توييتر قابليت ارسال توييت ناپديد شونده را آزمايش مي‌كند

۶۲ بازديد

توييتر سرانجام ارسال محتواهاي ناپديد شونده را امكان پذير مي كند. اين شركت در حال آزمايش قابليت جديدي به نام «Fleets» است كه به كاربران اجازه ارسال توييت هايي را مي دهد كه پس از 24 ساعت به طور خودكار ناپديد مي شوند.

در حال حاضر قابليت Fleets به صورت آزمايشي براي كشور برزيل فعال شده، اما به گفته توييتر سرانجام در كشورهاي ديگر نيز فعال خواهد شد. اگر اين قابليت فراگير شود، مي تواند تغيير و تحولات بنيادين در نحوه تعامل كاربران با اين شبكه اجتماعي ايجاد كند.

قابليت Fleets شباهت هايي به استوري اينستاگرام داشته و اين موضوع را از ظاهر آن هم مي توان متوجه شد. همانند توييت معمولي، Fleets نيز مبتني بر متن است ولي مي توان تصوير يا فايل هاي GIF را به آن اضافه كرد.

 

پست هاي ناپديد شونده در فضايي جداگانه از صفحه اصلي نمايش داده مي شوند. پست هاي دنبال شوندگان در بالاي صفحه اصلي هايلايت خواهند شد و واكنش ها و پاسخ ها روانه اينباكس مي شوند. همچنين همانند استوري اينستاگرام، ديگران نمي توانند به پست هاي ناپديد شونده لينك داده يا آنها را در تگ Embed قرار دهند.

به گفته توييتر قابليت Fleets همانطور كه از نامش پيداست، قرار است فرصتي به كاربران بدهد تا «تفكرات فرار» خود را كه در قالب توييت معمولي نمي توان بيان كرد، به اشتراك بگذارند. از آنجا كه پست هاي ناپديد شونده را فقط دنبال كنندگان مي توانند ببينند، كاربر كنترل بيشتري روي مخاطبين خود خواهد داشت.

توييتر تا پيش از اين ترديدهاي زيادي در مورد «دوام» توييت ها داشت؛ حتي مدتي قبل جك دورسي مديرعامل توييتر گفت كه دكمه ويرايش هيچ گاه به اين پلتفرم اضافه نمي شود. با اين وجود اما كاربران توييتر به پست هاي ناپديد شونده تمايل نشان داده اند و استفاده روزافزون از سرويس هاي حذف خودكار توييت ها، گواهي بر اين ادعاست.

 

منبع:

https://digiato.com/article/2020/03/05/%d8%a2%d8%b2%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4-%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa-fleets-%d8%aa%d9%88%d8%b3%d8%b7-%d8%aa%d9%88%db%8c%db%8c%d8%aa%d8%b1/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.