ديجيتال ماركتينگ چيست

۲۳ بازديد

ديجيتال ماركتينگ چيست ؟نيل پتل (Neil Patel) ديجيتال ماركتر سرشناس كه به گفته گاهنامه فوربز جزء ۱۰ ديجيتال ماركتر برتر دنياست، به سوال ديجيتال ماركتينگ چيست اين­گونه پذيرش مي­‌دهد:
«ديجيتال ماركتينگ به هرگونه‌­اي از بازاريابي محصولات و خدمات مي­‌گويند كه از طريق دستگاه‌­هاي الكترونيكي انجام مي‌­شود».
طبق اين تعريف، ديجيتال ماركتينگ مفهوم نسبتاً جديدي نيست، بلكه نخستين بازاريابي ديجيتال چهره گرفته در دنيا مربوط مي‌­شود به بيش از ۱۰۰ سال پيش. راديو سنه ۱۹۸۶ آفريدن شده است. ۱۰ سنه سررسيد برد تا راديو به محصولي عمومي تبديل شود و اكثر ملت آن را جاسازي كنند و از آن­جا بود كه به فكر تبليغات نيز افتادند. اولين تبليغات مربوط بود به يك اجراي اُپرا كه پس از پخش آن فوراً بليط‌­هاي آن اجرا فروخته شد و اين شد روز تولد ديجيتال ماركتينگ.
ديجيتال ماركتينگ چيست
بنابراين در ديجيتال ماركتينگ به كارگيري ابزارهاي ديجيتال مطرح است، نه تنها اپليكيشن‌­ها و موتورهاي جستجو و … فلذا ديجيتال ماركتينگ مي‌­تواند مقارن آنلاين باشد يا آفلاين.
نوع آنلاين ديجيتال ماركتينگ چيست ؟در اين نوع از بازاريابي كه اختصاراً بازاريابي آنلاين گفته مي‌­شود، شما با استفاده از اينترنت و نيز احتمالاً با كمك اخذ از ديگر ابزارهاي ديجيتال گفته شده به سرعت اغلب و دقيق­تر با مشتريان پيوستگي استوار مي‌­كنيد و هركدام از كمپين‌­هاي شما اگر بازدهي نكويي با توجه به هزينه آن ايجاد نكرده است آن را تكرار نخواهيد كرد. حتي در اين نوع، شما مي­‌توانيد براي بخشي از مشتريان خود يك كمپين متفاوت از بخشي ساير طراحي مي­‌كنيد (آزمون A/B) الي بسنجيد كدام كمپين موفق­‌تر بوده لغايت ديگري را متوقف كنيد كه اين فرمايش باعث مي­‌شود هزينه‌­ها و بازدهي شما به شدت درمان يابد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.