جزئيات بيشتري از دستگاه جديد پورتال فيسبوك فاش شد

۹۰ بازديد

 

 

پيش از اين شايعاتي درباره‌ي برنامه‌هاي فيسبوك مبني‌بر آماده‌سازي مدل‌هاي جديدي از نمايشگر هوشمند پورتال (Portal) به گوش مي‌رسيد. پورتال، محصول سخت‌افزاري فيسبوك است كه فايل‌هاي رسانه‌اي را در تلويزيون پخش مي‌كند و اكنون نيز گزارشي حاوي برخي جزئيات مربوط‌به اين گجت‌ها منتشر شده است. طبق اين گزارش، پورتال‌هاي جديد تا پيش از پايان امسال به بازار عرضه خواهند شد.

منابع آگاه در صحبت با ورايتي (Variety) در حمايت از ادعاي خود گفته‌اند كه اين دستگاه پخش واقعا در مسير توليد قرار دارد و طراحي آن به‌گونه‌اي انجام شده است كه خود هيچ نمايشگري ندارد، ولي به نمايشگر بزرگ‌تري كه در اتاق نشيمن كاربران قرار دارد متصل مي‌شود. تمركز اصلي دستگاه‌هاي پورتال و پورتال پلاس (+ Portal) فيسبوك روي مكالمات صوتي و تصويري ازطريق پلتفرم فيسبوك معطوف شده است. همچنين، ضمن حفظ قابليت‌هاي پيشين، ويژگي‌هاي عملكردي جديدي به اين نمايشگرهاي هوشمند اضافه شده است.

صدا و تصوير

facebook portal / پورتال فيسبوك

ورايتي مي‌گويد، هر محتوايي غير از توليدات نتفليكس و ديزني را مي‌توان در يك رابط مركزي ادغام كرد. به‌گفته‌ي آن‌ها، اين كار را شايد بتوان با استفاده از همان رويكرد مورداستفاده در اپليكيشن Oculus TV انجام داد كه در هدست‌هاي واقعيت مجازي فيسبوك استفاده مي‌شود. طبق گفته‌ي منابع، اين گجت‌ها به‌همراه مجموعه بلندگوهاي يكپارچه‌ي ويژه‌ي خود به فروش مي‌رسند؛ به اين ترتيب، كاربران مجبور نخواهند بود لزوما به بلندگوهاي داخلي تلويزيون‌هاي خود متكي باشند.

در نهايت، نشريه‌ي ورايتي گزارش داده است كه فيلترهاي واقعيت افزوده نظير همان مواردي كه در مسنجر فيسبوك و در دستگاه‌هاي اصلي پورتال موجود هستند، در دستگاه‌هاي جديد هم به كار گرفته شده‌اند. اين ويژگي، حداقل از ديد كودكان جذاب به‌نظر مي‌رسد.

اكنون، توليد قطعه‌ي سخت‌افزاري پورتال توسط فيسبوك قطعي به‌نظر مي‌رسد. اين دستگاه‌ها به هر شكلي كه طراحي شده باشند، به‌احتمال زياد تا كريسمس عرضه خواهند شد.

 

 

منبع:

https://www.zoomit.ir/2019/9/15/340312/facebooks-video-streaming-portal/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.