نحوه تنظيم و استفاده از كنترل والدين در روتر خود

۳۶ بازديد



كنترل والدين اينترنت،بهترين نرم افزار كنترل والدين اينترنت

استفاده از كنترل والدين در روتر 

 

روتر چيست؟

رُوتِر دستگاهي از تجهيزات شبكۀ رايانه‌اي است كه بسته‌هاي داده را در يك شبكه براي رسيدن به مقصدشان، هدايت مي‌كند. تقريبا همه‌ ما يك روتر در خانه خودمان داريم. روترها بخشي بسيار مهم از تكنولوژي هستند ولي بسياري از ما به خوبي كاربرد آن‌ها را درك نمي‌كنيم.

به عنوان يك والدين، ​​براي وقت خود ارزش قائل هستيد و احتمالاً نمي خواهيد آن را براي استفاده از كنترل والدين به هر يك از دستگاه هاي متصل به اينترنت فرزندتان اختصاص دهيد. هنگامي كه سايتي را در روتر مسدود مي كنيد ، آن در همه دستگاه هاي خانه شما مسدود مي شود.

 

به عنوان مثال، اگر بتوانيد دسترسي به سايتي مانند YouTube را در روتر خود مسدود كنيد ، اين سايت در همه دستگاه هاي موجود در خانه مسدود شده است ، مهم نيست كه از كدام مرورگر يا چه روشي براي دسترسي به آن استفاده شده است.

 

وارد كنسول اداري روتر خود شويد

اكثر روترها از طريق مرورگر وب از قابليت تنظيم و پيكربندي برخوردارند. براي دسترسي به تنظيمات پيكربندي روتر خود ، معمولاً بايد يك پنجره مرورگر را در رايانه باز كرده و آدرس روتر را وارد كنيد. اين آدرس معمولاً يك آدرس IP غيرقابل مسيريابي است كه از اينترنت قابل مشاهده نيست. نمونه هايي از آدرس معمول روتر شاملhttp://192.168.0.1 ، http://10.0.0.1 و http://192.168.1.1 است.

 

نكته: براي يافتن آدرس مدير پيش فرض، وب سايت سازنده روتر يا اسنادي را كه به همراه روتر شما ارائه شده است بررسي كنيد.

 

پس از وارد كردن آدرس صحيح ، از شما نام كاربري و رمز ورود مدير درخواست مي شود. نام كاربري و رمزعبور پيش فرض بايد در وب سايت سازنده روتر موجود باشد. اگر آن را تغيير داده ايد و نمي توانيد آن را به خاطر بسپاريد ، ممكن است مجبور شويد روتر خود را به صورت پيش فرض كارخانه خود بازنشاني كنيد تا از طريق ورود به سيستم پيش فرض مدير دسترسي پيدا كنيد. اين كار معمولاً با نگه داشتن يك دكمه تنظيم مجدد كوچك در پشت روتر به مدت 30 ثانيه يا بيشتر بسته به مارك روتر انجام مي شود.

 

نحوه مسدود كردن دسترسي به يك دامنه خاص

همه روترها متفاوت هستند و ممكن است روتر شما توانايي تنظيم كنترل والدين روتر در يك بخش محدوديت دسترسي را داشته باشد يا نباشد. در اينجا روند كلي ايجاد كنترل دسترسي براي جلوگيري از دسترسي فرزند شما به يك سايت وجود دارد.

 

1. با استفاده از يك مرورگر در رايانه خود وارد كنسول مديريت روتر خود شويد.

 

2. گزينه هاي Access Restrictions يا Parental Controls در صفحه مديريت روتر خود پيدا كنيد.

نكته: ممكن است در صفحه فايروال (Firewall ) قرار داشته باشد ، اما برخي از روترها آن را در يك منطقه جداگانه دارنحوه تنظيم و استفاده از كنترل والدين در روتر خودپس از وارد كردن آدرس صحيح ، از شما نام كاربري و رمز ورود مدير درخواست مي شود. نام كاربري و رمزعبور پيش فرض بايد در وب سايت سازنده روتر موجود باشد. اگر آن را تغيير داده ايد و نمي توانيد آن را به خاطر بسپاريد ، ممكن است مجبور شويد روتر خود را به صورت پيش فرض كارخانه خود بازنشاني كنيد تا از طريق ورود به سيستم پيش فرض مدير دسترسي پيدا كنيد. اين كار معمولاً با نگه داشتن يك دكمه تنظيم مجدد كوچك در پشت روتر به مدت 30 ثانيه يا بيشتر بسته به مارك روتر انجام مي شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.