بازارياب كيست؟

تكنولوژي روز

بازارياب كيست؟

۶۹ بازديد

ماركتر يا بازارياب كيست؟ و چه وظيفه‌اي دارد؟بازارياب كيست؟ بازارياب يا ماركتر به كسي گفته ميشود كه به دنبال روش‌هايي است كه براي محصول توليد شده يا خدمات ارائه شده توسط شركت بازار پسنديده پيدا كند و با روش‌هاي پسنديده پل ارتباطي مناسبي نيازمشتري٬ بازار هدف و محصول/خدمات كمپاني ايجاد كند.
شايد بشه اصلي‌ترين شغل بازارياب را كشف ارزش محصول/خدمات و پيدا كردن روش‌هاي ارتباطي بين بازار و ارزش توليدي دونست.
بازارياب‌ها به طور معمول افرادي هستند كه علاوه بر ادب علمي بسيار و به‌روز٬ خلاقيت كثرت دارند و كوشش ميكنند از خلاقيت خويش براي پيدا كردن چنل‌ها و روش‌هاي ارتباطي تازه‌ كاربرد كنند.
يكي از اصلي ترين وظايف بازارياب يا تيم بازاريابي كمپاني را ميتوان تعيين استراتژي‌هاي مشخصي براي افزايش كارايي برندتجاري و ايجاد ارزش‌هاي باره بيچارگي در مشتريان دانست.
بازارياب كيست؟ بازارياب كسي است كه به دنبال يك پذيرش (توجه، خريد، رأي، اعانه) از طرف ديگر است كه به آن چشم‌اندازها مي‌گويند. درصورتي‌كه هر دو طرف در پي فروش چيزي به يكديگر باشند هردوي آن‌ها بازارياب هستند.
بازارياب كيست؟ از طرف ديگر بازارياب كسي است كه عواملي همانند طراحي محصول، طراحي خدمات پس از فروش، تبليغات، پيشبرد فروش، تعيين قيمت‌ها، تعيين گونه ها تخفيفات، طراحي كانال‌هاي توزيع فرآورده و… را برعهده دارد.يك بازارياب افزون بر داشتن چيرگي هاي ويزيتوري (معرفي كننده) و فروشندگي (ارائه كننده ي سر راست فرآورده / خدمت اندك و گرفتن كننده ي سر راست و هم سررسيد بهاي آن)، وظايف ديگري نيز دارد؛ از قبيل:
توان بالاي گفتگو هاي توجيهي، 

بازاريابي چيست و بازارياب كيست؟

استدلالي، مشاوره اي و حتي رويارويي اي.تسلط بر مفاهيم و دانش هاي تخصصي و وابسته به بازاريابي.توان جذب سفارش هاي بالا.جذب و انتقال اطلاعات در مجراي مديريت سيستم هاي اطلاعاتي(Marketing Information System) سازماني.ارائه مشاوره هاي بهره وري فرآوري به تصميم گيران در سازمان.مديريت جزئي در روابط مشتريان.شركت در امور هماهنگ برندينگ سازماني و ساختمان ذهني مناسب در بازار.شناسايي كدهاي توزيعي مناسب.تجسس اطلاعاتو …بنابراين، در مي يابيم كه وظايف بازارياب در طبقه بندي ساختمان بازاريابي يك سازمان به چه صورتي است.
بازارياب‌ها در بالا بردن تقاضا براي محصولات چيرگي دارند؛ ولي اين استحصال محدودي است ازآنچه آن‌ها اتمام مي‌دهند. درست همان‌طور كه كسان شاغل در حوزه‌ي توليد و آمارگرفتن مسئوليت مديريت عرضه را بر عهده‌دارند، بازارياب‌ها مسئول مديريت درخواست هستند. بازارياب‌ها به دنبال آن‌اند الي ميزان، زمان‌بندي و تركيب درخواست را طوري تحت تأثير قرار دهند لغايت اهداف سازمان را برآورده كنند. تقاضا مي‌تواند به ۸ حالت هستي داشته باشد:
تقاضاي منفي: مصرف‌كنندگان فرآورده را همنشين ندارند و حتي شدني است پول پرداخت كند لغايت با فرآورده مواجه نشود.تقاضاي ناموجود: مصرف‌كنندگان شدني است از هستي محصول بي‌خبر باشند يا علاقه‌اي به آن نداشته باشند.تقاضاي نهفته: امكان دارد مصرف‌كنندگان احتياج زيادي به محصولي داشته باشند كه محصولات موجود توانا به برآورده كردن اين مايحتاج نباشند.تقاضاي رو به كاهش: مصرف‌كنندگان كمتر محصول را خريداري مي‌كنند يا اينكه اصلاً ساير خريداري نمي‌كنند.تقاضاي نامنظم: خريدهايي كه مصرف‌كننده اتمام مي‌دهند بر بنياد فصل، ماه، هفته، روز يا حتي ساعت متغير هستند.تقاضاي كامل: مصرف‌كنندگان به‌صورت كافي همه‌ي محصولاتي كه در بازار ارائه‌شده است را خريداري مي‌كنند.تقاضاي ما فوق كامل: تعداد مصرف‌كنندگاني كه خواهان خريد محصول هستند بيش از تعداد فرآورده است.تقاضاي ناسالم: مصرف‌كنندگان ممكن است شيفته محصولاتي شوند كه نتايج اجتماعي ناخوشايندي داشته باشند.در هر يك از اين موارد، بازارياب‌ها (ماركترها) بايد دلايل يك‌حالتي از درخواست را شناسايي كنند و يك طرح عملياتي را تعيين كنند تا درخواست را به‌سوي يك حالت مطلوب‌تر سوق دهد.
ويزيتور كيست؟يعني كسي كه در واقع يك كاتالوگ زنده و انساني است. وظيفه ي او تنها و فقط شناسايي محصول/ خدمت براساس مطالب از پيش تعيين شده و پركردن فرم سفارش مشتري است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.