آرشیو اسفند ماه 1399

تكنولوژي روز

امنيت تلفن ويپ

۱۹ بازديد

امنيت ويپ (VOIP)مهم ترين مسئله مديران تكنولوژي اطلاعات درباره سيستم تلفن VoIP و البته امنيت ويپ  است. آيا استفاده از سيستم VoIP امن است؟ اين سوال يگانه از دغدغه هاي اصلي مديران تكنولوژي اطلاعات و مديران مشاغل مختلف است. در اين مقاله، توضيح خواهيم داد كه چگونه

https://avashnet.com/is-voip-safe/

مي‌‌توانيد حريم خصوصي سيستم تلفن بر پايه SIP خويش را حفظ نمائيد و امنيت ويپ  را ارتقا دهيد.
دنياي امروز با اشاعه و ورود شبكه و اينترنت به فضاي گونه ها كسب و كارها، نسبت به برقراري ارتباطات مفصل و يكپارچه، دانستن احتياج مي كند. استفاده از سيستم‌‌ هاي تبادل اطلاعات قديمي، رفته رفته كاهش پيدا مي‌‌كند و اين تجهيزات جاي خويش را به تجهيزات برتر و جديدتر مي‌‌دهند.
امنيت در ويپيكي از اين دستگاه ‌‌هاي باستاني كه به ‌‌دليل محدوديت‌‌هاي بسيار خويش و خرج ‌‌هاي بالا براي كاربرد و نگه‌‌داري، تدريجا كناره گذاشته خواهد شد، سيستم‌‌هاي تلفن سنتي هستند كه امروزه جاي خود را به سيستم‌‌ هاي ويپ ديتا اند.
استفاده از سيستم ويپ داراي مزاياي بسياري از دسته صرفه ‌‌جويي در هزينه‌‌ ها و ارسال و تبادل اطلاعات در هر محيط‌ و سررسيد است؛ ولي تامين امنيت ويپ  نيز مسئله مهمي است كه بايد به آن پرداخته شود. امروزه با گسترش تهديدات و حملات گوناگون و مفصل از سوي مهاجمان و كلاهبرداران، تامين امنيت يك سيستم به اندازه نصب و راه‌‌اندازي آن داراي اهميت است.
استفاده از سيستم ويپ  بي گمان داراي مزاياي بسياري از آنگونه صرفه‌‌جويي در هزينه، راه‌‌اندازي و ارتقا آسان است. ما در اين نوشتار به معرفي گونه ها تهديدات و حملات تاثيرگذار بر امنيت ويپ خواهيم پرداخت.
چگونه امنيت voip را تامين كنيم
چرا تامين امنيت VoIP اهميت دارد؟با هستي مزاياي بسيار زياد سيستم ويپ همانند صرفه‌‌جويي در خرج ‌‌ها و عملكرد آن، به كارگيري سيستم‌‌هاي تلفن VoIP مي تواند نگراني‌‌هاي امنيتي بسياري را براي كاربران خود ايجاد نمايد. با اين وجود مديران فناوري اطلاعات و مديران مشاغل بايد بدانند كه سيستم تلفن مبتني بر ويپ خويش در برابر تهديدات امنيتي تغيير ناپذير است.
با توجه به اين‌‌ كه در حقيقت هيچ سيستم تلفني غيرقابل نفوذ نيست، تامين امنيت VOIP يك هدف متحرك با موضوعات جديد است كه هر روز نكات مرتبط با آن، رسيدگي و بروز رساني مي‌‌ شود.
صرف نظر از اين مسئله، براي حفظ امنيت بيشتر، بايد سيستم امنيتي تلفن خود را ثابت كنيد و براي اطمينان از امنيت VOIP كه سرويس تماس شما است، بايد از همه موارد امنيتي از دسته موارد امنيتي برتر، تاكتيك‌‌هاي كاهش سرعت و غيره بهره‌گيري نمائيد.
تامين امنيت براي هر تجارت و كسب و كار بايسته است. به راستي فرقي نمي‌‌كند كه شما سازمان ابهت داشته باشيد يا يك بازرگاني كوچك؛ نارسايي در سيستم تلفن شما نتيجه‌‌اي فاجعه بار براي كسب و كارتان به‌‌ به اتفاق خواهد آورد.
به‌‌طور كلي مي‌‌توان گفت كه نه تنها كيفيت انتقال صدا از طريق اينترنت و سيستم ويپ  هيچ تفاوتي با تلفن‌‌هاي سنتي ندارد، بلكه هزينه ‌‌هاي ذيل ‌‌تر و مزاياي زياد ويپ توانسته است صاحبان مشاغل را به سمت خويش جلب كند.
اهميت تامين امنيت voip 
اما همش تامين امنيت در نگاه نخست دشوار خواهد بود. صنايع ويژه بيش از سايرين تحت تأثير قرار مي گيرند. شركت‌‌هاي بهداشتي، مالي و انرژي نيز تقريبا  از مهم‌‌ترين اهداف حملات سايبري هستند.
بر خلاف ديگر تهديدات امنيتي  موجود در فضاي تكنولوژي اطلاعات، Voice over IP فرصت‌‌هاي جديدي همانند رهگيري تماس، جعل هويت ويژگي تماس گيرنده و حملات سرويس عملياتي DoS را براي كلاهبرداري توسط مهاجمان سايبري ايجاد مي كند.
قطعا امنيت VoIP فقط دربرگيرنده رمزگذاري روي تماس‌‌ها نيست؛ درواقع بستري از شبكه كه اطلاعات صوتي و متني از طريق آن منتقل مي‌‌شوند نيز، بايد مطمئن باشد. بديهي است كه در صورت به خطر افتادن بستر ارتباطي، تجارت شما نيز مي تواند درگير حملات بيش‌‌تري شود.
اما خبر خوب در اينجا اين است كه استفاده از VoIP، امروزه حتي بعد از دو دهه تست كاملا ايمن است. به‌‌طور كلي مي‌‌توان گفت كه ارائه دهندگان خدمات VoIP بسيار ايمن هستند؛ حتي اگر ماهيت تهديدات امنيتي همچنان در حال رشد، گسترش و تكامل باشد.
 

به دنبال خدمات VoIP هستيد؟ما با كاربرد از كارآزمودگان كارآزموده و تعليم ديده و همچنين با تكيه بر ريشه-بن-بيخ مشتري‌مداري مدعي ارائه خدمات با بالاترين كيفيت به شما مي‌باشيم.براي مشاوره رايگان، همين اكنون با ما تماس بگيريد.خدمات ويپ۰۲۱۲۸۴۲۷۹۹۷تهديدات امنيتي برتر جهت امنيت ويپمهاجمان و كلاهبردارن مي ‌‌توانند در پي كاربرد شما از سيستم VoIP حملات متعددي را سپريدن دهند كه قطعا شما نيز در باره تهديدات امنيت ويپ  كه در اين سيستم هستي دارد، كنجكاو هستيد. در اين دسته ما به معرفي بعضي از مهم‌‌ترين آن ‌‌ها مي‌‌پردازيم:
سرويس عملياتي (DoS): اين تاختن مي‌‌تواند كيفيت تماس، تأخير و زمان آن را تفريق دهد.حمله شماره‌‌گيري: اين نوع تاختن دربرگيرنده مهار PBX شما براي اسكن كردن ساير شبكه‌‌هاي تلفني است.كلاهبرداري تلفني: مانند تاختن شماره‌‌گيري، اين كار بيچارگي به دسترسي به برقراري تماس با تلفن خارج از سيستم تلفن شما دارد. مهاجمان در اين تازش مي ‌‌توانند شماره ‌‌هاي گران‌‌ قيمت يا بين‌‌المللي را عدد گيري كنند.فيشينگ: قربانيان اين حمله بدون داشتن آگاهي، جزئيات مربوط به شبكه IP داخلي، رمزها يا ساير داده‌‌ هاي دلنازك را فاش مي ‌‌كنند.رهگيري تماس: مهاجمان در اين حمله، براي رهگيري ترافيك بدون رمزگذاري SIP از شبكه‌‌هاي نا امن كاربرد مي كنند.بدافزار: مهاجمان از راه نرم افزارهاي ويرانگر گوناگون براي دستيابي به تلفن و يا پست الكترونيكي كاربرد مي‌‌كنند. اين اتفاق مي‌‌تواند فرصت اكثريت را براي نفوذ به شبكه شما و استخراج داده‌‌ هاي دلنازك تجاري فراهم نمايد.البته همان‌‌طور كه پيشتر به آن اشاره كرديم، تازه خوب اين است كه اقدامات متقابل موثري براي افزايش مسائل امنيتي سيستم VoIP هستي دارد. شبكه‌‌هاي حرفه‌‌اي ويپ در مساوي سوء بهره‌گيري كاربران شناخته شده و ناشناخته تغيير ناپذير شده‌‌اند.
بياييد لغايت نگاهي عميق ‌‌تر به تهديدهاي امنيتي كه مي‌‌توانند سيستم ‌‌هاي تلفني و مشاغل مختلف را گرفتار كنند، بيندازيم.

چگونه اپل واچ خود را بروز كنيد؟

۲۰ بازديد

اپل به طور مرتب به روزرساني هاي watchOS را با ويژگي هاي جديد و چهره هاي تماشايي منتشر مي كند.

در اينجا به شما آموزش مي دهيم كه چگونه مي توانيد اپل واچ خود را به روز كنيد:

 

نحوه به روز رساني ساعت Apple خود با استفاده از آيفون :

ابتدا برنامه “Settings” را بر روي آي فون خود باز كنيد و به بخش “General” برويد.

 

بروزرساني اپل واچ, آپديت اپل واچ

آپديت اپل واچ

 

اكنون بر روي گزينه “Software Update” ضربه بزنيد.

 

بروزرساني اپل واچ, آپديت اپل واچ

آپديت apple watch

 

در اينجا ، اگر آخرين نسخه iOS را اجرا نمي كنيد ، روي “Download and Install.” ضربه بزنيد. اگر به روزرساني از قبل بارگيري شده است ، دكمه “Install Now” را مشاهده مي كنيد.

 

بروزرساني اپل واچ, آپديت اپل واچ

آموزش آپديت اپل واچ

 

براي شروع نصب ، كد عبور خود را وارد كنيد.

پس از به روزرساني آيفون به جديدترين نسخه ، برنامه Watch را در iPhone خود باز كنيد. از برگه “My Watch” ، به بخش “General” برويد.

 

بروزرساني اپل واچ, آپديت اپل واچ

بروزرساني اپل واچ

 

در اينجا ، بر روي گزينه “Software Update” ضربه بزنيد.

 

بروزرساني اپل واچ, آپديت اپل واچ

 آپديت اپل واچ

 

براي به روزرساني هاي موجود بررسي كنيد و سپس بر روي دكمه “Download and Install” ضربه بزنيد.

 

بروزرساني اپل واچ, آپديت اپل واچ

نحوه بروزرساني اپل واچ

 

از صفحه بعدي ، كد عبور دستگاه خود را وارد كنيد. اكنون نصب شروع مي شود.

اطمينان حاصل كنيد كه Apple Watch در شارژر است و در محدوده آيفون شما به Wi-Fi متصل است. نصب فقط زماني شروع مي شود كه اپل واچ حداقل 50 درصد شارژ شود.

 

 

نحوه بروزرساني نرم افزار از Apple Watch :

در watchOS 6 ، اپل واچ مستقل از آيفون مي شود. نمونه بارز فروشگاه App جديد است كه به شما امكان مي دهد برنامه ها را مستقيماً از مچ دست خود بارگيري و به روز كنيد.

پس از به روزرساني در watchOS 6 ، تمام بروزرساني هاي بعدي مي توانند بطور مستقيم از Apple Watch و بدون دست زدن به آيفون اعمال شوند.

 

 

براي اين كار ، "Digital Crown" را در Apple Watch فشار دهيد تا صفحه برنامه هاي لانه زنبوري باز شود.

 

بروزرساني اپل واچ, آپديت اپل واچ

آموزش آپديت نرم افزار اپل واچ

 

در اينجا ، بر روي “Settings” ضربه بزنيد و "General" را انتخاب كنيد.

 

بروزرساني اپل واچ, آپديت اپل واچ

در watchOS 6 ، اپل واچ مستقل از آيفون مي شود

 

اكنون ، روي “Software Update.” ضربه بزنيد.

 

تا زماني كه اپل واچ به Wi-Fi يا يك شبكه سلولي وصل شود، به روزرساني موجود را مشاهده خواهيد كرد. به پايين برويد و سپس روي “Download and Install.” ضربه بزنيد.

 

بروزرساني اپل واچ, آپديت اپل واچ

آپديت apple watch

 

اكنون اپل واچ را روي شارژر آن قرار دهيد و مطمئن شويد كه به Wi-Fi وصل شده است. نصب پس از آن آغاز مي شود كه اپل واچ حداقل 50 درصد شارژ داشته باشد.

 

پس از بروزرساني در watchOS 6 ، برنامه جديد App Store را كه به شما امكان مي دهد برنامه هاي بروزرساني را مستقيماً از مچ دست خود بارگيري كنيد ، بررسي كنيد.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/mobile/update-applewatch02-property.html

توليد گوشي سامسونگ GALAXY A01 تأييد شد./عكس

۸ بازديد

مدارك تأييد شده در FCC ثابت مي‌كند كه سامسونگ قصد دارد گوشي جديدي با نام Galaxy A01 توليد كند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اگر تا به حال فكر مي‌كرديد كه Galaxy A10 يكي از پايين‌رده‌ترين گوشي سري Galaxy A است، سخت در اشتباه هستيد. اين روز‌ها مداركي در FCC ديده شده است كه نشان مي‌دهد شركت سامسونگ قصد دارد دو مدل از گوشي جديد ميان‌رده خود كه پيش از اين شايعه‌اي درباره آن شنيده شده بود، توليد كند. يكي از اين مدل‌ها، با شماره مدل SM-A015F از يك سيمكارت پشتيباني مي‌كند و شماره مدل A015F/DS از دو سيمكارت پشتيباني مي‌كند.

بر اساس اطلاعاتي كه در FCC ديده شده و نتايجي كه از بنچمارك گيك‌بنچ (Geekbench) به دست آمده، اين گوشي جديد با يك پردازنده هشت هسته‌اي همراه يك حافظه رم ۲ گيگابايتي ارائه خواهد شد. نكته جالب اين است كه اين گوشي با اندرويد ۱۰ در بنچمارك گيك‌بنچ شركت كرده و نتايج آن به دست آمده است. ظرفيت باطري گوشي Galaxy A01 سامسونگ ۳۰۰۰ ميلي‌آمپر ساعت است كه ثابت مي‌كند اين گوشي همانند گوشي‌هاي ديگر ميان‌رده سامسونگ قرار است شارژ دستگاه را به خوبي نگه دارد.

 

اخبار,موبايل،لپ تاپ وتبلت,Galaxy A01
اخبار,موبايل،لپ تاپ وتبلت,Galaxy A01


همانگونه كه در تصاوير طراحي شده اين گوشي‌ها مشخص است، Galaxy A01 قرار است با يك دوربين دوگانه رونمايي شود. هنوز هيچ جزئياتي درباره دومين لنز اين گوشي ارائه نشده است و مشخص نيست چه كاربردي دارد، اما اين حدس زده مي‌شود كه اين يك حسگر عمق باشد. در اين تصاوير طراحي شده همچنين ديده مي‌شود كه بالاي اين دستگاه يك جك ۳.۵ ميليمتري صدا هم وجود دارد. بر اساس اطلاعات لو رفته قبل، Galaxy A01 داراي يك نمايشگر ۵.۷ اينچي خواهد ود و با حافظه داخلي ۱۶ گيگابايتي عرضه مي‌شود.

منبع: https://www.beytoote.com/computer/mobile/enews407096.html