دستگاه ردياب زير آبي توليد شد

۲۵ بازديد

براي نجات كودكاني كه به داخل آب سقوط مي‌كنند؛

دستگاه ردياب زير آبي توليد شد

يكي از نگراني‌هاي والدين هنگام استخر رفتن فرزندان، افتادن ناگهاني كودكان داخل آب است. به همين جهت يك مهندس انگليسي درپي حل اين مشكل برآمده و يك دستگاه توليد كرده است كه افتادن كودكان به داخل آب را خبر مي‌دهد.

 

شنا كردن كودكان در استخر، همواره موجب نگراني والدين آنها مي‌گردد زيرا هر لحظه ممكن است به طرز ناگهاني به داخل آب سقوط كنند. در همين راستا و براي رفع اين نگراني، جان بارستد، مهندس برق انگليسي، يك دستگاه هشدار توليد كرده است.

 

نحوه كار اين دستبند به نحوي است كه به هنگام بازي كردن كودكان در محيط اطراف استخر، به دست كودك بسته مي‌شود و در صورت سقوط ناگهاني كودك به داخل آب، يك "سيگنال سونار"( ردياب زير آبي) با 3 درجه صدا، در داخل آب منتشر مي‌شود.   

 

 

اختراعات جديد, شنا كردن كودكان در استخر

فناوري جديد

 

سپس اين سيگنال توسط يك "هيدروفون"(وسيله‌اي براي دريافت موج‌هاي لرزه‌اي در آب كه بيشتر در اكتشافات لرزه‌اي دريايي به كار مي‌رود) كه حاوي يك گيرنده شناور در داخل آب است، شناسايي مي‌شود. در اين صورت گيرنده با يك هشدار 131 دسي‌بلي به صدا در مي‌آيد. اين دستگاه همچنين يك زنگ هشدار به ريموتي كه در فاصله 150 متري كودك قرار دارد، ارسال مي‌كند تا اطرافيان را نيز از افتادن كودك به داخل آب با خبر سازد.

 منبع: beytoote.com/computer/ekhtera/underwater-detector2-generated.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.