بسياري از كاربران شبكه اشتراك عكس و ويدئوي اينستاگرام با ديدن ظرفيتهاي بالاي اين پلتفرم براي راهاندازي كسبوكار خرد، چگونه در اينستاگرام پيج تجاري بسازيم به فكر برپايي پيجي اختصاصي افتادهاند ولي نميدانند چطور ميتوانند اكانت بازرگاني يا بيزينسي بسازند.به گزارش گزارشگر علمي باشگاه خبرنگاران پويا؛ شبكههاي اجتماعي كه اين روزها به جزء جداييناپذيري از زندگي اغلب ما تبديل شدهاند و علاوه بر واسطهاي براي حفظ ارتباطات فردي و شركت در پويشهاي اجتماعي، مرجعي براي تعليم و القاي سبكزندگي هستند، ظرفيتي را ايجاد كردهاند الي بسياري از كسبوكارهاي روي اين پلتفرمها برپايي شود.
شيوههاي كسب درآمد از راه اين بسترهاي مدرن نيز به خرده فروش سر راست محصولات، تبليغات، برندسازي يا خريد و فروش صفحات و فالوور است؛ براي ذهنيت يافتن راجع به اين گنجايش فقط بس است به پيجهايي كه تا به حال درباره غذا، توريست، مد، پوشاك، آموزش و... سرزدهايد و ميزان فالورها و تبليغات آنها انديشه كنيد.
در همين راستا، پلتفرمي همانند اينستاگرام نيز به سمت توسعه "پروفايل تجاري" رفته و قابليت تحليل و امكان تبديل پست اينستاگرام به تبليغات را بهصورت سر راست را فراهم كرده است.
در واقع از آنجا كه هزاران اكانت در اين شبكه اجتماعي وجود دارد كه از اين پلتفرم براي مقاصد تجاري كاربرد ميكنند، اين كمپاني تصميم گرفت تا ابزار و خاصيت جديدي را براي رفع دربايستن اين دسته از كاربران به اينستاگرام اضافه كند.
به عبارت ديگر اين ويژگي پس از درخواستهاي متعدد صاحبان كسبوكار براي اضافه كردن امكاناتي بود كه با استفاده از آن بتوانند پروفايل و پستهاي آنها بهتر ديده شود تا بر اين اساس بتوانند رفتار مشتريان كنوني و پدران خويش را تحليل كنند و به جذب بيشتر بيننده بپردازند.
با توجه به برپايي اين قابليت و استفاده آمار زيادي از كاربران اين شبكه اجتماعي، بسياري علاقهمند به پرماسيدن شيوه تبديل اكانت اينستاگرامشان به پروفايل بازرگاني هستند؛ براي سپريدن اين كار ميتوانيد مراحل زير را طي كنيد.
پيش از هر چيز بايد بدانيد كه لازمه برپايي پروفايل تجاري، خصوصي نبودن حساب كاربري است؛ براي مشخص شدن چگونگي حسابتان به دسته پروفايل مراجعه كرده و گزينه Private Account را خاموش كنيد.
سپس در قسمت Account گزينهاي با عنوانSwitch to Business Profile را تماشا ميكنيد كه بايد برگزيدن شود.
با انتخاب گزينه Switch to Business Profile تصويري مشابه تصوير فوق نمايش ديتا ميشود كه درخواست متصل شدن به صفحه فيسبوك برند شما را دارد.
گزينه Log in with Facebook را برگزيدن و صفحه فيسبوك مربوط به برند تجاري خود را با حساب كاربري اينستاگرامتان همگامسازي كنيد.
براي هر بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام ميتوان يك صفحه فيسبوك داشت.
با انتخاب صفحه فيسبوك مورد نظرتان، اينستاگرام از شما سوالاتي در مورد اطلاعات مد نظرتان براي همگامسازي با بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام ميكند؛ به عنوان مثال شما بايد در اين تقسيم عدد تماس شركت، شماره تماس دسته حمايت مشتريان، آدرس ايميل و برخي ساير از مشخصات اين چنيني را وارد كنيد.
با انجام اين موارد بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام كاربر فعال ميشود و حساب كاربري يا اكانت وي به شكل زير تغيير حالت پيدا ميكند.
همانطور كه نگريستن ميكنيد از نظر ظاهري تفاوتهايي مابين يك بيزينس پروفايل (Business Profile) يا اكانت كاري در اينستاگرام نسبت به پروفايلهاي معمولي هستي دارد.
يكي از محسوسترين اين تفاوتها مربوط به گزينهاي ميشود كه با عنوان Contact در ساحل گزينه Edit Profile شما واقع شده است.
با گزينش اين گزينه كاربران ميتوانند به سه قابليت دسترسي داشته باشند؛ اين قابليتها Get Directions، Call و Email نام دارند و عملكرد هر يك از آنها به شرح ذيل است:
• گزينه Get Directions: با انتخاب گزينه Get Directions كاربر ميتواند آدرس شركت يا محل خدماتدهي شما را بيابد.• گزينه Call: با انتخاب گزينه Call عدد تماسهاي پشتيباني و خدماتدهي شركت مورد نظر نمايان ميشوند.• گزينه Email: با گزينش گزينه Email كاربر ميتواند به آدرس ايميل رسمي شركت باره نظر دسترسي مكشوف و به اين چهره با آن شركت بستگي مستقيم و رسميتري را پايدار سازد.
گزينه جديد و جالب ديگري كه در بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام ميتوانيد آن را تماشا كنيد، آيكوني است كه در بخش بالايي و سمت راست صفحه به شكل يك چارت يا نمودار نمايش ديتا شده است.
اين آيكون (Insights) در ساحل گزينه تنظيمات يا Settings كه به شكل چرخ دنده ارائه شده موجود است؛ در اين دسته اطلاعات جالبي از عملكرد بيزينس پروفايل (Business Profile) كاربر نمايش ديتا ميشود.
در دسته Insight بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام خود ميتوانيد به آمارگرفتن مربوط به پستهاي خويش دسترسي داشته باشيد؛ اين آمار به صورت يك اطلاعات جمعيتي ارائه ميشود.
بنابراين به اين شكل شما هم ميتوانيد اكانت تجاري خويش را به سرعت راهاندازي كرده و در دنيا كسبوكارهاي مجازي به شكلي هدفمندتر و هوشمندانهتر گام برداريد.
افزايش فالوور از راه بازديد متعدد استوري در ربات اينستاگرام فالوورياب
بازديد انبوه و گسترده استوري افزايش فالوور با استوري اينستاگرام به خدمات سايت فالوورياب افزوده شد.
فالوورياب از معدود ربات هاي اينستاگرام است كه در حال آماده اين خدمات را ارايه مي دهد.
ربات اينستاگرام بازديد متعدد استوري فالوورياب
جديدترين شيوه افزايش فالوور راستين و هدفمند در اينستاگرام ربات اينستاگرام بازديد گسترده استوري است كه هم الان در پنل كاربري فالوورياب پركار شده است.
در اين طريق ربات اينستاگرام فالوورياب از طرف اكانت اينستاگرام شما اقدام به تماشا و بازديد استوري ديگر پيج ها مي كند كه اين پيج ها مي توانند فالوورهاي پيج هاي منظور شما باشند.
ربات هاي اينستاگرام تا به حال كار و جنبش هاي زيادي اتمام مي دادند كه به مرور در حال منسوخ شدن است اما اين روش يعني بازديد متعدد استوري جديدترين روش افزايش فالوور راستين و هدفمند در اينستاگرام است كه بازدهي و سرعت و تاثير بالاتري دارد.
ربات اينستاگرام فالوورياب در كناره ديگر خدمات در حال آماده خدمات ربات بازديد انبوه استوري را نيز به مجاني در خدمت كاربران پيمان داده است.
مزاياي افزايش فالوور از راه نگريستن انبوه استوري ديگران:
بهترين و سريعترين روش افزايش فالوور اينستاگرام در حال حاضر
افزايش فالوور راستين و هدفمند اينستاگرام از موضوعات و پيج هاي قصد شما
افزايش بازديد پروفايل پيج اينستاگرام شما Profile Visits
افزايش لايك و ويو پست ها و ويديوهاي پيج
افزايش تعداد بازديد و سين استوري هاي شما به انگيزه بازديد استوري ديگران
راه اندازي خودكار با خريد پكيج هاي افزايش فالوور در فالوورياب
اضافه كردن متن در فتوشاپ
در اين قسمت از آموزش فتوشاپ، شيوه ي افزودن متن را به عكس تعليم مي دهيم.
اين شغل براي اضافه كردن متن به عكس با فتوشاپ زيباتر كردن عكس، گاهي اوقات توسط كاربر چهره مي گيرد.
ابزار تايپبراي اين كار بيچارگي به دست موزه تايپ يا همان Type Tool داريم، اين آلت را مي توانيم از طريق شكل ذيل در برنامه فتوشاپ پيدا كنيم، هم چنين مي توانيم با فشردن دكمه ي T بر روي صفحه كليد به اين دست موزه دسترسي داشته باشم.
هنگامي كه اين دست موزه را برگزيدن كنيد، شكل نمايشگر موس مطابق شكل پايين خواهد شد.
انتخاب فونتهنگامي كه اين ابزار برگزيدن شده اند، در تقدير Option Bar گزينه هاي نشانه داده شده در شكل را مي توانيد ببينيد، كه يكتا گونه فونت و يگانه ساير سايز فونت و ديگري نيز شكل فونت را پرتو مي دهد:
هنگامي كه بر روي آيكن اثر ديتا شده در شكل كليك كنيد مي توانيد انواع فونت هاي موجود را تماشا كنيد:
يك فهرست از فونت ها نشان ديتا مي شود.
انتخاب سايز براي يك فونت خاصبا رفتن بر روي هر كدام از فونت ها مي توانيد مثال ي فونت انتخاب شده را در روبرو آن، مثل آن چه در شكل نشان ديتا شده است، ببينيد:
توجه شود كه ما مي توانيم سايز اين اقلام را تغيير دهيم، براي اين پيشه كافيست از راه منوي Edit در سيستم هاي ويندوز و يا Photoshop در سيستم هاي Mac بر روي Preferences كليك كرده و سپس Type را گزينش نماييم.
پنجره ي پايين باز مي شود كه از راه آيكن نشان ديتا شده مي توانيد سايز اقلام را تغيير دهيد:
مشاهده مي كنيم كه سايز اقلام تغيير كرده است.
انتخاب استايل فونتبا كليك بر روي آيكن زير، ليست استايل فونت ها نشانه داده مي شود:
استايل مد نظر را انتخاب مي كنيم:
تعيين سايز فونتبر روي آيكن پرتو داده شده در شكل كليك مي كنيم:
سايز دلخواه را انتخاب مي كنيم:
چنان چه سايز مد نظر شما در ليست نشانه داده شده هستي نداشت، مي توانيد سايز مد نظر خود را در باكس اثر داده شده، تايپ كنيد و دكمه ي Enter در سيستم هاي ويندوز و يا دكمه ي Return در سيستم هاي Mac را جهت ثبت تنگنا دهيد.
انتخاب رنگ براي متنرنگ متن به طور پيش فرض مشكي مي باشد كه با كليك بر روي آيكن پايين مي توانيد آن را تغيير دهيد:
پنجره ي زير جهت انتخاب رنگ مفتوح خواهد شد، بعد از برگزيدن رنگ بر روي Ok كليك مي كنيم.
اضافه كردن تايپ در Documentدر فتوشاپ، دو گونه تايپ هستي دارد، احد Character Type كه براي افزودن چند واژه ي اندك است و ديگري ParagraphType كه براي اضافه كردن يك متن طولاني به عكس كاربرد مي شود.
در اينجا ابزار نخست برگزيدن شده است.
بر روي قسمتي از عكس كه مي خواهيم متن را اضافه كنيم، كليك مي كنيم و متن را تايپ مي كنيم.
مشاهده مي شود كه در پنل Layer نيز اين تغييرات ثبت مي شوند.
متن ذيل را تايپ مي كنيم:
جا به جايي متن در اثناء تايپ كردنشما مي توانيد جاي متن را در حين تايپ كردن تغيير دهيد، براي اين كار بعد از تكان دادن موس، خواهيد رويت كه آيكن موس به شكل زير خواهد شد، حال مي توانيد به محيط مد نظر خود، متن تأليف شده را جا به جا كنيد:
ثبت متنبراي اين پيشه بر روي آيكن ذيل كليك مي كنيم:
مي توانيد، براي تاييد دكمه ي Enter را نيز اختناق دهيد، هم چنين مي تاب با فشردن دكمه ي Ctrl+Enter در سيستم هاي ويندوز و يا Command+Return در سيستم هاي Mac اين شغل را سپريدن دهيد.
لايه ي جديد با به كارگيري متن شما، نام گذاري مي شود:
اضافه شدن يك خط ديگردفت شود كه فشردن دكمه ي Enter در سيستم هاي ويندوز و يا Return در سيستم هاي Mac ممكن است يك خط به مطلب شما اضافه كند، به همين دليل بهتر است از راه اخر براي ثبت متن كاربرد كنيد:
اطلاعات منتشر شده نشان از پشتيباني گوشي Galaxy A32 از فناوري 5G مي دهد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدتي است كه شركتهاي سازنده گوشيهاي هوشمند تمركز خود را روي ساخت گوشي پشتيباني كننده از فناوري 5G قرار دادهاند و قصد دارند گوشيهايي با قيمت مناسب را وارد بازار كنند. به تازگي نيز اخبار منتشر شده از سايت گيگابنچ خبر از ساخت گوشي Galaxy A32 5G شركت سامسونگ ميدهند. در گذشته رندرهايي از اين گوشي در فضاي مجازي منتشر شده بود اما اين بار بخشي از اطلاعات سخت افزاري اين گوشي منتشر شده است و بر اساس اين اطلاعات ظاهرا گوشي Galaxy A32 5G از چيپست Dimensity 720 MediaTek استفاده خواهد كرد.
طبق اطلاعات موجود در وب سايت گيگابنچ گوشي A32 5G با شماره مدل SM-A326B وارد بازار خواهد شد و به لطف پردازنده استفاده شده در آن شاهد پشتيباني از قابليت 5G توسط اين گوشي هستيم. حافظه رام موجود در اين گوشي ۴ گيگابايت خواهد بود و بر اساس آزمايشات انجام شده روي Galaxy A32 5G، پردازنده آن در حالت تك هسته توانسته است امتياز ۴۷۷ و در حالت چند هسته امتياز ۱۵۹۸ را به دست آورد.
برخي از اطلاعات سخت افزاري گوشي A32 5G
از ديگر اطلاعات سخت افزاري گوشي A32 5G ميتوان به استفاده از نمايشگر ۶.۵ اينچي با يك بريدگي كه دوربين جلو را در خود قرار داده است اشاره كرد و در بخش پشتي اين گوشي نيز شاهد استفاده از چهار لنز كه به وسيله يك مستطيل از بدنه گوشي جدا شده است، هستيم. در حال حاضر در بخش دوربين اين گوشي از لنز ۴۸ مگاپيكسلي به عنوان لنز اين گوشي استفاده شده است.
سنسور اثر انگشت A32 نيز در بخش كناري و روي دكمه خاموش و روشن گوشي قرار گرفته است، بخش پاييني نيز درگاه USB-C، درگاه هدفون و ميكروفن گوشي را در خود جاي داده است.
ميگويند كامپيوترهاي كوانتومي به راحتي قادر به شكستن الگوريتم رمزنگاري فعلي هستند و همين ميتواند ساختار فعلي اينترنت را بهطور كامل به هم بريزد. دو كشور آمريكا و چين براي دسترسي سريعتر به اين سيستم تكنولوژيك ميلياردها دلار سرمايهگذاري كردهاند. سيستمي كه به كمك آن بتوانند صنعت پردازش و محاسبه جهان را متحول كنند. سوال اما اين است كه چه كسي زودتر تر از بقيه به اين تكنولوژي دست پيدا ميكند.
سال ۱۹۹۴، زمانيكه كامپيوترها به وفور امروز نبود، يك رياضيدان به نام «پيتر شُر»، چيزي را اختراع كرد كه يك اتفاق بزرگ محسوب ميشود. وي در سيستم خود از نوعي عمليات پردازشي به نام factoring استفاده كرد، كه بعدها تبديل به پاشنه آشيل اينترنت شد. البته آقاي شُر آن زمان هيچ كامپيوتري نداشت كه بتواند چنين سيستم پيچيدهاي را روي آن پياده كند. او تنها يك الگوريتم و يك يك برنامه نوشته بود كه مخصوص يك ماشين فرضي بود، دستگاهي كه يك روز بتواند مانند آنچه در مكانيك كوانتوم آمده، اجزاي اتمها و ديگر قسمتهاي مربوط به اتمها را نشان داده و همچنين بتواند محاسباتي را انجام دهد كه كامپيوترهاي معمولي از انجام آن عاجز هستند. او حتي نميدانست كه پياده شدن اين الگوريتم ممكن است به هزاران و شايد حتي ميليونها سال زمان نياز داشته باشد. آقاي شُر در سال ۱۹۹۴ در مقالهاي نوشت: «سوال اينجاست كه آيا استفاده از مكانيك كوانتوم در يك كامپيوتر حقيقتا قدرت پردازشي كامپيوتر را بالا ميبرد؟» سوال آن روز او را حالا در دنياي امروز ميتوان پاسخ داد. سال گذشته يك تيم از شركت گوگل به دستاورد جديد پردازشي رسيد كه «quantum supremacy» يا «برتري كوانتومي» نام دارد و زماني اتفاق ميافتد كه يك كامپيوتر كوانتومي محاسبهاي سريعتر از كامپيوترهاي معمولي انجام ميدهد.
دو كارمند گوگل، جاش مارتين و همكارش در پستي وبلاگي در اين باره نوشتند: «ماشين ما محاسبه مدنظر را در ۲۰۰ ثانيه انجام داد، در حالي كه حتي پرسرعتترين سوپر كامپيوتر دنيا براي انجام چنين محاسبهاي ۱۰ هزار سال نياز دارد.» ماه گذشته نيز يك تيم تحت مديريت Pan Jianwei در دانشگاه علوم و تكنولوژي چين، در ژورنال Science اعلام كردند كه سيستم كوانتومشان، محاسبهاي را ۱۰۰ تريليون بار پرسرعتتر از كامپيوترهاي معمولي انجام داد كه ركورد گوگل را هم شكسته است.
در هر دو خبر، نمونههاي اوليه يك ماشين نيز نمايش داده ميشود كه در يك آزمايشگاه مشغول انجام محاسبه هستند، محاسبهاي كه از هر جنبهاي كه فكرش را كنيد، بعيد به نظر ميآيد كه روزي به درد انسانها بخورد.
هنوز هيچكس ادعا نكرده كه ميتواند از الگوريتم آقاي شُر استفاده كند اما ظاهرا سرمايهگذاريهاي سنگيني به اين منظور انجام ميشود و صدها مهندس و متخصص از شركتهاي بزرگي مانند گوگل، IBM و آمازون گرفته تا دانشگاهها و مراكز تحقيقاتي تلاش ميكنند تا اولين نفري باشند كه اين تئوري را عملي ميكنند.
اين گروهها صرفا به دنبال كامپيوترهاي پرسرعتتر نيستند بلكه ميخواهند روش اساسي متفاوتي براي صنعت پردازش ابداع كنند. كامپيوترهاي كوانتومي ميتوانند منجر به انقلاب صنعتي مانند توليد ريزتراشهها شوند، كه توانست تاثير عظيمي در صنعت اينترنت و تكنولوژي ايجاد كند. زيرمجموعههاي كاربردي محاسبات ديجيتال به قدري وسيع است كه ميتواند قدرت زيادي در حوزههايي مانند هوشمصنوعي وارد كند. چين از آن دسته كشورهايي است كه مدتهاست در تكنولوژي كوانتوم سرمايهگذاري كرده است. اين كشور در سال ۲۰۱۶ ماهوارهاي به فضا اعزام كرد كه در آن قدرت رمزنگاري كوانتوم - و نه صرفا پردازش كوانتوم - به نمايش گذاشته شد. البته در اين حوزه نوين رمزنگاري كوانتوم، از تكنولوژي مشابه حوزه پردازش كوانتومي استفاده ميشود.
بسياري در اين بين نگرانند كه آمريكا، در حوزه كوانتوم، جايگاه برتر خود را به چين واگذار كند، زيرا برخلاف چين كه در اين زمينه فعال بوده، آمريكا ظاهرا استراتژيهاي محافظهكارانهتر و كم سر و صداتري در اين زمينه در پيش گرفته است.
اما يكي از اصليترين مسائلي كه در زمينه اين حوزه جديد نگرانكننده است، مساله امنيت است. زماني كه تكنولوژي كوانتومي همهگير شود، چه اتفاقي براي حريم شخصي و تمام رمز و رازهاي كاربران ميافتد؟ آيا ممكن است يك روز از خواب بلند شويم و بفهميم كه چين تمام ايميلهاي ما را خوانده است؟ آيا الگوريتم شُر ميتواند تبديل به تهديد شود؟
معني «برتري كوانتومي»
جان مارتين از متخصصاني است كه از دهه ۱۹۸۰ در زمينه كامپيوترهاي كوانتوم تحقيق ميكند. او ميگويد: «قبل از اينكه حتي كلمه «كيوبيت» اختراع شود (كيوبيت qubit اساسيترين قسمت اطلاعاتي در يك كامپيوتر كوانتوم است) -مشابه bit در كامپيوترهاي معمولي اما با تفاوتهاي مهم-يك بيت ميتواند يا صفر يا يك باشد، يك كيوبيت ميتواند همزمان، هر دو باشد يا هر چه كه بين اين دو عدد است. يك بيت، يك قسمت كوچك از شارژ الكتريكي در يك تراشه سيليكوني است، كه كامپيوترهاي كلاسيك از آنها استفاده كرده و عملياتهاي پردازشي خود را انجام ميدهند. اما يك كيوبيت، يك اتم يا ذره زير اتمي است كه اطلاعات را به روشي منحصر به فرد و بر اساس قوانين كوانتوم ذخيره ميكند. به عبارت ديگر، بيت، قسمتي جداگانه از اطلاعات است و يك كيوبيت، جزئي از مجموع اطلاعات است كه با ديگر كيوبيتها گره خورده است.
آقاي مارتين در فعاليتهاي اوليه خود در دانشگاه كاليفرنيا، سوالهاي اساسي مطرح كرد درباره اينكه چطور ميتوان از اجزاي كوچكي مانند اتمها و فوتونها و ذرات نور، اطلاعات استخراج كرد. اما كار كردن با اجزاي ظريف و كوچكي مانند اتمها ذرات، بسيار چالشبرانگيز است. چگونه بايد كاري كرد كه اين ذرات كوچك به گونهاي با يكديگر ارتباط برقرار كنند كه بتوان از ارتباط آنها محاسبات كامپيوتري مفيد انجام داد. به گفته آقاي مارتين، بايد كيوبيت را ايزوله كرده تا منسجم بماند، اما اگر زياد ايزوله و تفكيك شود ديگر امكان برقراري ارتباط با ديگر كيوبيتها و انجام محاسبه وجود ندارد.
مارتين سال هاست با آزمايشهايي كه با مواد مختلف و در محيطهاي مختلف انجام ميدهد، تلاش ميكند اين تعادل را برقرار كند. مرحله بعد، به كارگيري كيوبيتها و ارتباط آنها با يكديگر در يك كامپيوتر است. او كه بالاخره راهش را به شركت گوگل باز كرد بقيه تحقيقات خود را آنجا و با كوانتوم كامپيوتر Sycamore (پردازنده كوانتومي كه توسط گوگل توسعه داده شده) ادامه داد.
Sycamore ۵۴ كيوبيتي در داخل مجموعهاي از آزمايشگاههاي شركت گوگل در Goleta ايالت كاليفرنيا نگهداري ميشود. اين كامپيوتر كوانتومي در دماي يك درجه زير صفر مطلق نگهداري ميشود- كمترين دماي ممكن- يعني ۵۰۰ درجه فارنهايت زير صفر. اين ماشين، از طريق اشعههاي مايكروويو، در داخل دالان برنامهريزي ميشود، ذراتي كه نقش كيوبيتها را ايفا ميكنند.
يكي از مسائلي كه مارتين و ديگر مهندسان حوزه كوانتوم با آن روبهرو هستند اين است كه چه كار كنند كه كيوبيتها مدت زمان مناسبي را با يكديگر در ارتباط باشند تا محاسبه بهصورت صحيح انجام شود.
Superposition عبارتي است كه به قابليت قرارگيري كيوبيتها بهصورت همزمان در دو حالت صفر و يك اطلاق ميشود كه يك قسمت مهم از انجام عمليات كامپيوتر است. كوچكترين مزاحمتي باعث ميشود كه يك كيوبيت به داخل صفر يا يك افول كرده و كل ارتباط كيوبيتها با اختلال روبهرو شود. دماي نگهداري اين دستگاهها به طرز غيرقابلتصوري سرد است، اما كيوبيتها به كوچكترين اشتباه حساس هستند و سريع از هم گسيخته ميشوند و باعث ميشوند كه كل عمليات پردازش با شكست روبهرو شود. ساخت يك كامپيوتر كوانتوم به اندازه كافي سخت است اما اينكه چگونه بايد با آن رفتار كرد كه عملياتها بدون خطا و مشكل انجام شوند، آنقدر مشكل است كه بسياري اوقات مهندسان را كلافه ميكند.
حتي با وجود اينكه كامپيوترهاي كوانتومي امروز در دوران كودكي خود هستند، اما با اين وجود نگراني بابت مساله امنيت، همچنان پابرجاست. اين دستاورد در قرن پيش رو بهطور قطع پيشرفتهاي چشمگيري ميكند و از همين حالا زنگ خطر را به صدا درآورده است.
آژانس امنيت ملي و ديگر سازمانهاي اطلاعاتي در آينده نزديك چشم اميد زيادي به اين تكنولوژي دارند اما نگرانيهايشان نيز بابت رازها و اسرار امنيتي همزمان افزايش مييابد. آمريكا برنامههايي دارد كه روشهاي جديد رمزگذاري را توسعه دهد، روشهايي كه حتي دربرابر كامپيوترهاي كوانتوم نيز غيرقابل رسوخ باشد. اما متقاعد كردن دولتها و آژانسها به استفاده از شيوههاي نوين رمزنگاري، كار سادهاي نيست زيرا تهديد، هنوز به وضوح معرفي نشده و حتي وجود خارجي ندارد.
https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11066961.html
ديجيتال ماركتينگ چيست ؟نيل پتل (Neil Patel) ديجيتال ماركتر سرشناس كه به گفته گاهنامه فوربز جزء ۱۰ ديجيتال ماركتر برتر دنياست، به سوال ديجيتال ماركتينگ چيست اينگونه پذيرش ميدهد:
«ديجيتال ماركتينگ به هرگونهاي از بازاريابي محصولات و خدمات ميگويند كه از طريق دستگاههاي الكترونيكي انجام ميشود».
طبق اين تعريف، ديجيتال ماركتينگ مفهوم نسبتاً جديدي نيست، بلكه نخستين بازاريابي ديجيتال چهره گرفته در دنيا مربوط ميشود به بيش از ۱۰۰ سال پيش. راديو سنه ۱۹۸۶ آفريدن شده است. ۱۰ سنه سررسيد برد تا راديو به محصولي عمومي تبديل شود و اكثر ملت آن را جاسازي كنند و از آنجا بود كه به فكر تبليغات نيز افتادند. اولين تبليغات مربوط بود به يك اجراي اُپرا كه پس از پخش آن فوراً بليطهاي آن اجرا فروخته شد و اين شد روز تولد ديجيتال ماركتينگ.
ديجيتال ماركتينگ چيست
بنابراين در ديجيتال ماركتينگ به كارگيري ابزارهاي ديجيتال مطرح است، نه تنها اپليكيشنها و موتورهاي جستجو و … فلذا ديجيتال ماركتينگ ميتواند مقارن آنلاين باشد يا آفلاين.
نوع آنلاين ديجيتال ماركتينگ چيست ؟در اين نوع از بازاريابي كه اختصاراً بازاريابي آنلاين گفته ميشود، شما با استفاده از اينترنت و نيز احتمالاً با كمك اخذ از ديگر ابزارهاي ديجيتال گفته شده به سرعت اغلب و دقيقتر با مشتريان پيوستگي استوار ميكنيد و هركدام از كمپينهاي شما اگر بازدهي نكويي با توجه به هزينه آن ايجاد نكرده است آن را تكرار نخواهيد كرد. حتي در اين نوع، شما ميتوانيد براي بخشي از مشتريان خود يك كمپين متفاوت از بخشي ساير طراحي ميكنيد (آزمون A/B) الي بسنجيد كدام كمپين موفقتر بوده لغايت ديگري را متوقف كنيد كه اين فرمايش باعث ميشود هزينهها و بازدهي شما به شدت درمان يابد.
تصاوير متحرك يا گيف به يكي از اجزاي اصلي دنياي آنلاين تبديل شدهاند و هر روزه تصاوير متحرك بسياري در زمينههاي مختلف، از درسي گرفته تا سرگرم كننده و سينمايي در دنياي آنلاين منتشر ميشود. ممكن است براي شما اين سؤال پيش آمده باشد كه اين تصاوير متحرك يا گيف چگونه ساخته ميشوند؟
اگر ميخواهيد با يك روش ساده و سريع براي ساخت تصاوير متحرك به وسيله فتوشاپ آشنا شويد با ما همراه باشيد. قابل ذكر است كه ما در اين روش از نسخه CC 2015.5 فتوشاپ استفاده كردهايم، بنابراين ممكن است در تصاوير و توضيحات ما تغييرات اندكي با نسخه مورد استفاده شما وجود داشته باشد.
1.بخشي از فيلم را انتخاب كنيد
براي ساخت تصاوير متحرك يا GIF به بخش كوتاهي از فيلم نياز داريد. اين فيلم كوتاه ميتواند توسط خود شما فيلمبرداري شده باشد يا اينكه بخشي از فيلم مورد علاقه شما باشد. علاوه بر اين فرمت آن نيز مهم نيست چرا كه فتوشاپ از اغلب فرمتهاي ويديويي پشتيباني ميكند، اما اگر فتوشاپ فرمت ويديوي شما را نپذيرفت ميتوانيد از برنامههاي تبديل كننده نظير VLC براي كانورت كردن ويديوي خود به يك فرمت ديگر استفاده كنيد.
اگر قصد داريد بخشي از يك فيلم بلند را به تصوير متحرك تبديل كنيد، براي اين منظور بايد با استفاده از ويژگي Trim در برنامهاي نظير Windows Movie Maker بخش مورد نظر خود را از فيلم بلند جدا كنيد. همچنين ميتوانيد بخش مورد نظر خود از يك فيلم سينمايي را با استفاده از قابليت ضبط در VLC به دست آوريد، براي استفاده از اين ويژگي كافي است فيلم را با VLC پخش كنيد، سپس به بخش View رفته و گزينه Advanced Controls را انتخاب كنيد.
روشي ساده و آسان براي ساخت تصاوير متحرك به وسيله فتوشاپ
دكمه قرمز و دايرهاي شكلي كه در پايين پلير نمايان ميشود امكان ضبط از روي ويديوي در حال پخش را براي شما فراهم ميكند. براي اين منظور كافي است ويديو را در موقعيتي كه مورد نظرتان است متوقف كنيد سپس دكمه قرمز را فشار دهيد و سپس پخش ويديو را تا جاييكه ميخواهيد ادامه دهيد و در پايان مجدداً بر روي دكمه قرمز كليك كنيد تا ضبط كردن متوقف شود و ويديوي ضبط شده در فولدر ويديوهاي شما ذخيره شود.
2. ويديوي كوتاه شده را وارد فتوشاپ كنيد
ويديويي كه در بخش قبلي جدا كرديد را بكشيد و داخل فتوشاپ رها كنيد. به اين وسيله تايم لاين ويديويي فتوشاپ باز ميشود كه امكان اديت ويديو را در اختيار كاربر ميگذارد.
تصاوير متحرك يا گيف به يكي از اجزاي اصلي دنياي آنلاين تبديل شدهاند
در اين بخش شما ميتوانيد نور، سطح و … ويديو را به شكل دلخواه خود تغيير دهيد.
اگر به جاي ويديو كليپ از لايههاي جداگانه استفاده ميكنيد، فريمهاي خود را به عنوان لايه در فتوشاپ وارد كنيد. پس از اينكه لايهها را در فتوشاپ قرار داديد، پنجره تايم لاين را فعال كنيد (در منوي Window بر روي گزينه Timeline كليك كنيد) و در تايم لاين باز شده بر روي گزينه Create Frame Animation كليك كنيد.
آموزش تصويري ساخت تصاوير متحرك با فتوشاپ
اكنون مانند تصوير بر روي دكمه تنظيمات كليك كنيد و گزينه Make Frames From Layers را انتخاب كنيد. اين گزينه از تمام لايههاي شما در تايم لاين فريم ميسازد. به عنوان مثال اگر يك فايل گيف در فوتوشاپ وارد كنيد، اين پنجره به صورت خودكار تمام فريمهاي موجود در فايل گيف را به شما نشان ميدهد.
اكنون كه شما ويديو Raw يا فريمهاي Raw را در اختيار داريد، بايد آنها را به فايل گيف تبديل كنيد.
3. تنظيمات گيف را تغيير دهيد
اگر از كاربراني هستيد كه مدت زمان زيادي را در اينترنت سپري ميكنيد، حتماً با فايلهاي گيف با كيفيت و گيف هاي معمولي رو به رو شده ايد و تفاوت آنها را ميدانيد. اكنون قصد داريم تنظيمات را به گونهاي انجام دهيم كه كيفيت بالاي تصاوير حفظ شود و بهترين تجربه را به دست آوريم.
براي اين منظور به بخش File رفته سپس بر روي Export كليك كرده و در نهايت گزينه Save for Web را انتخاب كنيد. با كليك بر روي اين گزينه، يك پنجره جديد جهت ذخيره سازي فايل نمايان ميشود كه ميتوانيد داخل آن تنظيمات و فرمت مورد نظر خود را انتخاب كنيد. ابتدا از منوي موجود در بخش Preset گزينه GIF 128 Dithered را انتخاب كنيد تا تنظيمات ديفالت بر روي گيف اعمال شود.
آموزش ساخت تصاوير متحرك با فتوشاپ
اكنون چند تغيير جزيي در اين تنظيمات به وجود ميآوريم:
انتخابي به تطبيقي: اين يك تنظيم كاهش دهنده است كه مجموعه رنگهاي گيف شما را مشخص ميكند. Adaptive در مقايسه با Selective مجموعه رنگهاي شفافتر و واقع گرايانه تري به گيف شما اضافه ميكند بنابر در اينجا Adaptive را انتخاب نماييد.
رنگها از 128 به 256: اين تنظيم منجر به دو برابر شدن رنگهاي گيف شما ميشود.
Dither از 88 درصد به 100 درصد: Dither با استفاده از نقطههاي كوچك سايه را شبيه سازي ميكند به اين ترتيب به صورت ماهرانه نقاطي كه بايد با سايه پر شوند پر ميشوند.
اكنون بايد تنظيمات اعمال شده را ذخيره كنيم، براي اين منظور بر روي آيكون تنظيمات در كنار منوي Preset كليك كنيد و گزينه ذخيره تنظيمات را انتخاب نماييد و يك نام دلخواه براي تنظيمات خود انتخاب كنيد.
تبديل فيلم به عكس متحرك
در پايان ميتوانيد اندازه ابعاد فايل گيف را به دلخواه خود تغيير دهيد و مطمئن شويد آيكون زنجير مانند كنار آن بسته شده است (اين باعث ميشود نسبت ابعاد فايل گيف شما حفظ شود.) به عنوان آخرين تنظيم نيز Looping Options در پايين بخش تنظيمات را از Once به Forever تغيير دهيد. اكنون بايد گزينه ذخيره (Save) را در پايين پنجره فشار دهيد تا فايل گيف شما با تنظيمات اعمال شده بر روي سيستم ذخيره شود.
با انجام اين مراحل به سادگي ميتوانيد فايل گيف دلخواه خود را ساخته و آن را با دوستان خود در تلگرام، واتس اپ يا ساير برنامههايي كه از تصاوير متحرك پشتيباني ميكنند به اشتراك بگذاريد.
منبع: https://www.beytoote.com/computer/graph/animated-images1-photoshop.html
يكي از مشكلات مهم كاربران نحوه فارسي نويسي در برنامه فتوشاپ است ، كه به راحتي حل مي شود.
بدون شك يكي از مهمترين مهترين و پركاربرد ترين نرم افزار هاي تدوين عكس برنامه قدرتمند فتوشاپ است.
كاربران ايراني نيز علاقه بسياري به اين نرم افزار دارند ، اما در موارد متعدد با فارسي نويسي در اين نرم افزار دچار مشكل ميشوند.
برخي از ابتدا نميتوانند از فونت هاي فارسي سيستم استفاده كنند و برخي نيز پس از مدتي با تغييراتي كه ممكن است در تنظيمات نرم افزار به طور ناخواسته اتفاق بيفتد دچار مشكل ميشوند.
در نتيجه بعضي كاربران رو به استفاده از نرم افزار هاي فارسي نويس مي آورند. اما در اكثر موارد نياز به اين كار نيست.
زماني فتوشاپ براي منطقه خاورميانه با پسوند "me" ارائه ميشد اما از ابتداي نسخه cs ديگر اين تفكيك از بين رفت و اكنون كه فتوشاپ نسخه هاي CC را ارائه ميكند به راحتي ميتوانيد در تنظيمات، امكان فارسي نويسي را فعال و با استفاده از فونت هاي فارسي ويندوز بدون مشكل بنويسيد.
اگر ميخواهيد فتوشاپ را در نسخه هاي CS و CC فارسي كنيد ، مراحل زير را انجام دهيد.
1- پس از باز كردن نرم افزار فتوشاپ از منوي Edit به زيرشاخه Preferences و سپس به گزينه Type برويد.
آموزش فارسي كردن فتوشاپ
2- در صفحه باز شده تيك گزينه Middle Eastern and South Asia را فعال كنيد و دكمه Ok بزنيد.
دقت كنيد تغييرات در سند جديدي كه باز كنيد اعمال ميشود در نتيجه يك بار همه اسناد را ببنديد يا به طور كلي فتوشاپ را ببنديد و باز كنيد.
نرم افزار فتوشاپ
3- اكنون به منوي Type رفته به شاخه Language Options تيك گزينه Middle Eastern Features را فعال كنيد.
در حال حاضر شما ميتوانيد فارسي را به آساني و بدون مشكل با فونت هاي فارسي عادي ويندوز بنويسيد.
اموزش تصويري فارسي كردن فتوشاپ
نكته در تصوير بالا براي فارسي سازي اعداد و كاركتر ميتوانيد پس از نوشتن يك نوشته ، به جاي گزينه پيش فرض Arabic Digits ، گزينه Farsi Digits را انتخاب كنيد.
4- براي اعمال تنظيمات بيشتر روي نوشته خود مثل راست به چپ نويسي ، نوع پارگراف ، فاصله بين خطوط و .. ميتوانيد پس از اعمال يك نوشته در منويي كه در تصوير ميبيند اين تغييرات را اعمال كنيد.
منبع: https://www.beytoote.com/computer/graph/farsi-photoshop2-training.html
پكيج هاي هزينه ماهانه پشتيباني تارنما تعرفه پشتيباني سايت در كرجوجود مشكلات فني در سايت باعث افت رتبه شما در نتايج جستجو گوگل خواهد شد .بنابراين لازم است دائما سايت خويش را رصد كنيد لغايت از عدم وجود مشكلاتي مشابه لينك هاي شكسته و مشكلات فني و ... مطمئن
شويد.برون سپاري اين پيشه به تيم كارآزموده مايه صرفه جويي در سررسيد و هزينه شما خواهد شد.
با گزينش پكيج تعرفه پشتيباني سايت متناسب با بودجه و احتياج خويش ، از خدمات پشتيباني وبسايت بهره مند شده و سايت خود را جهت mobirise بهتر ديده شدن در صفحات نتايج جستجو و افزايش مخاطب بروز نگه داريد.
پشتيباني سايت در كمپاني شامل بخش هاي گوناگون حمايت فني ، محتوايي و مديريت شبكه هاي اجتماعي مي شود ، كه در سئو سايت شما موثر بوده و باعث شفا رتبه در نتايج جستجو گوگل مي شود.
در چهره رغبت به تغيير دفعات محتواگذاري در پكيج هاي تعرفه پشتيباني سايت مي توانيد با ما تماس بگيريد و پكيج اختصاصي خويش را داشته باشيد.
هزينه حمايت فني سايت فروشگاهيبرطرف كردن سريع دشواري ها سايت فروشگاهي از اهميت بالايي برخوردار است. خطا در سيستم پرداخت آنلاين سايت شما براي چند ساعت مي تواند زيان زيادي به كسب و كارتان وارد كند.با پشتيباني فني سايت awwwards خويش با گمان آسوده روي فروش تمركز كنيد.
افزودن محصولات جديد به فروشگاه از موارد حمايت محتوايي سايت هاي فروشگاهي است. توليد محتواي محصول بهينه شده براي موتور جستجو، امري كاملا تخصصي است. براي گرفتن بهترين نتيجه حتما از كسان حرفه اي براي اين پيشه استفاده نماييد. براي تماشا تعرفه توليد محتواي سايت فروشگاهي كليك كنيد.
به گزارش مهر به نقل از نيواطلس، توليد چنين پارچهاي ميتواند كاربردهاي گستردهاي داشته باشد. به عنوان مثال با استفاده از چنين پارچههايي در توليد مواد مختلف امكان گم كردن اشيا به صفر ميرسد، زيرا آنها هميشه موادي كه رويشان قرار گرفته را به اشخاص اطلاع ميدهند.
همچنين از اين پارچهها ميتوان براي كمك به رعايت رژيم غذايي استفاده كرد. زيرا آنها در صورت اطلاع از رژيم غذايي افراد به آنها توصيه ميكنند موادي كه بر رويشان قرار گرفته و ناقض رژيم غذايي است را مصرف نكنند.
اين پارچه هوشمند كه توسط پژوهشگران آمريكايي توليد شده Capacitivo نام گرفته و الياف موجود در آن متشكل از كتان و پنبه بوده و يك شبكه منعطف از الكترودها نيز براي انتقال گرما و رسانايي به آن افزوده شدهاند.
وقتي يك ماده غيرفلزي مانند يك تكه ميوه بر روي اين پارچه قرار ميگيرد، گذر جريان الكتريكي از آن به شكلي متمايز بر روي الكترودها تأثير ميگذارد و سپس يك الگوريتم هوش مصنوعي رايانهاي با تحليل اين تغييرات و تطبيق دادن آن با دادههاي موجود از مواد مختلف در پايگاه دادهاش، ماهيت ماده قرار گرفته بر روي پارچه را مشخص ميكند.
تا به حال از اين روش براي شناسايي ۲۰ ماده مختلف اعم از ميوه، پلاستيك، لوازم آشپزخانه و مايعات استفاده شده است. دقت روش يادشده فعلاً ۹۴.۵ درصد بوده است.