چگونه در اينستاگرام پيج تجاري بسازيم

۲۸ بازديد

بسياري از كاربران شبكه اشتراك عكس و ويدئوي اينستاگرام با ديدن ظرفيتهاي بالاي اين پلت‌فرم براي راه‌اندازي كسب‌وكار خرد، چگونه در اينستاگرام پيج تجاري بسازيم به فكر برپايي پيجي اختصاصي افتاده‌اند ولي نمي‌دانند چطور مي‌توانند اكانت بازرگاني يا بيزينسي بسازند.به گزارش گزارشگر علمي باشگاه خبرنگاران پويا؛ شبكه‌هاي اجتماعي كه اين روزها به جزء جدايي‌ناپذيري از زندگي اغلب ما تبديل شده‌اند و علاوه بر واسطه‌اي براي حفظ ارتباطات فردي و شركت در پويشهاي اجتماعي، مرجعي براي تعليم و القاي سبك‌زندگي هستند، ظرفيتي را ايجاد كرده‌اند الي بسياري از كسب‌وكارهاي روي اين پلت‌فرمها برپايي شود.
شيوه‌هاي كسب درآمد از راه اين بسترهاي مدرن نيز به خرده فروش سر راست محصولات، تبليغات، برندسازي يا خريد و فروش صفحات و فالوور است؛ براي ذهنيت يافتن راجع به اين گنجايش فقط بس است به پيجهايي كه تا به حال درباره غذا، توريست، مد، پوشاك، آموزش و... سرزده‌ايد و ميزان فالورها و تبليغات آنها انديشه كنيد.
در همين راستا، پلت‌فرمي همانند اينستاگرام نيز به سمت توسعه "پروفايل تجاري" رفته و قابليت تحليل و امكان تبديل پست اينستاگرام به تبليغات را به‌صورت سر راست را فراهم كرده است.
در واقع از آنجا كه هزاران اكانت در اين شبكه اجتماعي وجود دارد كه از اين پلت‌فرم براي مقاصد تجاري كاربرد مي‌كنند، اين كمپاني تصميم گرفت تا ابزار و خاصيت جديدي را براي رفع دربايستن اين دسته از كاربران به اينستاگرام اضافه كند.
به عبارت ديگر اين ويژگي پس از درخواستهاي متعدد صاحبان كسب‌وكار براي اضافه كردن امكاناتي بود كه با استفاده از آن بتوانند پروفايل و پستهاي آنها بهتر ديده شود تا بر اين اساس بتوانند رفتار مشتريان كنوني و پدران خويش را تحليل كنند و به جذب بيشتر بيننده بپردازند.
با توجه به برپايي اين قابليت و استفاده آمار زيادي از كاربران اين شبكه اجتماعي، بسياري علاقه‌مند به پرماسيدن شيوه تبديل اكانت اينستاگرامشان به پروفايل بازرگاني هستند؛ براي سپريدن اين كار مي‌توانيد مراحل زير را طي كنيد.
پيش از هر چيز بايد بدانيد كه لازمه برپايي پروفايل تجاري، خصوصي نبودن حساب كاربري است؛ براي مشخص شدن چگونگي حسابتان به دسته پروفايل مراجعه كرده و گزينه Private Account را خاموش كنيد.
سپس در قسمت Account گزينه‌اي با عنوانSwitch to Business Profile را تماشا مي‌كنيد كه بايد برگزيدن شود.


با انتخاب گزينه Switch to Business Profile تصويري مشابه تصوير فوق نمايش ديتا مي‌شود كه درخواست متصل شدن به صفحه فيس‌بوك برند شما را دارد.
گزينه Log in with Facebook را برگزيدن و صفحه فيس‌بوك مربوط به برند تجاري خود را با حساب كاربري اينستاگرام‌تان همگام‌سازي كنيد.
براي هر بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام مي‌توان يك صفحه فيس‌بوك داشت.
با انتخاب صفحه فيسبوك مورد نظرتان، اينستاگرام از شما سوالاتي در مورد اطلاعات مد نظرتان براي همگام‌سازي با بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام مي‌كند؛ به عنوان مثال شما بايد در اين تقسيم عدد تماس شركت، شماره تماس دسته حمايت مشتريان، آدرس ايميل و برخي ساير از مشخصات اين چنيني را وارد كنيد.
با انجام اين موارد بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام كاربر فعال مي‌شود و حساب كاربري يا اكانت وي به شكل زير تغيير حالت پيدا مي‌كند.


همانطور كه نگريستن مي‌كنيد از نظر ظاهري تفاوتهايي مابين يك بيزينس پروفايل (Business Profile) يا اكانت كاري در اينستاگرام نسبت به پروفايلهاي معمولي هستي دارد.
يكي از محسوس‌ترين اين تفاوتها مربوط به گزينه‌اي مي‌شود كه با عنوان Contact در ساحل گزينه Edit Profile شما واقع شده است.
با گزينش اين گزينه كاربران مي‌توانند به سه قابليت دسترسي داشته باشند؛ اين قابليتها Get Directions، Call و Email نام دارند و عملكرد هر يك از آنها به شرح ذيل است:
•    گزينه Get Directions: با انتخاب گزينه Get Directions كاربر مي‌تواند آدرس شركت يا محل خدمات‌دهي شما را بيابد.•    گزينه Call: با انتخاب گزينه Call عدد تماسهاي پشتيباني و خدمات‌دهي شركت مورد نظر نمايان مي‌شوند.•    گزينه Email: با گزينش گزينه Email كاربر مي‌تواند به آدرس ايميل رسمي شركت باره نظر دسترسي مكشوف و به اين چهره با آن شركت بستگي مستقيم و رسمي‌تري را پايدار سازد.
گزينه جديد و جالب ديگري كه در بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام مي‌توانيد آن را تماشا كنيد، آيكوني است كه در بخش بالايي و سمت راست صفحه به شكل يك چارت يا نمودار نمايش ديتا شده است.
اين آيكون (Insights) در ساحل گزينه تنظيمات يا Settings كه به شكل چرخ دنده ارائه شده موجود است؛ در اين دسته اطلاعات جالبي از عملكرد بيزينس پروفايل (Business Profile) كاربر نمايش ديتا مي‌شود.


در دسته Insight بيزينس پروفايل (Business Profile) اينستاگرام خود مي‌توانيد به آمارگرفتن مربوط به پستهاي خويش دسترسي داشته باشيد؛ اين آمار به صورت يك اطلاعات جمعيتي ارائه مي‌شود.


بنابراين به اين شكل شما هم مي‌توانيد اكانت تجاري خويش را به سرعت راه‌اندازي كرده و در دنيا كسب‌وكارهاي مجازي به شكلي هدفمندتر و هوشمندانه‌تر گام برداريد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.