بهترين استراتژي هاي فروش و بازاريابي چيست؟

۱۰۱ بازديد

برنامه ريزي دقيق مي‌تواند يك استراتژي فوق العاده براي كسب و كارها باشد. اما استراتژي هاي فروش و بازاريابي به اين معناست كه براي قسمت فروش و بازاريابي خود برنامه اي دقيق اجرا كنيم و يا نوعي خاص با ترفندي خاص بازاريابي كنيم كه رقبا از ما عقب بمانند اما بدون آسيب زدن به كسب و كار ديگران.

دقت داشته باشيد كه برنامه ريزي براي فروش يعني تمركز روي مشتريان هدف و ارتباط با آن ها از تمامي راه هاي ارتباطي كه مي‌شناسيم. داشتن مشتري هاي جديد باعث خرج كردن هزينه هاي زياد تبليغاتي مي‌شود اما اگر ما هزينه هاي خود را صرف نگه داري مشتري هاي قديمي كنيم كنيم به افزطايش فروش خود كمك كرده ايم.

شايد شما تازه كسب و كار خود را شروع كرده باشيد و پيش خود مي‌گوييد خب براي كسب و كار من مشتري قديمي وجود ندارد، علت مطرح كردن اين موضوع اين است كه ما دركشورمان اول كاري را شروع مي‌كنيم و بعد به فكر برنامه ريزي مي‌افتيم. با هم روش هاي مختلف استراتژي هاي فروش و بازاريابي را بررسي كنيم.

 

بررسي استراتژي هاي بازاريابي و فروش

يكي از استراتژي هاي فروش و بازاريابي اين است كه شما خود را به گونه اي معرفي كنيد كه در بازار، ديگر كسب و كارها و مشتريان شما را متفاوت تر از بقيه و بالاتر ????از رقبا نشان مي‌دهد. مشتري ها در مورد محصول شما نظر خواهند داد، از محصولات شما تعريف و يا انتقاد خواهند كرد، شما را به ديگران معرفي و يا ديگران را از خريد محصول شما منصرف خواهند كرد. مهمترين هدف شما و تعيين استراتژي هاي فروش و بازاريابي شما بايد متمركز در اين بخش باشد كه كيفيت محصولات و يا پشتيباني از محصولات و همچنين خدمات خود را تقويت كنيد تا تمامي اين موارد( رضايت مشتري و تعريف از محصول شما ) طبق ميل شما پيش برود. شما بايد در بازار كار جوري معرفي شويد كه مشتري با افتخار از خريدن محصولي از شركتان تعريف كند، از رضايتمندي محصولتان براي ديگران سخن بگويد، از اينكه شما و

  • كارمندان شركت چجوري با او صحبت كرده اند تعريف كند، براي دوستان و يا آشنايان خود جوري از محصول شما تعريف كنند تا ديگران را راغب به خريد كردن از شما كنند. اين يك استراتژي ايده آل براي ساختن جايگاه تجاري شما در بين كسب و كارها است.
  • براي اينكه برند و محصولاتتان بر زبان ها بيوفتد با ديگران تفاوت داشته باشيد اين تفاوت به اين شكل تعريف مي‌شود كه شما در كسب و كار خود تخصص كافي داشته باشيد. يعني اگر 10 محصول در شركت خود داريد تك به تك محصولاتتان را با تمام جزئيات آنها بشناسيد وقتي شما محصولات خود را به خوبي بشناسيد خوب مي‌دانيد كه اين محصول به درد كدام يك از انواع مشتري هاي شما مي‌خورد. فرض كنيد
    بهترين استراتژي هاي فروش و بازاريابي چيست؟
    شما مغازه لوازم تحرير داريد و انواع مختلفي از خودكارها را مي‌فروشيد، خودكار كم كيفيت – متوسط- كيفيت عالي اگر شما براي همه مشتريان اين خود كارها را بياوريد مشتري را گيج كرده و قدرت تصميم گيري را از او گرفته ايد. شما بايد خوب بدانيد كه خودكارهاي حرفه اي و خودنويس ها را افراد بخصوصي مانند كساني كه براي سازمان هاي خاصي مي‌نويسند و يا مديران????????‍⚖️ حتي كساني كه مي‌خواهند كادو بدهند مي‌خرند. يك دانش آموز خريدار خودنويس حرفه اي شما نيست مگر در موارد خاص. پس مشتري را بشناسيد و بر روي محصول خاصي تمركز كنيد. همه محصولات را براي همه نوع مشتري رو نكنيد تا او را دچار سردرگمي نكنيد.
  • نوع ديگر استراتژي كه مي‌توانيد در مقابل رقبا انجام دهيد خاص بودن شماست. شما محصول و خدمات خودتان را شناسايي كرديد، نوع تبليغات را مشخص كرديد، تمايز ايجاد كرديد، كيفيت را بالا برديد حالا نوبت آن است آن است كه خاص جلوه كنيد. يك حركت خلاقانه????????‍♀️ ايجاد كنيد كه تا به حال رقبا از آن بي اطلاع بودند و انجام نداده اند. قبل از اينكه رقبا از كار شما سر در بياورند يك كار خاص و ويژه انجام دهيد. يك محصول خاص جديد، يك خدمات نو و ويژه، يك نوع تبليغات عجيب و غير قابل تصور انجام دهيد. اگر چيزي به ذهنتان نرسيد بسته بندي محصولات را عوض كنيد و باعث سوپرايز شويد. اگر محصول گراني???? را مي‌فروشيد آن را تقسيم بندي كنيد تا همه نوع مشتري توان خريد اين نوع محصول را داشته باشند. يك محصول تركيبي از محصولات خودتان يا يك محصول خود را با ديگر محصولات رقبا بسازيد. يك تركيب ويژه در بين كارمندان ايجاد كنيد.

روش هاي افزايش فروش

ده ها روش مختلف براي فروش محصول يا خدمات شما در بازار وجود دارد. اما همه ما به چند روش ساده كه برايمان زحمت زيادي نداشته باشد اكتفا مي‌كنيم. مثلا اكثر شركت ها به روش بازاريابي تلفني اكتفا مي‌كنند البته كه اين روش يك روش تعريف شده و درستي است اما بهتر است بجاي اينكه يك كار را امتحان كنيم چندين روش و يا روش هاي تركيبي را استفاده كنيم. اگر بر روي يك روش تمركز كنيم فرصت هاي فروش كه در ديگر روش هاي بازاريابي وجود دارد از دست خواهيم داد. يكي از بهترين انواع استراتژي هاي فروش و بازاريابي استفاده مناسب از اين روش هاست. دقت كنيد كه رقبا از چه روش هايي براي بازاريابي استفاده كرده اند. چه روش هايي را مي‌توانيد با روش آنلاين يا آفلاين تركيب كنيد. بر فرض اگر فروش شما از طريق بازاريابي تلفني است روش خود را تغيير دهيد و از طريق طراحي سايت اقدام كنيد.

روش هاي افزايش فروش از طريق سايت را مطالعه كنيد و با يك مشاور متخصص صحبت كنيد. يا اگر شبكه اجتماعي نداريد و محصول شما مناسب اين نوع بازاريابي است انواع ترفندهاي اين نوع را بدانيد و به كار بگيريد. اگر شبكه هاي اجتماعي داريد و تا به حال از آن نتوانستيد بهره لازم را ببريد آموزش گذاشتن محتوا در آن را مطالعه كنيد. امروزه بزرگترين شبكه اجتماعي كه عموم مردم نگاه مي‌كنند اينستاگرام است پس رازهاي مختلف درباره اينستاگرام و آموزش توليد محتوا حتي افزايش فالوور را در آن را ياد بگيريد. و يا برعكس. براي افزايش فروش خود كادر فروش متخصص و آموزش ديده استخدام كنيد. استفاده از نيروهاي آموزش ديده اين امكان را به شما مي‌دهد كه بيشتر ديده شويد و برنامه فروش تخصصي تري بريزيد. پس اعتماد مشتري را به خود جلب خواهيد كرد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.