درمان هموروئيد با ليزر در كلينيك دكتر دانش پژوه

۲۲ بازديد

لازم است خدمت شما عزيزان عرض كنيم بسياري از افرادي كه مبتلا به بيماري‌هاي مقعد مي‌شوند تا مدت‌ها از اين بيماري به خاطر خجالت در بيان آن رنج مي‌برند، در صورتي كه مراجعه نكردن افراد مبتلا به بيماري‌هاي نشيمنگاه به خاطر ترس و خجالت به پزشك فقط روند درماني آن‌ها را سخت‌تر و پيچيده‌تر مي‌كند، در صورتي كه امروزه با پيشرفت چشم‌گير علم و تكنولوژي و درمان بيماري‌هاي ناحيه مقعد به‌راحتي در كمتر از يك ساعت به‌صورت سرپايي و بدون بي‌هوشي با بي‌حسي موضعي با روش‌هاي جديد از جمله ليزر كه امروزه در تمامي دنيا رايج شده است قابل درمان است و به‌راحتي مي‌توانيد بعد از عمل به محل كار خود ويا امور زندگي خود برگرديد.

بواسير چيست

بواسير يا به اصطلاح علمي «HEM-uh-roids» كه هموروئيد نيز گفته مي‌شود‌، رگ‌هايي است كه به‌صورت متورم در مقعد است، مشابه رگ‌هاي واريسي. بواسير مي‌تواند در داخل ركتوم (بواسير داخلي) يا زير پوست اطراف مقعد (بواسير خارجي) ايجاد شود. طبق آمار اعلام شده در بزرگسالي و حدود سن ۴۵ الي ۶۰ سال از هر چهار نفر سه نفر با دلايل گوناگون كه اكثر اين دلايل ناشناخته است دچار بواسير مي‌شوند. و در آماري ديگر تقريبا از هر ۲ نفر بزرگسال بالاي ۵۰ سال، يك نفر دچار بواسير است. البته جوانان نيز مصون از اين بيماري نيستند. در واقع بواسير متورم شدن رگ‌ها در پايين‌ترين قسمت راست روده و مقعد انسان است. گاهي اوقات در اين رگ‌ها ديواره‌ها چنان نازك مي‌شوند كه باعث برآمدگي رگ‌ها مي‌شود.

نشستن زياد، صندلي نامناسب عامل مهمي در بوجود آمدن اين تورم مي‌شود. ناراحتي‌هاي عصبي روزمره باعث بروز اختلالات زيادي در بدن شده و هموروئيد از اين قاعده مستثني نيست.

براي درمان بواسير انواع روش خانگي و پزشكي ذكر شده است. هر كسي بنا بر ميزان رشد و پيشرفت بيماري بواسير و طبق مشاوره با پزشكان طب سنتي و تخصصي بهترين روش درمان بواسير با توجه به وضعيت خود را پيگيري و عمل مي‌كند.

براي درمان بواسير ابتدا بايد توسط پزشك تشخيص انجام گردد. بيماري بواسير شامل دو نوع خارجي و داخلي است. پزشك شما ممكن است بواسير خارجي را ببيند. تشخيص بواسير داخلي ممكن است به وسيله معاينه كانال مقعد و روده شما انجام گيرد. در اين معاينه پزشك شما پس از پوشيدن دستكش، يك انگشت را از راه مقعد به داخل روده شما وارد مي‌كند.

در صورت وجود بواسير داخلي ممكن است كه هر چيز غير عادي، مانند يك توده را احساس كند. ازآنجاكه بواسير داخلي اغلب بسيار نرم است در طي معاينه ركتوم احساس مي‌شود. اما پزشك شما ممكن است قسمتي از آن را از طريق روده بزرگ و روده بزرگ و به وسيله دستگاه‌هاي آنوسكوپ، پروكتوسكوپ يا سيگموئيدوسكوپ معاينه كند.

در مراحل بعد، پزشك ممكن است بخواهد كل روده شما را با استفاده از كولونوسكوپي معاينه كند. اين در حالي است كه علائم و نشانه‌ها نشان مي‌دهد كه شما ممكن است بيماري دستگاه گوارش ديگري داشته باشيد. مانند اينكه شما عوامل خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ داريد يا اينكه شما ميانسال هستيد و كولونوسكوپي اخير نداشته‌ايد.

سايت دكتر دانش پژوه به‌عنوان مرجع تخصصي و علمي براي مطالعه در مورد انواع بيمهاري‌ها از جمله هموروئيد، كيست مويي و بواسير و ... در اختيارتان است. درادامه براي درمان هموروئيد با موثرترين روش‌ها از جمله ليزر هموروئيد، درمان بواسير به روش تخصصي جراحي يا روش‌هاي طب سنتي مي‌توان اشاره كرد.

منبع: 

https://www.zoomit.ir/pr/367153-laser-treatment-hemorrhoids-dr-daneshpajouh-clinic/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.