركت، تنها با طراحي حرفه اي سايت شركتي شدني است.
امروزه با گسترش حضور مخاطبان و مشتريان در  فضاي مجازي، لزوم حضور و تكاپو شركت ها در اينترنت نيز بيش از پيش افزايش يافته است. اين حضور در قدم اول نيازمند داشتن يك سايت شركتي خوب با امكانات و كيفيت مناسب است. طراحي سايت آوش تك طراحي سايت شركتي براي برندها همانند داشتن خانه يا پايگاهي در اينترنت است كه از طريق آن مي توانند محصولات و خدمات‌شان را بدون واسطه به مشتريان خود شناسايي كرده و ارتباطي دو سويه با آن ها استوار نمايند.
طراحي سايت شركتي چيره دست جذاب با رويكرد ديجيتال ماركتينگ و رعايت اصول سئو ، مهم ترين قدم در برندسازي آنلاين براي شركتها مي باشد . يك تارنما خوب ويترين شركت در فضاي اينترنت است، ويتريني كه مردم به واسطه آن نسبت به سطح كلاس كاري و توانايي كمپاني شما داوري مي كنند. امروزه سفر مشتري اينگونه است:
ابتدا اسم برند را فقط شنيده اند.سپس اسم آن شركت را در اينترنت جستجو مي كنند.از بين سايت هايي كه گوگل معرفي كرده وارد سايت كمپاني مدنظر مي شوندطراحي يك وبسايت چيره دست يا شبكه هاي اجتماعي؟حضور در شبكه هاي اجتماعي عموما ابزاري كمكي در جهت شناسايي و بازاريابي محصولات شركت و شفا تعامل با مخاطبان است. لذا نميتوان روي آن به عنوان نماينده اصلي شركت در محيط ايننرنت حساب كرد. با داشتن يك وبسايت شركتي مناسب ميتوانيد كليه تكاپو هاي بازاريابي، گرفتن بازخورد از مشتريان، برندسازي ديجيتال، فروش و معرفي محصولات و خدمات و… را در محيطي جامع و چيره دست اتمام دهيد. شما در وبسايت امكان گسترش و اشاعه امكانات خود را داريد و به راحتي ميتوانيد تمام جزئيات مد نظرتان را در ارتباط با شركت، به شكلي بهينه و دقيق مطرح كنيد.
امكانات باره بيچارگي طراحي سايت شركتيطراحي وبسايت شركتي داراي مراحلي است كه نتيجه قراردادن حرفه اي مجموعه اي از امكانات زيرساختي و بصري در كنار يكديگر است. اين امكانات بايد به شكلي منسجم و پسنديده با نيازهاي يك سايت شركتي تعبيه شود. زيرساخت مناسب يك سايت منجربه سرعت بارگذاري بالا، قابليت توسعه، نمايش درست سايت در انواع دستگاه هاي متصل به اينترنت و… ميشود. رعايت استانداردها در طراحي و برنامه نويسي وبسايت شركتي(UI)، مايه فراهم شدن يك تجربه كاربري يا UX آرماني ميشودز سازد. امروزه مهمترين اصل، طراحي سايت شركتي با رعايت قوانين سئو مي باشد. سئوي چيره دست سايت منجر به كسب جايگاهي پسنديده در موتورهاي جستجو ميشود. به اين صورت كه سايت شركت شما در رتبه اي بالاتر نسبت به رقبايتان به كاربران نمايش داده ميشود.

وقتي هوش مصنوعي سر تراشيده‌شده كمك‌داور فوتبال را با توپ اشتباه مي‌گيرد

۳۱ بازديد

محققان حوزه‌ي هوش مصنوعي گاهي اوقات فناوري يادگيري ماشين (Machine Learning) را نوعي فناوري آسيب‌پذير و شكننده خطاب مي‌كنند. درواقع، محققان اعتقاد دارند هوش مصنوعي برخلاف انسان نمي‌تواند پيچيدگي‌هاي دنياي واقعي را دقيق درك كند و همين موضوع باعث مي‌شود سيستم‌هاي متكي‌ بر هوش مصنوعي گاهي اوقات در زماني سريع و به‌طور غيرمنتظره دچار خطا شوند.

براي نمايش عملي مفهوم اصلي «شكننده‌بودن» هوش مصنوعي، به فرايند فيلم‌برداري بازي تيم فوتبال اسكاتلندي اينورنس كالدونين تيستل FC نگاهي بيندازيد. در يكي از بازي‌هاي جديد اين تيم،‌ از هوش مصنوعي به‌عنوان اپراتور دوربين استفاده شد و هوش مصنوعي قرار بود همواره روي محلي متمركز باشد كه توپ در آن حضور دارد.

زماني‌كه دنياگيري ويروس كرونا باعث شد تماشاگران اجازه‌ي حضور در ورزشگاه‌ها را نداشته باشند، باشگاه اينورنس كالدونين تيستل FC اعلام كرد كه قصد دارد بازي‌هاي خود را به‌صورت زنده با استفاده از نوعي سيستم دوربين خودكار با «فناوري داخلي هوش مصنوعي رهگيري‌كننده‌ي توپ» پخش كند تا مطمئن شود كه مردم همواره بهترين نماي بازي را تماشا مي‌كنند.

مدتي پيش در جريان پخش زنده‌ي يكي از بازي‌هاي تيم فوتبال يادشده، اپراتور هوش مصنوعي دوربين به‌دفعات صحنه‌ي اشتباه را پخش كرد. يكي از كمك‌داورهاي كنار خط سري تراشيده داشت و اپراتور هوش مصنوعي به‌دفعات تصور كرد سر كمك‌داور توپ است.

در ابتدا، ويدئويي شامل اشتباهات اپراتور دوربين در جريان بازي فوتبال تيم اينورنس كالدونين تيستل FC در يوتيوب پخش شده بود؛ اما متأسفانه اكنون اين ويدئو حذف شده است. در ويدئو مذكور به‌وضوح مي‌توانستيم ببينيم كه دوربين بارها روي سر كمك‌داور زوم مي‌كند. يوتيوب مي‌گويد دليل اصلي حذف ويدئو، نقض قوانين كپي‌رايت بوده است. 

https://www.zoomit.ir/ai/365078-ai-camera-operator-bald-head-soccer-ball-live-stream/

اي ديتا؛ دومين توليدكننده بزرگ SSD در سال ۲۰۱۹ از نگاه ترندفورس

۲۸ بازديد

(SSD) موفق شده‌اند در سال گذشته‌ي ميلادي، محصولات متعددي دردسترس مشتريان قرار دهند. ترندفورس با اتكا بر آماري به‌دست‌آمده از منابعش مي‌گويد اي ديتا (ADATA) اكنون پس از شركت كينگستون (Kingston)، دومين توليدكننده‌ي بزرگ اس اس دي در دنيا محسوب مي‌شود.

براساس گفته‌هاي ترندفورس، اي ديتا رتبه‌ي اول شركت‌هاي توليدكننده‌ي اس اس دي را در قاره‌ي آسيا ازآنِ خود كرده است و ازنظر سهم بازار اس اس دي، پس از كينگستون در رتبه‌ي دوم قرار دارد. اين شركت موفق شد در سال ۲۰۱۹، ۶۰ درصد حافظه‌ي اس اس دي بيشتري از سال ۲۰۱۸ به بازار عرضه كند (۱۳۱ ميليون واحد).

اي ديتا شركتي تايواني است و در روزهاي آغازين خو،د بيشتر روي حافظه‌هاي DRAM متمركز بود؛ اما سال‌ها است كه وارد بازار اس اس دي شده و توانسته پيشرفت درخورتوجهي تجربه كند. اي ديتا با ورود جدي به صنعت گيمينگ ازطريق برند XPG، خود را بيشتر از قبل به كاربران سراسر دنيا معرفي كرد. 

اي ديتا مي‌گويد همواره در تلاش است براساس نياز بازار سياست‌هايي انعطاف‌پذير در زمينه‌ي قيمت‌گذاري حافظه‌هاي اس اس دي اتخاذ كند. طبق آمار ترندفورس، امروزه ۱۰ شركت برتر توليدكننده‌ي اس اس دي بيش از ۶۱ درصد از سهم بازار جهاني اين نوع حافظه‌هاي ذخيره‌سازي را به‌خود تعلق داده‌اند.

در رتبه‌هاي سوم تا دهم جدول توليدكنندگان برتر درايو SSD، حضور پررنگ شركت‌هاي چيني را شاهد هستيم. جالب است بدانيد اكثر اين شركت‌ها صرفا در بازار چين فعاليت مي‌كنند و همين موضوع نشان مي‌دهد بازار چين اهميت بسيار زيادي دارد. شركت‌هاي چيني حافظه‌هاي اس اس دي را با قيمت مقرون‌به‌صرفه به چيني‌ها عرضه مي‌كنند و همين موضوع باعث شده است اكثر شركت‌هاي غيرچيني دليلي اقتصادي‌محور براي ادامه‌ي فعاليت در بازار چين نبينند. 

https://www.zoomit.ir/storage/365159-adata-second-spot-2019-top-ssd-module-makers/