هر آنچه كه بايد در رابطه با قابليت پروموشن اينستاگرام و بهبود كارايي آن بدانيد

۶۳ بازديد

 

اگر شما از صاحبان كسب‌و‌كار باشيد و به تبليغات در فضاي مجازي نيز علاقه‌مند باشيد، احتمالا تا به حال از خود پرسيده‌ايد كه پروموشن اينستاگرام چگونه كار مي‌كند؟ در اين مقاله قصد داريم تا به اين قابليت تبليغاتي كه كسب‌و‌كارها را مورد هدف قرار داده، بپردازيم، پس پيشنهاد مي‌كنيم كه در ادامه با ما همراه باشيد.

در چند سال گذشته اينستاگرام قابليت‌هايي را به پلتفرم خود اضافه كرده و كسب‌و‌كارها با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند كه از اين شبكه اجتماعي و مزاياي آن استفاده بهتري داشته باشند. اين قابليت‌ها شامل: تبليغات پروموشن، تحليل‌ها و بهبود كيفيت زندگي مي‌شوند. چنين مزايايي باعث مي‌شوند تا اينستاگرام (مخصوصا براي كسب‌و‌كارها) از ساير پلتفرم‌ها بيشتر متمايز شود.

پروموشن اينستاگرام

همان‌طور كه از نمودار بالا مشخص است، هنگامي‌كه بحث بر سر تعامل و شناخت كاربران باشد، اينستاگرام به طرز چشمگيري از رقباي خود پيشي مي‌گيرد. اولين تغيير بزرگ در اين زمينه به سال 2016 و معرفي پروفايل Business (كسب‌و‌كار) بازمي‌گردد. در اين‌گونه حساب‌ها، شركت‌ها به‌ جاي استفاده از حساب‌هاي شخصي، از حساب‌هاي Business استفاده كرده و در نتيجه از ابزارهاي تبليغاتي و تحليلي بيشتري نيز برخوردار خواهند بود.

البته در آينده مي‌توانيد حالت حساب خود را از Business به شخصي تغيير دهيد. برخي از كاربران نيز ادعا كرده‌اند كه الگوريتم‌هاي فيسبوك و اينستاگرام، رتبه حساب‌هاي شخصي را بالاتر از حساب‌هاي Business قرار مي‌دهند، هرچند كه احتمال چنين چيزي بسيار پايين است.

مزاياي حساب‌هاي Business در اينستاگرام

  • يك دكمه تماس جداگانه به‌جاي قرار دادن اطلاعات تماس در قسمت bio
  • توانايي انتخاب دسته/صنعت براي كسب‌و‌كار خود
  • دسترسي به قابليت Insights. با استفاده از اين ويژگي مجبور نيستيد كه فقط بر اظهارنظرها و لايك‌ها تكيه كنيد، بلكه مي‌توانيد تعامل با كاربران و تأثيرات محتواي خود را نيز بهتر مورد تحليل و بررسي قرار دهيد.
  • قابليت قرار دادن تبليغات محض در مقايسه با پست‌هايي كه فقط ظاهري تبليغات‌گونه دارند. اين‌گونه پست‌ها در قسمت پست‌هاي حمايت مالي (اسپانسر) در بخش فيدها و استوري‌ها و به همراه تعداد بي‌شماري از مشخصات هدف‌گيري، حالت‌هاي تبليغاتي، اهداف، روش‌هاي پرداخت و … نمايش داده مي‌شوند.
  • يكپارچه‌سازي بازاريابي حساب‌هاي تأثيرگذار. با استفاده از اين قابليت، كسب‌و‌كارها مي‌توانند از تگ «Paid Partnership» استفاده كرده و ضمن شفاف نگه‌داشتن جريان‌هاي پولي خود، محتواي قرار داده شده توسط سايرين را نيز مورد تحليل قرار دهند.

پروموشن اينستاگرام چگونه موجب رشد كسب‌و‌كارها مي‌شود؟

آيا تا به حال درباره اثبات اجتماعي مطلبي را شنيده‌ايد؟ اين موضوع بدين معنا است كه هر چه پست‌هاي يك كسب‌و‌كار در شبكه‌هاي اجتماعي بيشتر مورد بازديد، بازبيني، به‌اشتراك‌گذاري و … قرار گيرند، آن كسب‌و‌كار هم در دنياي واقعي و هم در فضاي مجازي از مقبوليت بيشتري برخوردار خواهد بود. محبوبيت در بين مردم نه تنها اعتبار، بلكه مهم بودن يك موضوع را نيز نشان مي‌دهد.

در دنياي ديجيتال امروزي كه اطلاعات با سرعت سرسام‌آوري در حال جابجا شدن است، طبيعتا كسب‌و‌كارهايي مي‌توانند در زمينه توليد محتوا موفق باشند كه شاخص‌هاي فني را نيز رعايت كنند. اگر محتواي شما بتواند افرادي را به خود جذب كند، آنگاه عملكردي شبيه به گلوله برف خواهد داشت.

پروموشن اينستاگرام چگونه مي‌تواند مقبوليت اجتماعي يك كسب‌و‌كار را افزايش دهد؟

بزرگ‌ترين كاربرد پروموشن اينستاگرام در زمينه اطلاع‌رساني برندها است. الگوريتم اين پلتفرم نيز همانند ساير شبكه‌هاي اجتماعي بر عامل سرعت/محبوبيت تكيه دارد؛ يعني هرچه ميزان محبوبيت پست‌هاي شما بيشتر باشد، كاربران بيشتري نيز شما را مشاهده خواهند كرد.

اينستاگرام پي برده كه حدود 60 درصد كاربران اين شبكه از طريق اين پلتفرم از محصولات و سرويس‌هاي جديد مطلع شده و همچنين 75 درصد كاربران نيز اظهار كرده‌اند كه پس از مشاهده يك پست، اقداماتي از جمله بازديد از وب‌سايت، خريد محصولات و … را انجام داده‌اند.

تفاوت پروموشن اينستاگرام با تبليغات در چيست؟

پروموشن اينستاگرام

پروموشن اينستاگرام باعث بيشتر ديده‌ شدن پست‌هاي كاربران شده و هزينه انجام اين كار نيز بر اساس پرداخت مبلغي به ازاي هر 1000 بازديد (CPM) صورت مي‌گيرد. اين در حالي بوده كه تبليغات شركت‌هايي همانند گوگل بر مبناي تعداد كليك موفق (CPC) است.

پست‌هاي پروموشن پست‌هايي عادي و غيرتبليغاتي بوده و شما آن‌ها را به پست‌هاي اسپانسرشده تبديل مي‌كنيد. شايد آن‌ها نيز از تگ «Sponsored» استفاده كنند، اما برخورد اينستاگرام با آن‌ها متفاوت خواهد بود. در واقع يك پست تبليغاتي را مي‌توان با روش‌هاي مختلفي طراحي كرد، اما پروموشن به معنا افزايش لايك، بازديد و اظهارنظر همان پست تبليغاتي ساده است.

دليل اينكه اينستاگرام پروموشن را به‌عنوان يك ويژگي جداگانه ارائه مي‌دهد اين است كه در شبكه‌هاي اجتماعي هيچ كسب‌و‌كار و هيچ حسابي نبايد فقط از يك نوع پست استفاده كند. بهترين استراتژي در فضاي مجازي، ايجاد تعادل بين پست‌هاي پروموشن و پست‌هاي تبليغاتي ساده است.

آيا ساير انواع تبليغات از پروموشن ارزان‌تر هستند؟

در حقيقت اطلاعات كاملي در اين زمينه در دسترس نيست، اما طبق برآوردهاي مؤسسه AdEspresso، هزينه تبليغات كليكي بين 0.7 الي 0.8 دلار متغير بوده و اين در حالي است كه اين تبليغات براي سنين 25 الي 34 سال نسبت به سنين 13 الي 17 سال، هزينه بيشتري خواهند داشت.

چگونه بايد از پروموشن اينستاگرام استفاده كنيم؟

پروموشن اينستاگرام از يك حساب Business شروع مي‌شود. البته اگر هنوز حساب شما در حالت شخصي قرار دارد، مي‌توانيد با طي كردن مراحل زير، حالت حساب خود را به Business تغيير دهيد

منبع:

https://itresan.com/296171/%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d9%86%da%86%d9%87-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%af%d8%b1-%d8%b1%d8%a7%d8%a8%d8%b7%d9%87-%d8%a8%d8%a7-%d9%82%d8%a7%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%aa-%d9%be%d8%b1%d9%88%d9%85%d9%88/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.