حضور همزمان در چند نقطه جهان امكان پذير شد + تصاوير

۲۲ بازديد

پژوهشگران موفق به ساخت سيستمي براي ويديو كنفرانس‌ها شدند كه به‌وسيله آن حضور فيزيكي در چند نقطه از جهان امكان پذير مي‌شود.

بسياري از افرادي كه با ويديو كنفرانس (برقراري ارتباط زنده صوتي و تصويري بين نقاط مختلف جغرافيايي دور و نزديك) سر و كار دارند  با اين مشكل روبرو شده‌اند كه ارتباط تصوير آنها بسيار بي كيفيت بوده است.

 

اما براي رفع اين مشكل به تازگي پژوهشگران و محققان  دانشگاه كويين كانادا موفق به ابداع  سيستمي  شدند كه توسط آن افراد مي‌توانند به صورت فيزيكي از طريق سيستم‌هاي ثبت تصوير هلوگرام، همزمان به چند نقطه جهان انتقال پيدا كنند.

 

اين سيستم كه «TeleHuman ۲»  نام دارد ،  به عنوان "اولين سيستم كنفرانس ويديويي واقعي هولوگرافي" شناخته  شده كه به وسيله آن براي افراد اين موقعيت فراهم شده كه  در جريان كنفرانس ويديويي حضور فيزيكي داشته باشند.

 

اين سيستم با استفاده از چند دوربين حرفه‌اي از فرد يا اشيا تصاوير متحرك سه بعدي تهيه مي‌كند كه اين كار با كمك پروژكتور‌ هوشمند انجام  شده كه اطراف آن  يك غلاف استوانه‌اي قرار دارند.

 

دوربين‌هاي تعبيه شده، تصاويري از تمام زاواياي شيء يا انسان گرفته و به پروژكتور‌ها انتقال مي‌دهند، اين پرژكتورها هولوگرام را به لوله متصل كرده و در نهايت تصوير را  به طور همزمان انتقال مي‌دهند.

مدير اين پژوهش ها درباره اين نوآوري گفت: "ما در نهايت مي‌توانيم مردم و البته اشيا را با كمك يك هولوگرام در اينترنت در فاصله زماني بسيار كمي جا به جا كنيم. براي اين كار  نياز به كلاه يا لباس خاص و يا شرايط پيچيده نيست. " در حال حاضر اين طرح در مرحله آزمايش است.

 

تصاويري كه در ادامه ارائه شده مربوط به اين ايده خلاقانه و جالب است. 

منبع: https://www.beytoote.com/computer/ekhtera/interestin-simultaneous1-presence.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.