موفقيت فروش در اينستاگرام

۳۳ بازديد

امروزه برندهاي متعددي در اينستاگرام فعاليت بازرگاني مي‌كنند و با راهكارهاي متنوعي به‌دنبال افزايش فروش فرآورده يا خدمات خويش در اينستاگرام هستند. در ايران هم بسياري از صاحبان كسب‌و‌كارها با به كارگيري ترفندهايي توانسته‌اند فروش خدمات و محصولات خويش را نحو چشمگيري افزايش دهند. گرچه اينستاگرام الي چند سنه پيش به عنوان يك شبكه اجتماعي از عقيده بسياري از متخصصان در اولويت فعاليت‌هاي برندها براي فروش پيمان نمي‌گرفت، ولي اكنون كه مدت زيادي است كه اينستاگرام خويش را با اين نياز برندها تطبيق ديتا و حتي امكان برپايي فروشگاه و درج لينك خريد روي پست‌ها را فراهم كرده است. باموفقيت فروش در اينستاگرام اقداماتي از اين دست، حالا اينستاگرام بستري زياد پسنديده براي فروش است و مي‌توانيم با رعايت ترفندهايي مشخص با چاشني خلاقيت، فروش خويش را از اين طريق افزايش بدهيم.1. حساب كاربري كسب‌و‌كار خويش را Business  كنيد
يكي از نخستين قدم‌هايي كه در طراحي صفحه اينستاگرام مناسب براي فروش كالا و خدمات بايد برداشته شود اين است كه صفحه متناسب با شرايط يك فروشگاه باشد. يك فروشگاه راههاي ارتباطي با مخاطبان را پيش‌بيني مي‌كند. مثلا آدرس سايت، شماره تماس و اي‌ميل. بنابراين صفحه را Business   كنيد الي از اين امكانات برخوردار شويد. علاوه بر مزاياي ارتباطي، اينستاگرام با اين امكان به صاحبان كسب‌و‌كار فرصت يك تحقيقات بازاريابي كوچك را فراهم كرده. يعني مي‌توانيد به اينسايت‌ها مراجعه كنيد و متوجه شويد مخاطبان شما از كدام پست‌ها بيشتر استقبال كرده‌اند. اين اين گذرگاه صاحبان كسب‌و‌كار به راحتي مي‌توانند با سليقه و ديدگاه كاربران خويش آشنا شوند و محتواي دلخواه براي فروش فرآورده يا خدمات خويش را منتشر كنند.
2. Bio كسب‌و‌كار را كامل بنويسيد
رسيدن به هر مقصدي نيازمند يك آدرس مستقيم است. بعد از تغيير حساب كاربري كسب‌و‌كار به حالت Business، اطلاعات اصلي كسب‌و‌كار را بايد در تقدير Bio ثبت كرد. در اين قسمت به زباني خيلي ساده و سرراست به مخاطبان خويش روشنگري مي‌دهيد كه پيشه شما چيست و چطور مي‌توانيد به آنها كمك كنيد. به طوري كه به محض وارد شدن به صفحه شما و ديدن توضيح بيو متوجه شوند كه شغل شما چيست.
3. خريد از اينستاگرام كسب‌و‌كار خود را آسان كنيد
هرقدر راهكارهاي ارائه شده توسط كسب‌و‌كارها براي خريد از اينستاگرام آسان‌تر باشد، احتمال خريد  بيشتر و برآيند اينكه شاهد افزايش فروش در اينستاگرام هستيم. علاوه بر دسترسي شفاف به وبسايت و راههاي ارتباطي، توضيح كاملي از روند خريد و بها فرآورده و خدمات در كپشن پست‌ها و در گردآور استوري‌هاي هايت‌لايت منتشر كنيد و از برپايي سردرگمي براي رسيدن به اطلاعات سودمند و ريزبين براي كاربران جلوگيري كنيد. همچنين مي‌توانيد راههاي ارتباط با حمايت و نحوه دنبال مشكلات در سفارش و خريد را با شفافيت ذكر كنيد و آن را براي مخاطبان جديدي كه به صفحه اضافه مي‌شوند تكرار كنيد.
4. سالنامه محتوايي داشته باشيد
استراتژي و برنامه محتوايي داشته باشيد. مشخص كنيد در هر بازه زماني مشخصي مثلا هفته يا ماه، چه محتوايي را به چه علت و با چه هدفي منتشر مي‌شود. اينكه اين برنامه‌ريزي را چطور انجام بدهيد كاملا به سوداگري شما ارتباط دارد. مي‌توانيد محتواي صفحه را به دسته‌هاي مختلفي (فروش، اطلاع‌رساني، امكانات سايت، مسابقه و مشاركت مخاطبان و…) دسته‌بندي كنيد. اين دسته‌بندي بايد با توجه به راهبرد محتوايي شما و نيازهاي كسب و كارتان تعيين شود. بعد يك تقويم محتوايي بسازيد كه در آن روزهاي گوناگون هفته و محتوايي كه در آن روز منتشر مي‌شود با جزئيات كامل درج مي‌شود. جزئياتي همانند كپشن، هشتگ‌هاي باره استفاده‌، لوكيشن، تگ‌ها و…  اين تقويم محتوايي به شما كمك  مي‌كند قبل از رسيدن به هر روز و هر هفته از قبل كل موارد لازم را حاضر كنيد و چند قدم جلو باشيد. متناسب با رويدادها روز مي‌توانيد در تقويم‌تان تغييراتي برپايي كنيد و آن را به روز كنيد. مثلا در صورتي كه شرايط مايه شد مخاطبان شما به كالايي بيش از پيش بيچارگي پيدا كنند، مي‌توانيد با انعطاف‌پذير نگه داشتن برنامه خود، تبليغ روي آن كالاي ويژه را در اولويت پيمان دهيد.استراتژي فرآوري محتوا در اينستاگرام داشته باشيد.
5. عكس‌هاي با كيفيت منتشر كنيد
اينستاگرام فضايي تصويرمحور دارد و عكس‌ها و تصاوير ويديويي اولين قلابي هستند كه مي‌توانيد براي پيدا كردن بيننده و مشتري بيندازيد. زماني كه تصوير شما جلب پروا مي‌كند، كاربر فرصت پيدا مي‌كند الي صداي شما را بشنود. بنابراين براي عكاسي از محصولات خود موعد كافي در عقيده بگيريد، چيدمان مناسب اتمام دهيد و در عقيده داشته باشيد كپشن متناسب با عكس باشد. اين راهكار مايه ارائه تصوير مناسبي از برند و محصولات يك كسب‌و‌كار در اينستاگرام مي‌شود، هرقدر در اين تقسيم زمان اكثريت صرف كنيد، زيان نمي‌كنيد.
از طرف ساير عكس‌ها خويش از جاذبه‌هاي اينستاگرامي هستند كه مي‌توانند مخاطباني كه حتي مشتري شما نيستند را در صفحه شما نگه دارند. ممكن است بسياري از افراد هدف خريد از شما را نداشته باشند، اما به انگيزه جذابيت‌هاي تصويري صفحه يا نكاتي كه ياد مي‌گيرند آن را پيگيري كنند. اين كسان هم براي شما ارزشمند هستند چرا كه امروز مشتري نيستند ولي بردباري دارد در ادامه، با پيگيري كردن صفحه شما اعتمادشان جلب شود و تبديل به مشتري‌هاي جديد شوند.
6. پاسخگو و در دسترس باشيد
يكي از راهكارهايي كه باعث جلب اعتماد كاربران مي‌شود و به‌صورت سر راست در افزايش فروش در اينستاگرام كارساز است، پاسخگو بودن به كاربران به‌صورت تمام‌وقت است. پروا به كامنت كاربران و ارائه پذيرش پسنديده به پرسش‌هايي كه مطرح كرده‌اند از جمله فعاليت‌هايي است كه موجب افزايش اطمينان و به تبع آن افزايش فروش در اينستاگرام مي‌شود. چنانچه مشتريان شما از خدمات ناراضي بودند هرگز كامنت آنها را حذف يا اكانت‌شان را بلاك نكنيد. سوژه را شخصي استحصال نكنيد و كوشش كنيد استجابت حرفه‌اي و قول دنبال بدهيد الي در پايان رضايت‌شان را جلب كنيد.
7. با پروموشن‌ها مخاطبان‌تان را دلگرمي كنيد
يكي از راههاي برپايي جذابيت براي مخاطبان صفحه اينستاگرامتان در نظر دريافت پروموشن است. بسياري از آنها منتظر فرصتي براي خريد از شما هستند و تخفيف‌هاي گاه به گاه مي‌تواند بهانه لازم را برايشان به وجود بياورد. براي اين شغل مي‌توانيد از مناسبتها بهره‌گيري كنيد. مثلا روز مادر، روز ولنتاين و مناسبت‌هاي ديگري مشابه اينها فرصت‌هاي خوبي هستند كه مي‌توانيد با ارائه تخفيف و خدمات اخص براي جلب مشتري بازپسين از آنها بهره‌گيري كنيد. مي‌توانيد علاوه بر اين تخفيف‌هاي دوره‌اي، برخي مواقع هم بدون علت خاصي به فالوورهاي وفادار اينستاگرامي هديه‌هاي اخص بدهيد. مثلا از آنها بخواهيد شما را به دوستانشان معرفي كنند و تخفيف بيشتري گرفتن كنند. يا از آنها بخواهيد استوري‌هاي شما را تعقيب كنند الي از تخفيف‌هاي هفتگي و ماهانه بهره‌مند شوند و كدهايي را پيدا كنند كه تنها در صفحه اينستاگرام‌تان منتشر مي‌كنيد.
8. برنامه هدفمند تبليغاتي با مشاركت اينفلوئنسرها داشته باشيد
هرقدر محتواي منتشر شده در حساب كاربري يك كسب‌و‌كار جذاب باشد براي افزايش فروش در اينستاگرام نياز به يك برنامه تبليغاتي هدفمند داريد. گرد از مهمترين برنامه‌هاي تبليغاتي هدفمند براي افزايش فروش در اينستاگرام، استفاده از ظرفيت تبليغاتي اينفلوئنسرهاي پيوسته با كسب‌و‌كار شماست.تبليغات در اينستاگرام را جدي بگيريد.
اينفلوئنسرها حكايت برند شما را تعريف مي‌كنند برآيند اينكه براي گزينش اينفلوئنسرها بايد شناخت و حساسيت كافي را به هزينه دهيد. اگر در انتخاب اينفلوئنسرهاي همكار برندتان دقت كنيد، مي‌توانيد مخاطبان آنها را به مخاطبان خودتان تبديل كنيد. لازمه اين كار آن است كه اينفلوئنسرهايي را براي مشاركت دعوت كنيد كه مخاطباني مانند به گروه مخاطبان نهفته شما داشته باشند و بتوانند گفتار قشنگ و تاثيرگذاري از برند شما ارائه كنند. اينفلوئنسرها براي اينكه بتوانند كارساز عمل كنند بايد خلاق باشند و بستگي نزديكي با مخاطبان خودشان استوار كرده باشند. در اين باره فقط داشتن شمار بالايي فالوور كافي نيست و تاثيرگذاري را تضمين نمي‌كند.محبوب ترين اينفلوئنسرهاي ايراني را بشناسيد.
در صورتي كه بخواهيد اينفلوئنسر ماركتينگ انجام دهيد، يكتا از بهترين راهها، استفاده از پلتفرم  است. درشما كمپين خويش را تعريف مي‌كنيد و اينفلوئنسرهايي كه توانايي توليد محتوا براي شما را دارند و به برند شما علاقمند هستند با پروا به سنخيت مخاطبانشان با اهداف شما، به سراغتان مي‌آيند و برايتان درونمايه مي‌سازند. به اين ترتيب شما از گشتن به تعقيب آنها بي‌نياز مي‌شويد و آنها را به سادگي پيدا مي‌كنيد، صفحاتشان را بررسي و در صورت تاييد، با آنها همكاري مي‌كنيد.اينستاگرام محبوب‌ترين شبكه اجتماعي وسط كاربران ايراني است. بيش از 25 ميليون كاربر ايراني از اينستاگرام كاربرد مي‌كنند و اين ايام اينفلوئنسر ماركتينگ اثرگذارترين نوع تبليغ در اينستاگرام براي اين كاربران است. از اين جهت بسياري از صاحبان كسب‌و‌كارها بخشي از برنامه بازاريابي آنلاين خويش را متمركز بر افزايش فروش در اينستاگرام كرده‌اند. در اين زمينه با ارائه خدمات بازاريابي هوشمند در شبكه‌هاي اجتماعي، به كسب‌و‌كارها كمك مي‌كند و صاحبان كسب‌و‌كار را به مرتبط‌‌ترين اينفلوئنسر در پهنه تكاپو آن‌ها وصل مي‌كند لغايت در شبكه‌هاي اجتماعي، تبليغات هدفمند و اثربخش داشته باشند.
 برنامه‌ريزي و اجراي هدفمند برنامه‌هاي بازاريابي و برندينگ، شفافيت قيمت، بازرسي دقيق بر شيوه اجراي كمپين‌ها لغايت واپسين،انجام پروژه، ارائه گزارش‌هاي آماري كامل و … از دسته خدماتي است كه به كسب‌و‌كارها ارائه مي‌كند. براي گرفتن خدمات بازاريابي هوشمند و كسب اطلاعات اغلب مي‌توانيد به مراجعه كنيد. 
9. از هشتگ‌ها بهره‌گيري كنيد
اين روزها بسياري از كساني كه قصد خريد دارند به جاي جستجو در پاساژها يا سرچ كردن در گوگل به سراغ اينستاگرام مي‌آيند و هشتگ‌ها را سرچ مي‌كنند. به همين انگيزه حالا اهميت هشتگ‌ها زياد بيشتر از قبل شده و آنها مي‌توانند افرادي را كه اصلا شما را نمي‌شناسند و تا به حال نام برندتان را هم نشنيده‌اند به صفحه شما بكشانند و به مشتري شما تبديل كنند. براي اينكه بهترين نتيجه را از هشتگ‌ها بگيريد لازم است چند نكته را رعايت كنيد: از هشتگ‌هاي پرمخاطب پيوسته با حوزه كارتان كاربرد كنيد چرا كه اين هشتگ‌ها بسيار سرچ مي‌شوند و ممكن است شما بر اساس موعد پست گذاشتن، در اين هشتگ‌ها توسط مخطاطبان جديدي ديده شويد. از هشتگ‌هاي كم‌مخاطب‌تر هم بهره‌گيري كنيد؛ در اين هشتگ‌ها شما در مياني رقباي كمتري قرار مي‌گيريد و احتمال اكثريت دارد كه اگر كسي آنها را سرچ كرد شما را پيدا كند. از هشتگ‌هاي اختصاصي خودتان هم استفاده كنيد؛ اين هشتگ‌ها رو خويش شما مي‌سازيد و مخاطبان با به كارگيري آنها مي‌توانند دسته‌اي از پست‌هاي شما را جداگانه ببينند و در وسط آنها محصول دلخواه را پيدا كنند. مثلا يك فروشگاه لباس مي‌تواند از هشتگي در بر گيرنده نام خودش و بخش مورد عقيده كاربرد كند. (مثل: #زارا_كفش) لغايت اگر كسي سعي كرد از اين صفحه كفش بخرد هشتگ را سرچ كند و همه كفش‌ها را يكجا ببيند.
10. خيال مشتريان‌تان را از خريد آنلاين راحت كنيد
يكي از چالش‌هاي فروش آنلاين چه در اينستاگرام چه در پلتفرم‌هاي ديگر، نگراني و عدم اعتماد به خريد آنلاين است. به انگيزه اينكه در سالهاي ماضي نمونه‌هاي زيادي از خريد ناموفق و كلاهبرداري‌هاي اينترنتي هستي داشته، براي بسياري از مشتريان نهفته شما مشكل است كه بتوانند به خريد آنلاين اعتماد كنند. ممكن است عده‌اي از آنها علاقه داشته باشند محصولي را كه در صفحه شما ديده‌اند حضوري بخرند. اگر چنين امكاني داريد، راههاي تماشا محصول از كم و بيش را به آنها اثر بدهيد. اگر فورش شما فقط اينترنتي است، بايد بتوانيد اعتبار كافي را به دست بياوريد. مثلا مي‌توانيد از پشت صحنه مرتب كردن محصولات و بسته‌بندي براي ارسال استوري تهيه كنيد، مي‌توانيد از خوشنودي مشتريان قبلي اسنادي منتشر كنيد و از آنها تشكر كنيد، مي‌توانيد روند بسته‌بندي و ارسال تميز و بهداشتي گونه ها را نشان دهيد و از امكانات حمايت و جايگزيني اجناس درونمايه بسازيد. به اين ترتيب مخاطبان متوجه مي‌شوند كه در چهره بروز هر مشكلي چه راهي پيش پايشان هست لغايت خرج اضافي به آنها تحميل نشود.
 روش‌هاي خلاقانه افزايش فروش در اينستاگرامبا استفاده از ساير روش‌هاي خلاقانه مي‌توانيد جايگاه برند كسب‌و‌كار خود را ميان مخاطبان ارتقا و گواه افزايش فروش در اينستاگرام باشيد. اينستاگرام فرصت نامحدودي براي خلاقيت در گزين كردن شما مي‌گذارد و هر از چند گاهي امكانات تازه‌اي به آن اضافه مي‌شود. شما مي‌توانيد با كمي انديشه كردن و ايده‌پردازي كردن اولين برندي باشيد كه از يك امكان، استفاده‌اي خاص و اخص مي‌كنيد و توجه مخاطبانتان را جلب مي‌كنيد. مثلا زماني كه اينستاگرام امكان IGTV را فعال كرد، برندهايي كه در به كارگيري اين امكان پيشرو بودند بهتر ديده شدند، چرا كه محتواي توليد شده در اين دسته زياد مختصر و ناچيز بود و آنها در چشم وهمچشمي با ديگران پيشه ساده‌تري داشتند.
در اين پلتفرم پيشرو بودن و خلاقيت به هزينه دادن به راحتي شما را از ديگران متمايز مي‌كند. در حال آماده برندهاي زيادي در اين شبكه اجتماعي محبوب پركار هستند و توانسته‌اند بهره بازار مناسبي را از مياني كاربران اينستاگرام تصاحب كنند. در صورتي كه بتوانيد برنامه‌اي انعطاف‌پذير داشته باشيد، در عين استقامت در اجراي برنامه فرصت اين را پيدا مي‌كنيد كه مياني خودتان و رقبا تمايز برپايي كنيد. يكي از راههاي برپايي تمايز اين است كه به جاي صحبت كردن از ويژگي‌هاي محصول و بها و شيوه خريد، استعمال آن را در زندگي نشانه دهيد. گفتگو كردن از فروش و تخفيف و بها به طور مداوم، مخاطبان شما را خسته مي‌كند. آنها هر روز قصد خريد ندارند و همنشين ندارند مدام پست‌هاي تبليغاتي ببينند. بعد سعي كنيد با توليد محتواي سودمند و تاثيرگذار، از فضاي تبليغ مداوم بعيد شويد و از سبك حيات مشتريان‌تان بگوييد. به اين ترتيب آنها مي‌بينند كه نسبت به نيازهاي آنها مستحضر هستيد و علاوه بر اينكه محصولي توليد مي‌كنيد، مي‌توانيد مشكلي را در حيات آنها رفع ‌كنيد.
نتايجي كه از افزايش فروش در اينستاگرام به دست مي‌آيدفروش اينترنتي در سالهاي ماضي رو به رشد بوده است و بسياري از افرادي كه تجربه خريد اينترنتي را نداشتند، به اين گذرگاه روي آورده‌اند الي با صرف موعد كمتر و بي‌دردسرتر به هدف برسند. از طرف ديگر صاحبان كسب و كارها هم به مزاياي فروش اينترنتي و صرفه‌جويي در هزينه‌ها پي برده‌اند و علاقه بيشتري به اين روش پيشه پيدا كرده‌اند. در شبكه‌هاي اجتماعي هم فروش زياد رونق گرفته و حتي مخاطبان اين شبكه‌ها هم علاقمند هستند برندها را دنبال كنند. در مياني همه شبكه‌هاي اجتماعي هم، اينستاگرام پيشروترين پلتفرم در توسعه امكانات بازاريابي بوده است.
 بر پايه آمارگرفتن هوت‌سوييت براي سال 2020 يوميه 200 ميليون كاربر اينستاگرام حداقل يك صفحه بيزنسي را نگاه مي‌كنند. يك سوم استوري‌هايي كه بيش از همه ديده مي‌شوند از برندها هستند. 62درصد كاربران گفته‌اند بعد از ديدن استوري‌هاي برندها به آنها بيشتر علاقمند مي‌شوند و گمان كردن دارد مشتري آنها شوند و هر ماه 130 ميليون كاربر اينستاگرام روي گزينه خريد كليك مي‌كنند. همه اين آمارها نشانه مي‌دهد اينستاگرام تبديل به فرصت بزرگي براي فروش شده است و نمي‌توان متعلق به چشم‌پوشي كرد. از يك فروشگاه كبير كه مغازه‌اي پررونق و شلوغ در سطح شهر دارد تا برند محصولات خانگي كه يوميه توان ارائه خدمات به 10 متشري را دارد، در اينستاگرام مي‌توانند به فروش دست يابند و سوداگري خويش را اشاعه بدهند. 
روش‌هاي جذب مشتري از طريق اينستاگرامبا به كارگيري چند امكان اخص در اينستاگرام مي‌توانيد به‌راحتي مشتريان جديد جذب كنيد. IGTV گرد از امكانات بازرگاني اينستاگرام است كه از طريق آن مي‌توان ويديوهاي طولاني به‌همراه لينك منتشر كرد. از انتشار Story و ويژگي Swipe up link  غافل نشويد. اين امكان براي هدايت كاربران جهت افزايش فروش در اينستاگرام بسيار مرسوم و كاربردي است. همانطور كه مي‌دانيد در اينستاگرام پست‌ها قابليت همراهي لينك را ندارند و به همين علت استوري‌ها امكان مهمي براي افزايش فروش در اينستاگرام هستند. از تركيب IGTV و Story بهره‌گيري كنيد و ويديوهايي كه در IGTV منتشر مي‌كنيد را از طريق Story  و Swipe up link   معرفي كنيد. اينستاگرام امكانات زيادي مشابه آنچه اشاره شد، براي تكاپو تجاري كاربران در نظر گرفته كه به كارگيري آن‌ها طبعا به افزايش فروش در اينستاگرام منجر خواهد شد.
در كنار به كارگيري امكانات فني، ايده‌هاي نو و زيركي در به كارگيري واژه ها و هشتگ‌ها هم اهميت خاصي دارند. شما مي‌توانيد با مشاهده كردن بهترين نمونه‌هاي فروش در اينستاگرام از آنها ايده بگيريد و روش‌هاي ويژه به خودتان را آفرينش كنيد. اكنون چند سالي است كه فروشگاه‌هاي مختلفي در اينستاگرام فعال شده‌اند و نمونه‌هاي خوبي براي الگو اخذ موجود است. اما فراموش نكنيد كه دائم خلاقيت مي‌تواند به شما كمك كند منحصر به فرد و پيشرو باشيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.