قابليت هاي پنهان گوگل كروم

۳۷ بازديد

اگر شما هنوز از گوگل كروم استفاده نكرده‌ايد، حتما اين كار را بكنيد. هنگامي كه صحبت از سرعت مرورگر به ميان مي‌آيد، موزيلا قابليت هاي پنهان گوگل كروم و مايكروسافت نمي‌توانند با گوگل رقابت كنند. در صورتي كه بخواهيد، كروم مي‌تواند با اعمال برخي تغييرات از اين هم سريع‌تر شود.

براي كمك به اين هدف، در اينجا برخي افزونه‌هاي رايگان كروم و ترفندهاي آن را جمع‌آوري كرده‌ايم. افزايش قدرتي را كه فراهم مي‌كنند، تجربه كنيد و خواهيد ديد طي چند روز چه تاثيري روي وبگردي شما خواهد گذاشت.

اگر شما جزو كاربران حرفه‌اي محسوب مي‌شويد، مي‌توانيد از گزينه‌هاي تجربي كروم كه از پردازشگر مركزي و پردازشگر گرافيكي شما استفاده مي‌كنند تا وبگردي‌تان را بهبود بخشند، بهره ببريد. اين گزينه‌ها در يك منوي پنهان كروم قرار دارد تا كاربران عادي به‌طور اتفاقي با دستكاري آنها مرورگرشان را از بين نبرند؛ ولي ما به توصيف اين گزينه‌ها و چگونگي كاركرد آنها خواهيم پرداخت.

افزونه‌هاي قدرتمند
اگر به فروشگاه وب كروم برويد، مجموعه گسترده‌اي از برنامه‌هاي كروم را خواهيد ديد كه مرورگرتان را با بازي‌ها، شبكه‌هاي اجتماعي، نرم‌افزارهاي پخش موسيقي و... تكميل مي‌كند. افزونه‌هايي كه در اينجا به آنها مي‌پردازيم، به اين منظور طراحي شده‌اند كه كروم را كم‌حجم‌تر و موثرتر كنند.

FastestChrome: اين افزونه همان‌طور كه از نام آن انتظار مي‌رود، يك‌سري ابزار صرفه‌جويي در زمان به مرورگر مي‌افزايد. اين قابليت‌ها شامل برخي ابزار سطحي است؛ ابزاري مانند نمايش يك پنجره حاوي توضيحاتي از كلمه انتخاب شده و ارائه گزينه‌اي براي جستجوي آن عبارت در موتورهاي جستجوي مختلف.

افزون بر اين، اين افزونه به شما اجازه مي‌دهد «تبديل خودكار متن URL به لينك‌هاي قابل كليك‌كردن» را انتخاب كنيد. البته قابليت «صفحات بي‌پايان» آن، به‌طور خودكار، صفحه بعدي يك وب‌سايت را بارگذاري مي‌كند؛ بنابراين زمان ارزشمند خود را براي كليك‌كردن دكمه «بعدي» و انتظار براي بارگذاري صفحه هدر نمي‌دهيد.

پيمايش سريع گوگل (Google Quick Scroll): اين افزونه مستقيما شما را به عبارات جستجويي هدايت مي‌كند كه در وب‌سايت‌ها به دنبالشان هستيد. با نصب اين افزونه، هر زمان كه لينك جستجو را كليك كنيد، يك قسمت كوچك كه حاوي نمايي از متن انتخاب شده در نتيجه جستجوي شماست در گوشه سمت راست و پايين مرورگر شما باز مي‌شود. با كليك روي آن، كروم بدون هيچ مشكلي شما را به آنجا مي‌فرستد.

جعبه ابزار كروم (Chrome Toolbox): با نصب اين افزونه مي‌توانيد چند بوك‌مارك را با يك كليك باز كنيد تا اطلاعات فرم‌هاي ثبت‌نشده را در حافظه نهان قرار دهيد؛ با اين كار ديگر نياز نيست هرزمان كه يك پروفايل جديد مي‌سازيد، دوباره اطلاعات را از ابتدا تايپ كنيد. همچنين براي بزرگ‌كردن تصاوير و ويدئوها از داخل خود مرورگر مي‌توانيد از آن استفاده كنيد.

مواظب باشيد
براي دسترسي به گزينه‌هاي مخفي كروم بايد در نوار آدرس كروم عبارت /chrome://flags‌‌ را تايپ كنيد. صفحه‌اي باز مي‌شود كه حاوي تعداد زيادي گزينه است كه مستقيما روي كارايي مرورگر تاثير مي‌گذارند.

اولين چيزي كه در اين صفحه خواهيد ديد، يك هشدار بزرگ است كه اعلام مي‌كند اين تغييرات ممكن است خطرناك باشد! اين قابليت‌هاي تجربي ممكن است در هرزمان تغيير كنند، خراب يا ناپديد شوند. هيچ تضميني وجود ندارد كه با فعال‌كردن هريك از اين موارد، مرورگر شما از كار نيفتد! جداي از مزاح، مرورگر شما ممكن است تمام اطلاعات شما را پاك كند يا امنيت و حريم خصوصي شما به‌صورت غيرمنتظره‌اي در معرض خطر قرار بگيرد. هر موردي را كه فعال كنيد براي تمام كاربران اين مرورگر فعال مي‌شود، پس لطفا با احتياط ادامه دهيد! اگرچه مواردي كه در اينجا صحبت مي‌شود تنها ممكن است خطاهاي ساده رندر‌كردن را باعث شود، ولي بهتر است احتياط بيشتري به خرج دهيد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.