اين روزها بيشتر مراقب لپ تاپ خود باشيد

۶۸ بازديد

به گزارش ايسنا ، از آنجاكه بها محصولات تكنولوژي همچون لپ تاپ در بازارهاي جهاني تحت تاثير عوامل و فاكتورهاي مختلفي همانند تعطيلي كارخانه هاي توليدكننده ناشي از اعلام وضعيت اضطراري و قرنطينه از جانب دولت كشورهاي مختلف به علت گسترش مفصل و پاندمي ويروس كرونا رشد و افزايش قابل توجهي پيدا كرده است، فلذا حفظ و حفاظت از لپ تاپ براي كاربر بيش از قبل اهميت ويژه و بسزايي پيدا كرده است.
 
در گزارش كه در وب سايت سي‌نت آمده است، كارشناسان و كارآزمودگان فعال در حوزه تكنولوژي خطاب به كاربران با ارائه پيشنهاد و پيشنهاداتي از آنها خواسته اند كه اغلب از پيش مراقب دستگاه خود باشند.
 
 در زير به برخي از مهمترين اين پيشنهاد ها و پيشنهادات كارشناسان تكنولوژي پرداخته شده است:
 
۱. لپ تاپ خويش را در ذيل نور سر راست خورشيد نگذاريد.
 
۲. لغايت جايي كه مي توانيد لپ تاپ خود را دور از دسترس كودكان و حيوانات خانگي پيمان دهيد لغايت به آن آسيب فيزيكي همانند خط انداختن روي صفحه نمايش و فشار بر قسمت كيبورد وارد نكنند.
 
۳. لپ تاپ خود را در چگونگي نامناسبي كه احتمال افتادن آن هستي دارد، همانند لبه ميز، مبل و صندلي قرار ندهيد.
 
۴. سعي كنيد حتي الامكان از خوردن و آشاميدن در گوشه ها-كناره ها لپ تاپ خودداري كنيد، چراكه هر لحظه ممكن است با تصادف اتفاقاً دستان خود، ليوان نوشيدني و ظرف خوراكي واژگون شده، روي كيبورد لپ تاپ بريزد.
 
۵. قبل از استفاده از لپ تاپ دستان خويش را بشوييد و از هر نوع آلودگي تميز كنيد؛ چراكه شدني است از راه انگشتان شما، بعضي مواد زائد همچون چربي و احد و خاك وارد روزنه هاي موجود روي لپ تاپ شود.
 
۶. اگر دير به دير از لپ تاپ خويش كاربرد مي كنيد، سعي كنيد آن را در محيطي عاري از هرگونه آلودگي و نور سر راست آفتاب پيمان دهيد.
 
۷. هر از برخي مواقع سيستم‌عامل، نرم افزارهاي نصب شده و آنتي ويروس لپ تاپ خود را آپديت و به روز رساني كنيد تا احتمال حملات بدافزاري ، سايبري و ويروسي را به دست كم برسانيد.هوس برانگيزترين غذاهاچنددقيقه اي سفارش بدهجديدترين و بهترين پاوربانك ها با قيمت عالي
 
۸. چنانچه لپ تاپ شما در حالت خاموش يا Sleep mode قرار دارد، روي آن را با پارچه يا مواد كلفت نپوشانيد و در محيطي كه هيچ جريان هوايي در آن هستي ندارد، نگذاريد. 
 
۹. باتري لپ تاپ خود را شارژ كنيد و سپس كاربرد كنيد. بهره‌گيري مكرر و بدون وقفه از لپ تاپ در حالت شارژ با برق به ميزان قابل توجهي عمر سودمند باتري را تفريق مي‌دهد و سيستم الكتريكي آن را با دشوار روبرو مي‌كند.
 
۱۰. در پيرامون و نزديكي لپ تاپ خويش سيگار نكشيد، چراكه وسايل الكترونيكي به سرعت دودهاي برآمده از سيگار را به خويش جذب مي‌كنند و همين امر مايه دشواري ها انبوه و كاهش طول عمر سودمند لپ تاپ شما خواهد شد.
 
۱۱. هم موعد با شيوع مفصل ويروس كرونا، بسياري از كاربران به قصد گندزدايي لپ تاپ خود پيش از استفاده، اسپري الكل يا مواد شوينده را به طور مستقيم روي آن مي پاشند كه اين كار مايه آسيب و صدمات جدي به سخت افزارهاي لپ تاپ مي شود و ممكن است آن را بسوزاند و از شغل بياندازد. پس بهتر است براي گندزدايي لپ تاپ و ساير دستگاه‌هاي الكترونيكي الكل را روي يك دستمال پارچه اي نرم و لطيف يا ميكروفايبر افشانه كرده و سپس آن را روي تمامي سطوح مختلف لپ تاپ و بدون اعمال هيچ نوع خپگي غيرعادي بكشيد.

منبع:  https://www.beytoote.com/computer/technews/tnews11053348.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.