روميزي هوشمند ساخته شد/ گم شدن اشياء به صفر مي رسد

۶ بازديد
اخبار,اخبار تكنولوژي,روميزي هوشمند
محققان پارچه روميزي هوشمندي ساخته‌اند كه قادر به شناسايي مواد قرار گرفته بر روي آن است و در اين زمينه به افراد اطلاع رساني مي‌كند.

به گزارش مهر به نقل از نيواطلس، توليد چنين پارچه‌اي مي‌تواند كاربردهاي گسترده‌اي داشته باشد. به عنوان مثال با استفاده از چنين پارچه‌هايي در توليد مواد مختلف امكان گم كردن اشيا به صفر مي‌رسد، زيرا آنها هميشه موادي كه رويشان قرار گرفته را به اشخاص اطلاع مي‌دهند.

 

همچنين از اين پارچه‌ها مي‌توان براي كمك به رعايت رژيم غذايي استفاده كرد. زيرا آنها در صورت اطلاع از رژيم غذايي افراد به آنها توصيه مي‌كنند موادي كه بر رويشان قرار گرفته و ناقض رژيم غذايي است را مصرف نكنند.

 

اين پارچه هوشمند كه توسط پژوهشگران آمريكايي توليد شده Capacitivo نام گرفته و الياف موجود در آن متشكل از كتان و پنبه بوده و يك شبكه منعطف از الكترودها نيز براي انتقال گرما و رسانايي به آن افزوده شده‌اند.

 

وقتي يك ماده غيرفلزي مانند يك تكه ميوه بر روي اين پارچه قرار مي‌گيرد، گذر جريان الكتريكي از آن به شكلي متمايز بر روي الكترودها تأثير مي‌گذارد و سپس يك الگوريتم هوش مصنوعي رايانه‌اي با تحليل اين تغييرات و تطبيق دادن آن با داده‌هاي موجود از مواد مختلف در پايگاه داده‌اش، ماهيت ماده قرار گرفته بر روي پارچه را مشخص مي‌كند.

 

تا به حال از اين روش براي شناسايي ۲۰ ماده مختلف اعم از ميوه، پلاستيك، لوازم آشپزخانه و مايعات استفاده شده است. دقت روش يادشده فعلاً ۹۴.۵ درصد بوده است.

 

https://www.beytoote.com/computer/technews/banews76895.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.